1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

SUGESTIA IMAP - implementacja w sklepie

Dyskusja w 'Panel sklepu' rozpoczęta przez użytkownika Słoik, 25 Listopad 2016.

  1. Słoik

    Słoik Znawca

    Wiadomości:
    246
    Docenione treści:
    26
    Pytanie i jednocześnie prośba o implementacje możliwości wysyłania poczty ze sklepu za pomocą protokołu IMAP, czy to jest osiągalne dla Clickshop'a?
    Obecnie nawet nie ma śladu wysłania wiadomości do klienta (chyba, że serwer poczty zapisuje wiadomości wysłane poprzez POP3), a czasami może to być pomocne, szczególnie w spornych kwestiach. Dodatkowo, zalecacie brak szyfrowania - nie dziwie się, po próbie jego włączenia, sklep zawiesza się...

    Czy da radę coś z tym zrobić?

    Pozdrawiam
     
  2. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    Konfiguracja > Administracja, system > Historia wysyłek?
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    IMAP i POP3 odpowiadają za pobieranie wiadomości, SMTP za wysyłkę. Konfigurację e-mail wprowadzasz w ustawieniach podstawowych --> Ustawienia e-mail.

    Informacja o wysyłce poczty ze sklepu raz: widoczna jest w logach serwera, dwa: widoczna jest w historii wysyłek i w zasadzie to powinno w zupełności wystarczyć Ci. Jeśli masz skonfigurowane konto e-mail w sklepie, to także na to konto otrzymasz ewentualne zwrotki typu Mailer-Deamon.
     
  4. Słoik

    Słoik Znawca

    Wiadomości:
    246
    Docenione treści:
    26
    Dzięki, człowiek cały czas się uczy :). Przeklikałem się kiedyś przez tą opcje ale nie za głęboko i nie otwierałem danego wpisu...
    Ale czy można gdzieś mieć nagłówki wiadomości z message ID itp.? W każdym razie, lepiej równać do góry i pytam czy jest przewidziana poprawa implementacji poczty (IMAP i/lub conajmniej szyfrowanie)?

    Może trochę off topic, ale prównując wiadomość wysłaną do szablonu spostrzegłem, że znacznik
    Kod:
    {status_html}
    wstawia dość dużo tekstu, który nie do końca jest zgodny z tym co chciałbym przekazać klientowi, np. wspomina o czasie przesyłki Pocztą Polską, której wogóle nie używam. Jak można zmienić ten tekst?
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Co do ID, mamy na to zgłoszenie ale temat już trochę czasu się ciągnie, postaram się dowiedzieć coś więcej o planach.

    Co do zawartości --> Zawartość --> Wiadomości e-mail --> Tu masz treść każdej wysyłanej wiadomości. Możesz używać znaczników albo wprowadzać własne szablony wg. uznania. Zobacz.
     
  6. Słoik

    Słoik Znawca

    Wiadomości:
    246
    Docenione treści:
    26
    Jak najbardziej masz rację, pisząc na szybko o IMAP zbłaźniłem się mając na myśli wysyłkę poczty (w głowie ustawienia klienta poczty na własnym kompie).
    Czyli od drugiej strony, konto pocztowe jest także na home.pl, zwrotki oczywiście tam dostaje, jednak tam nie mam dostępu do logów (albo ja nie mogę ich znaleźć).
    Czy jest możliwe zapisywanie wychodzących wiadomości na serwerze pocztowym home.pl wysłanych z Clickshopa? Jeżeli wysyłam z komputera, poprzez klienta poczty przez SMTP, port 465 TLS/SSL to są one zapisywane; z Clickshopa, SMTP port 587, bez szyfrowania, wysłane wiadomości nie są zapisywane...
     
  7. Słoik

    Słoik Znawca

    Wiadomości:
    246
    Docenione treści:
    26
    Tam już dużo edytowałem ale chodzi mi o to. W szablonie m.in. jest:
    Kod:
    Zamówienie nr {order_id} otrzymało status: {status}
    
    {status_html}
    
     
    Podstawowe informacje o zamówieniu:
    a w wysłanej wiadomości jest:
    Kod:
     Zamówienie nr 100 otrzymało status: przesyłka wysłana
    
    Przesyłka z zamówionymi przez Ciebie produktami została wysłana. Standardowy czas oczekiwania na doręczenie wynosi (w dniach roboczych): 1-2 w przypadku usługi kurierskiej lub do 5 dni w przypadku Poczty Polskiej.
    
    Tylko dla usług kurierskich:
    
    list przewozowy: 11111111111111111111111
    sprawdź drogę swojej paczki
    UWAGA! Pamiętaj, że masz prawo obejrzeć zewnętrzny stan paczki w obecności kuriera. Jeśli przy odbiorze paczki zauważysz, że jest ona uszkodzona, prosimy o spisanie protokołu szkody w obecności kuriera lub umieszczenie informacji o tym fakcie na liście przewozowym. Brak w/w informacji oznacza, że paczka dotarła w stanie nieuszkodzonym i ewentualne reklamacje mogą zostać rozpatrzone negatywnie.
    
    Podstawowe informacje o zamówieniu:
    Znacznik {status_html} wprowadza ten tekst, gdzie go można edytować?
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Sprawdź w Konfiguracja --> Sprzedaż --> Statusy zamówień
    Analogicznie komunikaty dodają się też do Konfiguracja --> Sprzedaż --> Płatności. Tu też można zdefiniować treść komunikatu.
     
  9. Słoik

    Słoik Znawca

    Wiadomości:
    246
    Docenione treści:
    26
    Dzięki @Grzesiek przejrzałem i pozmieniałem.
    Zostało tylko to:
     
  10. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Są zapisywane tylko i wyłącznie w panelu sklepu właśnie w historii wysyłek. Ta funkcjonalność działa już chyba w tej postaci od 6 miesięcy. Natomiast są one widoczne tylko w sklepie, nie przeniesiesz ich na poczta.home.pl czy do programu.
     
  11. Słoik

    Słoik Znawca

    Wiadomości:
    246
    Docenione treści:
    26
    Ja nie chcę ich (wiadomości) nigdzie przenosić, analogicznie jak wysyłam maila z mojego klienta poczty i serwer poczty home.pl zapisuje go w wysłanych wiadomościach.
    Czy jeżeli Clickshop wysyłałby maile poprzez szyfrowany port 465, to serwer poczty home.pl zapisywałby maile w Wysłanych??
     
  12. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Słoik chyba nie do końca rozumiem co chcesz zrobić ale odpiszę tak:

    Sklep posiada wbudowany mechanizm do wysyłki wiadomości e-mail, obejmuje on wysyłkę powiadomień dot. zamówienia, rejestracji, statusów oraz komunikacji z klientem (na karcie każdego klienta jest opcja Wyślij e-mail za pomocą której możesz bezpośrednio ze sklepu wysłać wiadomość na adres kontaktowy klienta). I to wszystko.

    Każda wiadomość która opuści sklep (z w/w) zapamiętywana jest w sekcji Administracja --> Historia wysyłek. Widać tu datę, typ wiadomości (powiadomienie, kontakt, zmiana statusu), można podejrzeć wiadomość, jej treść i adresatów.

    Pytanie brzmi? Gdzie chcesz te wiadomości wysłane zobaczyć? Na koncie e-mail w aplikacji w której masz to konto skonfigurowane? (to samo co w sklepie) Jeśli tak, to odpowiadam: nie ma tych wiadomości na koncie e-mail, są one zgromadzone tu, w panelu sklepu. Jeśli w sklepie masz skonfigurowane konto kontakt@mojsklep.pl i np. wejdziesz na www.poczta.home.pl czy skorzystasz z Outlooka i zalogujesz się na to konto, to folder Wysłane nie będzie zawierał wiadomości wysłanych ze sklepu. Te wiadomości są widoczne jedynie w sklepie.

    Jeśli jednak klient odpowie na maila od Ciebie - ze sklepu - wiadomość wróci na konto e-mail i zobaczysz ją np. w programie pocztowym. Analogicznie jeśli wróci Mailer Deamon - też zobaczysz wiadomość na skrzynce e-mail. Ale sklep nie wyświetli już tych wiadomości otrzymanych bo jego zadaniem jest tylko wysyłać. Stąd konfiguracja SMTP.

    Czy taka odpowiedź rozwiązuje ten problem?
    Jeśli tak to ja mogę jedynie dodać od siebie, że stosowne zgłoszenie zostało przekazane do kierownika i leci od razu do autorów aplikacji sklepu. Z jakim efektem, zobaczymy. Nie każdy sklep z palety rozwiązań zbliżonych do CS taką funkcjonalność oferuje (synchronizacja obustronna). Najczęściej jednak zostaje się przy samej obsłudze SMTP a więc pozostawianiu wiadomości w kliencie poczty (w tym przypadku w sklepie) z którego została ona wysłana.
     
  13. Słoik

    Słoik Znawca

    Wiadomości:
    246
    Docenione treści:
    26
    @Grzesiek Dzięki za długie wytłumaczenie - tak właśnie to rozumiałem.
    Ogólnie rzecz biorąc, jedyne co chciałbym dodać to trzymając się terminologii :) z twojego postu:
    - aby "klient poczty" Clickshopa oferował, w kwestii wysyłania, podobną funkcjonalność jak zwykły klient poczty czyli umożliwiał serwerowi poczty zapisywanie na serwerze poczty wysłanych wiadomości.
    - albo inaczej to ujmując powtórzę, czy jeżeli Clickshop wysyłałby maile poprzez szyfrowany port 465, to serwer poczty home.pl zapisywałby maile w Wysłanych??

    Dzięki temu, miałbym na bieżąco podgląd, w moim kliencie poczty, na całą korespondencje pomiędzy sklepem a klientami. Szczególnie, że klient poczty "wątkuje" wiadomości, jest to dużo wygodniejszy podgląd.
     
  14. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Nie, SSL nie ma znaczenia, dlatego nawet nie wspominam o tym.
    A więc sugestia zgłoszona.
     

Poleć forum znajomym