1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Subskrypcja newslettera przy rejestracji

Dyskusja w 'Panel sklepu' rozpoczęta przez użytkownika Pykon, 14 Wrzesień 2015.

  1. Pykon

    Pykon Praktyk

    Wiadomości:
    34
    Docenione treści:
    5
    Witam serdecznie,

    poszukuję sposobu na realizację w Click Shopie tych dwóch absolutnie podstawowych funkcjonalności marketingowych:

    1) Jak to zrobić, aby klient podczas rejestracji lub zakupu mógł się zgodzić na otrzymywanie newslettera, a gdy to uczyni, aby automatycznie został dodany do listy subskrybentów.

    2) Jak to zrobić, żeby zaoferować za subskrypcję newslettera jakiś bonus, ale niezwiązany z kuponami ani rabatami, np. wysłać takiemu świeżo upieczonemu abonentowi newslettera automatycznie jakiś poradnik w formie elektronicznej? Potrzebny byłby do tego prosty mechanizm automatycznej wysyłki wiadomości powitalnej dla nowych subskrybentów.

    Pozdrawiam,
    Michał
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Witaj @Pykon

    Ten temat omawialiśmy w tym wątku: https://forum.home.pl/threads/zapis-do-newslettera-przy-zakladaniu-konta.182/

    Subskrypcja i newsletter są osobnymi tematami. Newsletter możesz wysłać zarówno do klientów jak i subskrybentów, ale sami subskrybenci są osobną grupą.
    Ten temat jest w dalszym ciągu na liście zgłoszeń oczekujących i z dużym prawdopodobieństwem jeszcze w tym roku mechanizm zostanie zaktualizowany.

    W chwili obecnej, w sekcji Konfiguracja --> Klienci --> Rejestracja oraz Dodatkowe pola formularzy możesz wprowadzić prośbę o wyrażenie zgody na wysyłanie treści reklamowych, a nawet wymusić ją jeśli rejestracja ma dojść do skutku. Jednak nadal będzie to klient z grupy Klienci a nie subskrybenci. Jeśli wyrażą zgodę, trzeba by dodać ich ręcznie.

    Jeśli chodzi o same załączniki itp., w sekcji Zawartość --> Wiadomości e-mail znajdziesz po lewej stronie stosowne szablony wiadomości. Nic nie stoi na przeszkodzie aby dodać do nich elementy dodatkowe, np. poradnik do pobrania z serwera FTP.
     
  3. Pykon

    Pykon Praktyk

    Wiadomości:
    34
    Docenione treści:
    5
    Witam,

    niestety, wysyłka newslettera do grupy klientów byłaby niestosowna, ponieważ nie byliby oni w stanie anulować subskrypcji. Ja bym chciał budować listę adresową w elegancki sposób, a nie stosować wobec klientów techniki marketingowe, z których nie ma jak się wypisać :) Chyba że się mylę i taka możliwość anulowania istnieje, ale co miałby anulować taki klient, skoro nie należy do subskrybentów?

    Powyższa sprawa spowodowała, że mimo i ż dodałem już dodatkowe pole do formularza rejestracyjnego z zezwoleniem na otrzymywanie newslettera i oznaczyłem jako wymagane, to musiałem tę funkcjonalność zawiesić, bo jeżeli ktoś nie jest subskrybentem to nie będzie miał możliwości anulowania subskrypcji, a ja nie będę wiedział, że ktoś nie chce już newslettera.

    Jeżeli chodzi o załączniki do wiadomości, to niezupełnie z tym mam problem. Chodzi mi o automatyczne wysyłanie wiadomości powitalnej po tym, jak internauta zasubskrybuje newsletter. Wtedy do takiej wiadomości mógłbym dodać załącznik z bonusową publikacją. Tylko czy taka wiadomość powitalna dla nowego subskrybenta jest wysyłana i daje się skonfigurować?

    Obecnie dajecie nam do dyspozycji tylko moduł zapisu na newsletter, a to jest bardzo przestarzałe, bo pasywne, narzędzie marketingowe. Dziś podstawą są albo pola zgody na subskrypcję w formularzu zamówienia lub rejestracji i okna wyskakujące przy próbie wyjścia ze strony. Do tego bez marchewki nikt się na newsletter nie zapisze, bo dziś dominuje kliencka postawa roszczeniowa, "ja chcę", "chcę za darmo", automatyczna wiadomość powitalna po zapisaniu na newsletter jest potrzebna jak woda. Jest wiele biznesów działających na tak niskich marżach - np. nasz - że nie ma miejsca na rabaty, bo narzut wynosi 5-7 procent.

    Sam newsletter to tylko zabawka, dajcie nam jakieś narzędzie do tworzenia listy adresowej, a może nie będziemy się musieli posiłkować zewnętrznymi systemami, autoresponderami itp.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Michał
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Wszystko co napisałeś, pokrywa się z tym co Ci zaproponowałem i nie da się ukryć, że "jest tak jak piszesz" dlatego powtórzę, z dużym prawdopodobieństwem jeszcze w tym roku zostanie zaktualizowany ten mechanizm. Doskonale rozumiem Twoją potrzebę jak i wymagania dot. doboru narzędzi marketingowych. Działamy!
     
    www.regałka.pl i Pykon lubią to.
  5. Pykon

    Pykon Praktyk

    Wiadomości:
    34
    Docenione treści:
    5
    Super!
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    1.7.8
    Nowe funkcjonalności
    • Dodano opcję rejestracji w newsletterze, w procesie zakupowym
    Ustawienia znajdziecie w Konfiguracja --> Sprzedaż --> Zakupy --> Dodaj możliwość zapisania się do newslettera...

    Aktualizacja wyszła na początku sierpnia, niestety, czas urlopu i powrót do normalności swoje zrobiło. Mam nadzieję że teraz wszystko będzie jasne.
     

Poleć forum znajomym