1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

W TRAKCIE Kilku użytkowników jednej skrzynki email

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika ajies, 6 Wrzesień 2017.

  1. ajies

    ajies Spryciarz

    Wiadomości:
    45
    Docenione treści:
    3
    Mamy ustawienie przesyłania poczty dalej z skrzynki biuro@..... w home.pl danej na drugi email szef@..... w home.pl i na skrzynke gmail.
    Ze skrzynki email biuro@.... pobierają emaile przez POP3 2 osoby
    Thunderbird-em
    . Nie chcemy korzystać z IMAP, bo nam się to nie sprawdziło, Generalnie wszystko działa:
    - osoba A ściąga email
    - osoba B ściąga email
    - email przekierowuje się do szefa i na gmail
    Problem jest taki, że od czasu do czasu, niektóre emaile przekierowują się do szefa i na gmail, ale osoba 1 i osoba 2 nie ściąga tej wiadomości. Po zalogowaniu na poczta.home.pl do skrzynki biuro@ widać tego emaila w skrzynce odbiorczej.
    Oczywiście folder spam / niechciane i inne pozakładane foldery w Thunderbird u osoby 1 i osoby 2 są sprawdzane w poszukiwaniu tego emaila, który się przekierował do szefa i na gmail, a nie został odczytany przez osobe A i osobę B.

    Owszem: sprawdzaliśmy, email adresowany jest na biuro@
     
  2. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    osoba A i osoba B mają ustawione w programach, by pobierając wiadomości na dysk nie były one kasowane?
    opowiedz o tym :)

    Program pocztowy pobiera ale nie kasuje wiadomości. Oba są tak samo ustawione?

    Przekierowanie do szefa i gmail masz ustawione na skrzynce biuro@, na serwerze?

    Może lepiej było by ustawić tak, że biuro@ przekierowuje wiadomość do osobaA@, osobaB@, szef@, gmail?
    Można wtedy w programie pocztowym ustawić by osobaA@ czy osobaB@ pisała w imieniu biuro@ (lub niech piszą ze swoich imiennych - ja tak wolę).
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    No rozwiązań jest kilka generalnie jeśli A i B odczytują wiadomości przez POP3, to muszą mieć odznaczone pola/ustawienia dot. oznaczania wiadomości jako przeczytane na serwerze. Natomiast przekierowanie do szefa można wykonać albo regułą albo zwykłym przekierowaniem (2 rózne opcje) z pozostawieniem kopii na serwerze. Sprawdziłbym oba ustawienia i ocenił czy problem pojawia się czy nie. Do tego ta losowość sytuacji, no dziwne to jest i nie mam nawet pomysłu jak to sprawdzić. Trzeba by porobić kilka testów. Strzelam, że program pocztowy nie odczytał czegoś, a może ktoś wszedł na poczta.home.pl lub skorzystał z IMAP i najzwyczajniej w świecie otworzył wiadomość, oznaczając ją jako przeczytaną, a program pocztowy A i B nie pobiera przeczytanych tylko szuka nowych. Innej opcji nie widzę.

    Druga kwestia, po co A i B mają to konto skonfigurowane i czy nie lepiej aby także otrzymywali wiadomości z przekierowania.

    Można też ustawić sobie np. listę mailingową (ustawienia w panelu) tworząc adres biuro@... z przekierowaniem na wszystkie maile pracowników.
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Jeśli mielibyśmy to sprawdzić w logach, to musiałbyś trafić na konkretną sytuację, a więc:

    data, godzina, od kogo na jaki adres e-mail. Wtedy w logach zobaczymy ile było połączeń z kontem i jakie operacje zostały wykonane. Jesli będziesz miał takie dane, możesz podesłać zgłoszenie na formularz kontaktowy, w treści podając link do tego wątku + Twój opis, który wydaje się logiczny

    Konto biuro@ na którym jest ustawione przekierowanie lub reguła (doprecyzuj) na konto szef@ oraz @gmail + użytkownik A i B którzy odbierają pocztę w programie przez POP3. Przy czym logi pokażą połączenie lub jego brak, a jeśli połączenie będzie to dopiero jakieś operacje.

    Czy ktoś jeszcze ma dostęp do konta lub czy przypadkiem ktoś nie ma IMAPA?
     
  5. ajies

    ajies Spryciarz

    Wiadomości:
    45
    Docenione treści:
    3
    tak, mają ustawione pozostawienie na serwerze 21 dni.

    ta, oba są tak samo ustawione,
    przekierowanie ustawione jest na serwerze

    niech piszą ze swoich imiennych, a Reply-To ustawić na biuro ? - ten sposób zamiesza naszym zagranicznym odbiorcom emaili

    teraz jest ustawione, że piszą w imieniu biuro@
     
  6. ajies

    ajies Spryciarz

    Wiadomości:
    45
    Docenione treści:
    3
    problem nie pojawia się często, ale gdy na niego trafimy, powyższe jest do rozważenia.

    Teraz sprawdziłem, z biuro@ jest przekierowanie po przecinku na szef@ i na gmail oraz reguła, aby mniejsze niż 2 MB przesyłane były dalej do szef@. W regułach nie ma opcji pozostawienia na serwerze.

    Czyżby reguły kłóciły się z przekierowaniem ?

    Nie ma ustawionego IMAPa na żadnym innym urządzeniu
     
  7. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    @ajies po co to? Przecież masz przekierowanie "po przecinku". Reguła zdaje się, że to dubluje jedynie. Nie tak?
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Zdecydowanie. Usunąć przekierowanie, zostawić regułę aby tylko wiadomości poniżej 2MB szły dalej.
     
  9. ajies

    ajies Spryciarz

    Wiadomości:
    45
    Docenione treści:
    3
    przekopałem panel i nie znalazłem opcji listy mailingowej, poproszę o wskazówkę gdzie szukać
     
  10. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135

Poleć forum znajomym