Sugeruję, aby mechanizm czarnej listy analizował także inne nagłówki emaila, np. From: X-Sender: X-Mailer: i inne zdecydowanie ułatwi to bardzoej hurtowe filtrowanie spamu niż nieustanne wpisywanie pojedynczych emaili, hostów. Spamerzy niestety są sprytni i nieustannie zmieniają hosty, emaile, domeny.
@ajies obecne nasze mechanizmy białej i czarnej listy nie sprawdzają nagłówków wiadomości, jedynie "adres z koperty". Fakt, faktem pomysł jest jak najbardziej dobry, aby takie filtrowanie też umożliwić, przesłałem taką sugestię do naszych administratorów (QA-29451) - jak tylko czegoś się dowiem, dam znać w tym temacie.
@ajies przekazuję, że otrzymałem przed chwilą informacje, że sugestia została zaakceptowana i została przekazana do architektów do dalszej analizy. Zastanawiamy się nad wprowadzeniem dodatkowych filtrów antyspamowych, nad którymi władze będzie posiadał użytkownik (będzie miał możliwość włączenia lub wyłączenia danego filtru). Wrócę tutaj, gdy otrzymam jakieś nowe informacje na ten temat.
@ajies w ramach zgłoszenia QA-29451 ponowiłem zapytanie do naszego zespołu w sprawie wprowadzenia opisywanych tutaj zmian w filtrach antyspamowych. Na daną chwilę, jeśli korzystasz z webmaila (czyli obsługujesz pocztę przez stronę: https://poczta.home.pl), mogę zasugerować zaznaczanie spamu za pomocą przycisku [SPAM]. Po kliknięciu, takie wiadomości wysyłane są do nas w celu analizy i poprawienia naszych filtrów, aby takie wiadomości w przyszłości nie były już przepuszczane.
Ubogie to delikatnie powiedziane, te filtry są beznadziejne, a wręcz do d...y. Wrzuciłem do blokowanych @szkoleniaekspert.pl, i dalej defekują mi do skrzynki... Jakieś wyjaśnienia ze strony magików home.pl ?
Ja myślę że wiadomości nie są wysyłane z tej domeny, co jest częste w mailingach, ale musiałbyś pokazać nagłówki wiadomości.
Prawdopodobnie jest to kwestia fałszowania nagłówka - ktoś w polu FROM wpisuje sobie nazwę domeny A, przy czym spam pochodzi z domeny B oraz serwera C. To dość popularne zjawisko. Podeślij w wiadomości prywatnej pełny nagłówek takiej wiadomości.
W ramach zgłoszenia: FEEDBACK-751 sprawdzamy możliwość wdrożenia w najbliższym czasie zmian, aby biała i czarna lista analizowały także inne nagłówki e-maila. Możliwe, że będę posiadał więcej informacji na ten temat już "na dniach".
Bardzo długo w home.pl trwa wdrażanie, a jak widzę nie tylko ja czekam, to już rok od mojego pierwszego posta, czyli ok. 2040 godzin roboczych. Pisanie od zera rozbudowanej strony www, trwa 130-200 godzin roboczych.
@ajies zgłoszenie sugestii nie oznacza od razu wdrożenie danego rozwiązania, które wiąże się także ze zmianami w innych obszarach działania mechanizmu poczty oraz jej zabezpieczeń. Zgłoszenie o którym rozmawiamy jest cały czas otwarte oraz stanowi element składowy większego mechanizmu, nad którego aktualizacją pracujemy. W chwili w której zmiana zostanie wdrożona, niezwłocznie o tym fakcie poinformujemy.