Witam wszytkich, przeszedłem w nocy na styl responsywny Clickshop-RWD i z marszu okazało się że jest w nim kilka błędów, w tym jeden krytyczny. Helpdesk home.pl w weekendy nie ogarnia zadań informatycznych więc uderzam po pomoc tutaj. Oto co nie działa/działa źle: - w sklepie NIE POKAZUJĄ SIĘ CENY PRODUKTÓW - zdjęcie tła nagłówka nie jest responsywne. Jego "responsywność" polega na tym, że po zmniejszeniu szerokości okna przeglądarki lub rozdzielczości ekranu poniżej miejsca na zdjęcie wyświetlanie 1:1 to zdjęcie... ZNIKA. I nagłówek pozostaje nieobrandowany, klient nie wie, co to za sklep. Obecnie aby to obejść zmniejszyłem szerokość tła nagłówka o ponad połowę, zostawiając dużo białego pustego tła nad i i po prawej stronie obrazka. Na stronach responsywnych zdjęcie nagłówka zazwyczaj zajmuje całą szerokość ekranu i skaluje się płynnie do szerokości wyświetlacza/przeglądarki. W ClickShopie ze stylem RWD nie skaluje się wcale, tylko znika, a do tego jest ono przyklejone do prawego górnego rogu ekranu; - baner reklamowy pod menu głównym pozostawia po bokach puste pola przy ekranie szerszym od zdjęcia, a gdy ekran jest mniejszy, skalowana jest jedynie szerokość, a wysokość pozostaje ta sama. W efekcie dostajemy karykaturę reklamy zamiast reklamy; Jutro poniedziałek, a my nie mamy w sklepie cen produktów, reklama wygląda jak ściśnięta w imadle, nie możemy obrandować zdjęcia tła w nagłówku bo się nie skaluje do ekranu. Nie wiem, jak taki niedopracowany styl mógł kiedykolwiek wyjść poza fazę beta. Wygląda to tak jakby został upubliczniony bez testowania. Mam nadzieję, że to ja coś robię źle, albo czegoś nie wiem. Sklep jest tu: http://www.energiajutra.com.pl/ PS. Czy Wam też pod menu głównym na stronie produktu pokazuje się ścieżka (breadcrumbs), a pod nią... Pełna nazwa produktu, która wygląda jak link? Pomożecie? Pozdrawiam, Michał
Też bym tak chciał, ale... Niestety, ten styl nie ma żadnych modyfikacji. Nic nie było ruszane. NIC. Został aktywowany i to wszystko. Nie ma żadnego własnego CSS, żadnych skryptów ani modyfikowanych plików graficznych. Kopia stylu została wykonana tylko po to, że wbudowany edytor umożliwia zmianę koloru i ta zmiana została dokonana z poziomu panelu galerii stylów. To jest standardowy wygląd sklepu.
to nie jest standardowy wygląd RWD, włącz ten zwykły zielony bez jakichkolwiek zmian, wyłącz wszystkie ceneo facebooki i inne, zrób goły styl, a dopiero do niego dodawaj modyfikacje i integracje. W tej chwili sklep jest nieużyteczny, na mniejszym ekranie brak możliwości używania przez te wszystkie dodatki które więcej krzywdy robią niż pożytku.
No tej sugestii zupełnie nie rozumiem. Nie chcę stylu zielonego, bo nawet z punktu widzenia psychologii zakupów jest to wyjątkowo niekorzystna barwa. Poza tym po to Home i ClickShop oferują wbudowany edytor, który jest bardzo ubogi, żeby tam właśnie wybrać sobie kolor sklepu (który i tak działa tylko na niektórych obiektach). Dlaczego miałbym nie korzystać z wbudowanych funkcjonalności? Co więcej, ponowne resetowanie stylu do standardowego spowoduje ponowną konieczność konfigurowania i kodowania dodatkowych modułów, struktury stron itp, co zajmuje mnóstwo czasu, a raczej zajęło mi go już w nocy. Jest to ogromna wada ClickShopa, ale tak już jest i będzie. Zmiana wyglądu powinna pozwalać na zachowanie modułów. Wreszcie, kiedy włączałem wczoraj ten styl, jeszcze w wersji zielonej, był on "goły" a ceny i tak się nie wyświetlały, więc tego rodzaju powtórka nie miałaby najmniejszego sensu. Ceny nie znikły, ich nie było od początku, po aktywowaniu stylu RWD. Stylu, w którym - co podkreślę ponownie - poza standardową zmianą koloru nie ma jakichkolwiek modyfikacji. Poprzedni styl, nieresponsywny, działał bez najmniejszych problemów. To nie jest młody sklep. Chętnie przeczytam Twoje konkretne sugestie na temat integracji, które szkodzą funkcjonalności sklepu. Korzystamy ze standardowego modułu FB z ClickShopa. Do tego są opinie Opineo na prawym marginesie strony i pasek społecznościowy na lewym marginesie, który migruje na dół strony na urządzeniach mobilnych.
Uzupełnienie: podgląd strony z poziomu galerii stylów daje następujące efekty. 1) Styl RWD, oryginalny, zielony - nie widać cen. 2) Styl nieresponsywny, darmowy, czerwony - ceny się wyświetlają.
Przejdź do działu Konfiguracja/Asortyment/Produkty i w sekcji "Ustawienia podatków" zmień "pokazuj ceny" na np ceny netto i daj zapisz.
Zadziałało - dziękuję Ci serdecznie !!! Uratowałeś nasz sklep przed kompromitacją. Szkoda że helpdesk home nie wie takich rzeczy... Pozostała mi jeszcze walka o tło nagłówka, które się nie skaluje tylko znika oraz samokurczący się baner reklamowy pod menu głównym, który na komórce wygląda bezsensownie. To już jednak muszą ogarnąć informatycy home przy najbliższej aktualizacji. Chyba że w międzyczasie ktoś tutaj coś wymyśli. Jeszcze raz bardzo serdecznie dziękuję za wsparcie. Pozdrawiam Michał
Poniższy kod dodany do "Własny styl CSS" powinien pomóc. Sprawdziłem kod na podglądzie w przeglądarce i wygląda na to, że po dodaniu takiego kodu, obrazki dodawane jako banery zaczynają się skalować (sprawdzone na stronie głównej sklepu). Kod: .banners .innerbanners a img { height: auto !important; } W przypadku tła nagłówka nie pomogę, ponieważ szablon jest tak zaprojektowany, aby tło nagłówka znikało... można by się pokusić o poszukanie miejsca, w którym to znikanie jest zadeklarowane, ale to może już ktoś inny z forum Ci pomoże.
Bardzo dziękuję za wsparcie! Poszerzyłem banner, dodałem CSS - działa. Jeżeli ktoś będzie się zastanawiał, ile ma mieć banner szerokości, aby współgrał ze stylem RWD - jest to 1280 pikseli. Widocznie taka jest natywna (choć niejawna) szerokość tego stylu. Przy okazji ten CSS wpłynął także na zdjęcia w opisach produktów, które "kurczyły" się tak samo niefortunnie, jak górny banner. Tło nagłówka (znikające przy zmniejszaniu ekranu) udało mi się rozwiązać w ten sposób, że umieściłem logo na tle czegoś, co jednoznacznie identyfikuje sklep i wstawiłem taką grafikę jako logo na stronie. To logo jest w całości wyświetlane na komórkach i to załatwia sprawę. A na tło nagłówka wstawiłem grafikę o stricte ozdobnej funkcji. Pozostaje mi jeszcze walka z tabelami - kiedyś poświęciłem kilka nocy, żeby zrobić w sklepie graficzne listy kategorii i podkategorii w formie tabel z klikalnymi zdjęciami. Niestety, styl RWD nie ma oddzielnego arkusza stylów dla tabel i trzecia kolumna (prawa skrajna) pozostaje poza ekranem telefonu komórkowego. Muszę to wszystko zamienić na tabelki dwukolumnowe, ze zdjęciami w lewej kolumnie i opisem z prawej (bo tekst w tabelce skaluje się do ekranu). Plus jeszcze dużo, bardzo dużo pracy przy tekstach i gęstości słów kluczowych, która jest teraz miejscami astronomiczna. Klimatyzacja, klimatyzator, klimatyzatory, i tak w nieskończoność... Ważna rzecz dla tych, co przejdą na RWD: nie zapomnijcie wyłączyć strony mobilnej na Konfiguracja -> Wygląd -> Galeria Stylów -> Style specjalne -> Mobilna wersja sklepu. Trzeba wejść w edycję tej wersji mobilnej i ją dezaktywować. Inaczej będzie wyświetlana równolegle do RWD. Ja np. tego nie wiedziałem i dopiero trzecia osoba w infolinii home.pl wiedziała, że trzeba to zrobić. I była to kobieta Pozdrawiam serdecznie, Michał
@Pykon dziękuję za informacje, ustawiam w takim razie temat jako rozwiązany. W przypadku responsywnych tabel, to w wyszukiwarce Google powinieneś znaleźć strony z instrukcjami, które pomogą dodać takie responsywne tabele w HTML.