Mamy ustawienie przesyłania poczty dalej z skrzynki biuro@..... w home.pl danej na drugi email szef@..... w home.pl i na skrzynke gmail. Ze skrzynki email biuro@.... pobierają emaile przez POP3 2 osoby Thunderbird-em . Nie chcemy korzystać z IMAP, bo nam się to nie sprawdziło, Generalnie wszystko działa: - osoba A ściąga email - osoba B ściąga email - email przekierowuje się do szefa i na gmail Problem jest taki, że od czasu do czasu, niektóre emaile przekierowują się do szefa i na gmail, ale osoba 1 i osoba 2 nie ściąga tej wiadomości. Po zalogowaniu na poczta.home.pl do skrzynki biuro@ widać tego emaila w skrzynce odbiorczej. Oczywiście folder spam / niechciane i inne pozakładane foldery w Thunderbird u osoby 1 i osoby 2 są sprawdzane w poszukiwaniu tego emaila, który się przekierował do szefa i na gmail, a nie został odczytany przez osobe A i osobę B. Owszem: sprawdzaliśmy, email adresowany jest na biuro@
osoba A i osoba B mają ustawione w programach, by pobierając wiadomości na dysk nie były one kasowane? opowiedz o tym Program pocztowy pobiera ale nie kasuje wiadomości. Oba są tak samo ustawione? Przekierowanie do szefa i gmail masz ustawione na skrzynce biuro@, na serwerze? Może lepiej było by ustawić tak, że biuro@ przekierowuje wiadomość do osobaA@, osobaB@, szef@, gmail? Można wtedy w programie pocztowym ustawić by osobaA@ czy osobaB@ pisała w imieniu biuro@ (lub niech piszą ze swoich imiennych - ja tak wolę).
No rozwiązań jest kilka generalnie jeśli A i B odczytują wiadomości przez POP3, to muszą mieć odznaczone pola/ustawienia dot. oznaczania wiadomości jako przeczytane na serwerze. Natomiast przekierowanie do szefa można wykonać albo regułą albo zwykłym przekierowaniem (2 rózne opcje) z pozostawieniem kopii na serwerze. Sprawdziłbym oba ustawienia i ocenił czy problem pojawia się czy nie. Do tego ta losowość sytuacji, no dziwne to jest i nie mam nawet pomysłu jak to sprawdzić. Trzeba by porobić kilka testów. Strzelam, że program pocztowy nie odczytał czegoś, a może ktoś wszedł na poczta.home.pl lub skorzystał z IMAP i najzwyczajniej w świecie otworzył wiadomość, oznaczając ją jako przeczytaną, a program pocztowy A i B nie pobiera przeczytanych tylko szuka nowych. Innej opcji nie widzę. Druga kwestia, po co A i B mają to konto skonfigurowane i czy nie lepiej aby także otrzymywali wiadomości z przekierowania. Można też ustawić sobie np. listę mailingową (ustawienia w panelu) tworząc adres biuro@... z przekierowaniem na wszystkie maile pracowników.
Jeśli mielibyśmy to sprawdzić w logach, to musiałbyś trafić na konkretną sytuację, a więc: data, godzina, od kogo na jaki adres e-mail. Wtedy w logach zobaczymy ile było połączeń z kontem i jakie operacje zostały wykonane. Jesli będziesz miał takie dane, możesz podesłać zgłoszenie na formularz kontaktowy, w treści podając link do tego wątku + Twój opis, który wydaje się logiczny Konto biuro@ na którym jest ustawione przekierowanie lub reguła (doprecyzuj) na konto szef@ oraz @gmail + użytkownik A i B którzy odbierają pocztę w programie przez POP3. Przy czym logi pokażą połączenie lub jego brak, a jeśli połączenie będzie to dopiero jakieś operacje. Czy ktoś jeszcze ma dostęp do konta lub czy przypadkiem ktoś nie ma IMAPA?
tak, mają ustawione pozostawienie na serwerze 21 dni. ta, oba są tak samo ustawione, przekierowanie ustawione jest na serwerze niech piszą ze swoich imiennych, a Reply-To ustawić na biuro ? - ten sposób zamiesza naszym zagranicznym odbiorcom emaili teraz jest ustawione, że piszą w imieniu biuro@
problem nie pojawia się często, ale gdy na niego trafimy, powyższe jest do rozważenia. Teraz sprawdziłem, z biuro@ jest przekierowanie po przecinku na szef@ i na gmail oraz reguła, aby mniejsze niż 2 MB przesyłane były dalej do szef@. W regułach nie ma opcji pozostawienia na serwerze. Czyżby reguły kłóciły się z przekierowaniem ? Nie ma ustawionego IMAPa na żadnym innym urządzeniu
@ajies po co to? Przecież masz przekierowanie "po przecinku". Reguła zdaje się, że to dubluje jedynie. Nie tak?