1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Brak powiadomienia o nieudanej wysyłce

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika MichalBednarski, 15 Maj 2017.

  1. MichalBednarski

    MichalBednarski Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    0
    Mam na jednym z serwerów problem z wysyłką maili do kont w Office365 Microsoftu.
    Zgłoszenie ADNH-64441-585 zostało odbite bo problem nie po stronie home.pl tylko podobno Microsoftu (chociaż po dużym sprzedawcy Office365 spodziewałbym się trochę więcej).
    Najgorsze jest to, że w logach serwera jest:
    441 - [CONNECT] --> 4.4.1 Connection timed out
    a wysyłający nie jest w żaden sposób powiadamiany o tym, że mail przez niego wysłany nie dotarł do adresata.
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Sprawdziłem zgłoszenie i faktycznie, wszystko wskazuje na to że problemem jest tu serwer odbiorcy, który jak widać z logów nie pozwala na połączenie nawet. Dlaczego system nie zwrócił komunikatu błędu? Zakładam że system może w dalszym ciągu podejmować próbę dostarczenia wiadomości, gdyż serwer docelowo jej nie odrzucił jeszcze, stąd powtarzający się wpis w logach o próbie wysyłki i przekroczonym czasie.

    Logi przedstawiają wszystko co możemy udostępnić w tej sprawie, tak jak próba połączenia telefonicznego: nie wiemy dlaczego ktoś nie odebrał rozmowy, ale możemy potwierdzić że było wykonane połączenie. Więc teraz pytanie do administratora serwera: z jakiego powodu skrzynka zwraca timeout. W ich logach będzie na pewno informacja o próbie wysłania/połączenia.
     
  3. MichalBednarski

    MichalBednarski Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    0
    A kiedy ją odrzuci bo testowe wiadomości wysyłam od czwartku, żadna nie dotarła i nie otrzymałem żadnej informacji zwrotnej?
     
  4. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Jest to spowodowane tym, że nasz serwer próbuje wysłać wiadomość kilkadziesiąt razy, jak się nie uda - dopiero po tym czasie jest zwrotka. Nasi architekci pracują nad tym, aby komunikaty zwrotne pojawiały się częściej - nie dopiero po ostatniej, nieudanej próbie (obecnie jest to średnio około 7 dni od pierwszej wysyłki).

    Jako użytkownik serwera masz dostęp do logów mta, gdzie w razie wątpliwości możesz zajrzeć, aby sprawdzić szczegóły na temat Twojej wysyłki (więcej informacji o sprawdzaniu logów tutaj: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-sprawdzic-logi-wwwhttp-mta-oraz-ftp-przez-protokol-ssh-lub-ftp).

    edit: ogólnie sprawa wygląda tak, że zdalny serwer (na który próbujesz wysłać te wiadomości) nie przyjmuje połączeń z IP Twojego serwera. Z prywatnego doświadczenia wiem, że Microsoft w takich sytuacjach sugeruje sprawdzenie i dostosowanie się do zasad wypisanych na ich stronie: http://mail.live.com/mail/policies.aspx

    Poza tym sugerują zarejestrowanie się w programie: Smart Network Data Services program (SNDS). Program ten pozwala monitorować "zdrowie" i reputację zarejestrowanych adresów IP, dostarczając danych o ruchu, takich jak ilość wysyłanej korespondencji e-mail oraz liczbę skarg przypisanych do Twojego adresu IP. Aby zarejestrować się w tym programie należy odwiedzić stronę: http://postmaster.live.com/snds/.

    edit2: Nasi administratorzy ponownie sprawdzili zgłoszenie i skontaktowali się z Microsoft. Temat został wspólnie wyjaśniony z pracownikami Microsoft i udało się wspólnie rozwiązać zgłaszaną przez Pana kwestie. Przepraszamy za niedogodności i cieszymy się, że udało się temat rozwiązać.
     
    Ostatnia modyfikacja: 18 Maj 2017

Poleć forum znajomym