Witam, mam problem ze stroną opartą na silniku Wordpressa, od kilku dni zamiast strony wyświetla się komunikat: "500 Internal Error The server encountered an internal error and could not complete your request." żadne aktualizacje nie były robione na stronie, bardzo proszę o pomoc co w takiej sytuacji zrobić??? strona: www.pttk.brzegdolny.pl
Czy jesteś administratorem całego serwera czy jedynie zajmujesz się tym jednym serwisem WWW? W sprawie pojawiających się błędów 500 prowadzona już była korespondencja z użytkownikiem zgłaszającym problem. Jeśli zajmujesz się tylko tym jednym serwisem WWW, sugerowałbym kontakt bezpośrednio z osobą zarządzającą całą usługą. Tu na forum, bez autoryzacji do całego konta nie będę mógł udzielić Ci więcej informacji.
Niestety ja zajmuję się tylko tą konkretną stroną, niestety osoba zarządzająca twierdzi że nic nie robiła i to nie do niej :/ sugeruje postawienie strony od nowa - masakra!!! Czyli na pomoc wskazówki z Waszej strony nie ma co liczyć???
Na Twoim miejscu w pierwszej kolejności spróbowałbym włączyć logowanie błędów PHP do pliku. Więcej informacji znajdziesz tutaj: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-wlaczyc-logowanie-bledow-php-do-pliku Jeśli błąd 500 jest spowodowany błędami PHP, to dzięki temu będziesz mógł poznać więcej informacji o przyczynie występowania błędu 500.
@krzychu to nie jest kwestia braku wskazówek, co możliwości udzielenia Ci wsparcia raz: bez autoryzacji (na forum nie autoryzujemy klientów, tym samym nie możemy wykonać pewnych operacji które wiązały by się z ingerencją w konto), dwa w sposób nie kolidujący z działaniami właściciela usługi. Stąd też moje pytanie na początku, post wyżej. Moja podpowiedź, abyś skontaktował się z właścicielem, gdyż wydaje mi się że temat błędu 500 nie dotyczy jedynie Twojej strony WWW co być może całej usługi. Oczywiście jeśli nie były wprowadzane żadne zmiany przed i po wystąpieniu błęu 500, daje to tylko przypuszczenie, że to nie problem Twojej strony a może innych stron serwera, które generują występowanie błędu 500. Jesteśmy cały czas w kontakcie, więc jak coś, niech administrator odezwie się do BOK.
@krzychu Postawienie strony od nowa nie jest dobrym rozwiązaniem, bo nie poznasz źródła problemu z komunikatem błędu. Wskazówka od @Mariusz jest trafna - najlepiej włączyć logowanie do błędów PHP i sprawdzić, który skrypt strony powoduje niedogodności, a następnie to naprawić. Co z tego, że postawisz stronę od nowa jak za 2-3 miesiące błąd powróci? Jeżeli to Wordpress, to powodów może być wiele - mogła nawalić w tym przypadku nawet jedna wtyczka lub jedna linijka kodu w szablonie. Pamiętać należy o jednym - Wordpress to tylko (i aż) aplikacja CMS, która podobnie jak inne aplikacje może działać błędnie na dowolnym serwerze. Wystarczy zła konfiguracja, źle napisana wtyczka, aktualizacja skryptów i całość przestaje działać.
tak jak wyżej napisano, ciężko zdiagnozować problem bez kilku czynności sprawdzających. Wystarczy drobna zmiana ustawień wordpressa i można sobie zaszkodzić. Polecam: wyłączyć wszystkie wtyczki i włączać je po kolei, włączyć/wyłączyć kompresję, zmienić wersję php na najnowszą.
No i problem udało się rozwiązać bez pomocy właściciela usługi! Problemem była jedna wtyczka tylko nie wiem z kąt się wzięła i kto ją zainstalował, wystarczyło wyłączyć wszystkie wtyczki i sprawdzić czy strona zadziała no i się udało . Dobrze, że nie dałem się namówić na stawianie strony od nowa! Jeszcze raz wielkie dzięki!
Niewykluczone że sam wordpress zaktualizował się a jedna z wtyczek nie i nie działała jak trzeba. @TheL dzięki za słuszną uwagę i rozwiązanie.
Czasami szablony instalują dodatkowe wtyczki. Czasami wtyczka w jednej wersji działa poprawnie w kolejnej już nie. Home nie odpowiada za działanie samego Wordpressa, to my musimy tego pilnować