Witam, od pewnego czasu, klient skarży się, że emaile od jego klientów z zagranicy nie dochodzą emaile. Nadawca dostaje zwrotkę: mail.aweta.it #5.7.1 smtp;554 5.7.1 You are sending spam Czy jest szansa na ustalenie przyczyny czy jedynie mam dodać domenę do wyjątków na serwerze? Dodam jeszcze, że "aweta.it is not listed in the DBL".
Na moje oko, dodanie adresu e-mail do białej listy spowoduje, że nadawcy wiadomości e-mail z tego adresu nie będą weryfikowani przez filtr antyspamowy home.pl (prócz RBL). Spróbuj najpierw od dodania adresu e-mail do białej listy. Z drugiej strony warto zobaczyć w logach pocztowych jakie sa komunikaty przy tych przychodzących wiadomościach e-mail, które ponoć są odbijane. Istnieje mozliwość, że to nie nasz serwer pocztowy to odbija, tylko ten "wysyłający" tego nie przepuszcza do nas.
tak, w taki sposób działa. Chciałbym jednak poznać przyczynę tego "problemu". czego szukać w logach? czy to wskazuje na winowajcę?
Ta zwrotka wskazuje, że wiadomości nie przepuszczają nasze serwery. Być może adres IP/hosta nadawcy ma jakąś nieciekawą przeszłość (np. wielokrotnie spamował lub skanował porty na serwerach pocztowych). W tej sytuacji biała lista jest najlepszym rozwiązaniem.
@LorK tak jak napisano, przyczyn może być milion, serwer nadawcy może mieć nieciekawą przeszłość, lub klasa adresowa w której się znajduje dostała ostro na filtrach, powiem tyle, szansa, że znajdziesz przyczynę bez pełnych logów serwera wysyłającego będzie nikła dlatego white list i po sprawie
wiem, jednak dla mnie biała lista to załatanie problemu. Chciałbym poznać przyczynę - czemu serwer aaaa.home.pl odrzuca wiadomości a już bbb.home.pl nie czyni tego.
Najlepszym rozwiązaniem będzie przesłanie szczegółów do naszego Biura Obsługi Klienta za pośrednictwem formularza kontaktowego, gdzie po autoryzacji klienta, będziemy mogli sprawdzić szczegółowe informacje na temat tych wysyłek. Ułatwieniem dla nas będzie podanie odpowiednich przykładów tych wiadomości, dat wysyłek, abyśmy mogli to sprawdzić w logach i/lub umieszczenie tych wiadomości w katalogach na webmailu, abyśmy mogli je sprawdzić. Prześlij te wszystkie informacje do BOK, zobaczymy co da się zrobić.
Zamknijmy temat na obecnym etapie. W najbliższym czasie chcę klienta zmigrować na mój serwer ze wszystkimi usługami. Do tego czasu biała lista wystarczy. Jak problem będzie po migracji wtedy zgłębimy logi i przyczynę