1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE API - integracja z zewnętrznym PP

Dyskusja w 'Dodatki oraz integracje' rozpoczęta przez użytkownika Greener, 13 Wrzesień 2017.

  1. Greener

    Greener Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
    Witam,

    potrzebuję informacji odnośnie API do integracji z programem partnerskim, w którym przewiduję 2 stawki w zależności od kategorii produktu, przez co przy naliczaniu prowizji konieczne jest odróżnienie kategorii.

    Jak w związku z tym, w widoku podsumowania zamówienia wyświetlić sumę cen zamówionych produktów tylko z konkretnych kategorii za pomocą smarty? np. mamy 5 produktów w zamówieniu, 3 są z kategorii np. "kosiarki", a 2 kolejne z kategorii "łopaty". Potrzebuję wyświetlić tylko sumę łopat.

     
  2. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Greener dokładnego opisu rozwiązania niestety nie jestem w stanie podać, ale mogę zaproponować sprawdzenie dokumentacji API oraz Webhook'ów, która dostępna jest pod tym adresem: https://tech.clickshop.pl/ - powinieneś znaleźć w niej informacje na temat odpowiednich metod, które mógłbyś zastosować we wskazanej w Twoim poście sytuacji.
     
  3. Słoik

    Słoik Znawca

    Wiadomości:
    246
    Docenione treści:
    26
    Muszę się zapytać, dlaczego po ostatniej aktualizacji nie ma opublikowanej technicznej informacji o zmianach? Korzystam z Baselinkera i od 12-go września nie mogę stworzyć zamówienia w Clickshopie:
    Wasz support odpowiedział mi:
    Jak wyżej wspomniałem nie ma nigdzie tych informacji. Adres podany przez @Mariusz nie zawiera ostatnich zmian. To samo dotyczy Shopera. Support nie odpowiada w obydwu przypadkach!!!
     
    Ostatnia modyfikacja: 14 Wrzesień 2017
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Na ile mamy na to w ogóle jakiś wpływ, na tyle spróbuję uzyskać odpowiedź: FEEDBACK-1278 wydaje mi się jednak że albo API czegoś nie wspiera, albo faktycznie temat jest do rozwiązania po stronie autora kodu integracji na bazie tego co jest.
     
  5. Słoik

    Słoik Znawca

    Wiadomości:
    246
    Docenione treści:
    26
    @Grzesiek Wszystko działało do 12-go września - czyli okresu kiedy robiliście aktualizację. Przestało działać, a home.pl nie chce przekazać zmian jakie zostały dokonane w API...
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Słoik cieszę się że to napisałeś, to rzuca inne światło na sprawę bo jak widzisz zmierzaliśmy w kierunku znalezienia rozwiązania, a nie naprawienia problemu...
     
    Słoik lubi to.
  7. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Co do samego baselinkera to sytuacja jest nam już znana (mamy już otwarte zgłoszenie odnośnie baselinkera). Powodem jest błąd w API sklepowym i jest obecnie naprawiany.

    Co do changeloga API - obecnie publikujemy jedynie informacje w jakiej metodzie co się zmieniło, nie publikowaliśmy nigdy changeloga ze zmian w API (takiego bardzo szczegółowego). Masz rację, że faktycznie tego chyba brakuje - z tego względu wysłaliśmy zapytanie do kierownika produktu czy możemy poprawić komunikacje zmian odnośnie API (czyli publikować swojego rodzaju changeloga dla API).
     
  8. Słoik

    Słoik Znawca

    Wiadomości:
    246
    Docenione treści:
    26
    To poproszę o przekazanie informacji z changeloga. Zapewne wszyscy korzystający z API z tego skorzystają...
     
  9. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Słoik
    Informacje o zmianach w API publikujemy w komunikatach: https://pomoc.home.pl/section/komunikaty/sklep
    Obecnie zastanawiamy się nad możliwością publikowania bardziej szczegółowego changeloga (analogicznie jak do skórek informujemy o wprowadzanych zmianach w diffach). Poinformuję jak będziemy mieli już zaplanowane konkrety.
     
  10. Słoik

    Słoik Znawca

    Wiadomości:
    246
    Docenione treści:
    26
    A czy nie można tychże zmian opublikować teraz, od razu? W przeciwnym wypadku będę czekał na przywrócenie funkcjonalności nie wiadomo jak długo.
    Chyba wiecie, co i jak sami zmieniliście w Clickshopie oraz API? ;-)
     
  11. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Szczegółów nie mogę w tej chwili przekazać, ale mogę napisać, że w przyszłym tygodniu poprawki w API oraz nowa wersja sklepu zostaną przetestowane i jeśli testy przebiegną pomyślnie, to w tym samym tygodniu lub kolejnym zrobiony zostanie update sklepów Click Shop, który wyeliminuje wskazany błąd.
     
  12. zbyszek08

    zbyszek08 Zaglądacz

    Wiadomości:
    13
    Docenione treści:
    0
    @ Mariusz
    Żarty sobie robicie , psujecie coś co działa , a póżniej dwa tyg. każecie czekać na poprawkę? Myslicie że nie mamy co robić tylko ręcznie klepać zamówienia do sklepu? Dlaczego Shoper dał radę dzisiaj poprawić API , a Wam potrzeba dwa tyg.
     
  13. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @zbyszek08 czekamy na paczkę aktualizacyjną, jak tylko ją dostaniemy, to ją wdrożymy na naszych sklepach (tuż po przetestowaniu otrzymanej paczki). Spróbuję ustalić sensowny termin wdrożenia i poinformuję Was o tym na forum.
     
  14. mawas

    mawas Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    w ramach rekompensaty proonujecie przedłużenie abonamentu na 14 dni. kazałabym wam ręcznie wklepać 2 tysiące zamówień cwaniaczki.
     
  15. Słoik

    Słoik Znawca

    Wiadomości:
    246
    Docenione treści:
    26
    Ja nie otrzymałem żadnej propozycji, nawet na 14 dni :). Ale z tego wszystkiego chyba wynika to, że home.pl ma takie coś: https://www.shoper.pl/licencja-samodzielna/ haha i po prostu są drudzy w kolejce.
    To czekamy na dalsze info...
     
  16. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Słoik @zbyszek08 @mawas aktualizacje są wdrażane sukcesywnie, jeśli z jakiś powodów został stwierdzony błąd w działaniu aplikacji, tuż po jej aktualizacji, jest to niezwłocznie przekazywane do programistów. Czas wdrożenia poprawki ustalany jest nieprzypadkowo i dążymy do jest maksymalnego skrócenia, podobnie jak robią to sami autorzy oprogramowania. Kolejną sprawą jest samo stworzenie poprawki, a więc identyfikacja błędu jak i wskazanie rozwiązania. Proszę abyście mieli na względzie fakt, że oprogramowanie o którym rozmawiamy, nie jest oprogramowaniem pisanym na zamówienie. Każda zmiana musi być przetestowana w wielu środowiskach, mając na uwadze chociażby fakt, że pomimo że każde z Was korzysta z tej samej platformy Click Shop, to mogą one znacząco różnić się konfiguracją, wprowadzonymi modyfikacjami, itp. co rozszerza możliwości wystąpienia błędów. Z tego też powodu aktualizacje są wdrażane często nawet przez tydzień albo i dwa. Nie znam szczegółów tej modyfikacji ani skali problemu, ale informuję, że zgłoszenie jest przekazane, przyjęte i w trakcie realizacji po stronie programistów. Temat jest ważny, jest wynikiem innej aktualizacji więc dążymy do maksymalnego skrócenia czasu jego realizacji. Proszę o zachowanie cierpliwości i wyrozumiałość.
     
  17. Słoik

    Słoik Znawca

    Wiadomości:
    246
    Docenione treści:
    26
    Dzięki @Grzesiek ale nasze wątpliwości wzbudza fakt, że shoper (a to są w zasadzie identyczne produkty) potrafił poprawić błąd w przeciągu paru dni. A tutaj jest inaczej...
     
  18. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Rozumiem, nie mam nic na usprawiedliwienie tej sytuacji. Co do samej zbieżności produktów - nie do końca są one identyczne (i już nie chodzi o widoczne gołym okiem oczywistości przeczące temu). Ponaglę temat na ile będę w stanie.
     
  19. zbyszek08

    zbyszek08 Zaglądacz

    Wiadomości:
    13
    Docenione treści:
    0
    Za chwilę mija dwa tygodnie, jak Wasi "programiści" popsuli API. Nadal cisza w temacie. Poproszę o jakiś termin wprowadzenia poprawki lub info że programiści nie potrafią tego naprawić.
    Jestem u Was kilka lat , ale z takim Waszym podejściem zastanawiam się czy nie ostatni rok. Mam też sklep na Shoperze , też mieli błąd ale ich reakcja była szybka, 2 dni i po problemie , a u Was 2 tyg i dalej nawet przybliżonego terminu nie ma.
    pozdrawiam
     
  20. Słoik

    Słoik Znawca

    Wiadomości:
    246
    Docenione treści:
    26
    @Grzesiek podpinam się do pytania @zbyszek08 o termin naprawienia błędu. Po tak długim czasie powinniście to wiedzieć...
     

Poleć forum znajomym