1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Zużycie procesora - propozycja przejścia na serwer dedykowany

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika Marta Szczypiorska, 11 Październik 2017.

  1. Marta Szczypiorska

    Marta Szczypiorska Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
    Witam,

    Dostałam taką wiadomość:
    "Uprzejmie informuję że wykonaliśmy analizę wydajnościową usługi " sklep1757023 " w wyniku której administratorzy zwrócili uwagę, że Państwa sklep przekracza dozwolone parametry bezpieczeństwa - przez co również może ładować się wolniej. (...)

    Obecnie Państwa zużycie procesora na fizycznej maszynie wynosi 22M ( w momencie wykonywania testów) natomiast średnia pozostałych klientów to 25K. Mają Państwo praktycznie kilkadziesiąt razy przekroczone parametry w porównaniu do innych klientów"

    Czym może to być spowodowane?
    moja strona patchworkhouse.pl

    Nie wiem, co zrobić, a grozi mi zamknięcie sklepu.

    Bardzo proszę o pomoc.
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Marta Szczypiorska konsultuję temat. Daj mi trochę czasu, znalazłem już korespondencję e-mail, postaram się ustalić więcej szczegółów. I przede wszystkim nie zamknięcie sklepu, co konieczność zmiany typu hostingu, jeśli okaże się, że sklep potrzebuje znacznie więcej zasobów. Ustalę wszystko, przede wszystkim więcej informacji o przyczynach takiego zużycia zasobów i dopilnuję żebyś otrzymała wiadomość :)

    t:6764602
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Marta Szczypiorska w najbliższym czasie otrzymasz wiadomość e-mail od Przemka Kiki. Jest on opiekunem produktu sklepu (i tylko sklepu). Myślę, że uzyskane od niego informacje wiele wyjaśnią :) Wszystko wskazuje na to, że to nie tyle sam sklep co inne treści na serwerze mają na to wpływ, nie mniej z oczywistych względów nie będę rozwijał tego tematu dalej.

    Umówmy się, że po otrzymaniu wiadomości, możesz śmiało odpisać do Przemka, wszystko Ci wyjaśni.

    Wróć na forum jeśli będziesz miała pytania dot. usługi sklepu lub innych usług, chętnie pomożemy.
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    ROZWIĄZANIE: jeśli ktoś z klientów usług home.pl otrzymał podobne zawiadomienie o zużyciu zasobów i konieczności zmiany pakietu, zachęcamy do kontynuowania korespondencji e-mail bezpośrednio z BOK. Jeśli z jakiś powodów otrzymane odpowiedzi nie będą satysfakcjonujące lub zabranie w nich jakiś informacji, dajcie znać, np. pisząc nową wiadomość PW. Dlaczego PW? Dlatego, że rozmawiamy o Waszych usługach oraz ich zawartości. Razem z Mariuszem dołożymy starań, abyście uzyskali niezbędne do podjęcia decyzji informacje, wraz z uzasadnieniem propozycji.
     
  5. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Przy tej okazji zadam pytanie - czy istnieje możliwość przejścia ze sklepem na serwer VPS lub dedykowany?
     
    Ostatnia modyfikacja: 12 Październik 2017
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Generalnie nie oferujemy takiego rozwiązania w oficjalnej ofercie, ale tak, jest to możliwe. Daj nam czas do jutra albo poniedziałku. Wyślę pytanie do kierownika albo po prostu poproszę abyśmy się z Tobą skontaktowali. @Mariusz zajmował się tymi tematami na forum, będzie w poniedziałek.
     
  7. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Tak, jest to możliwe. W tym celu sugeruję kontakt z nami poprzez e-mail i wysłanie takiego zapytania. Zostanie ono przekazane do specjalisty ds. Click Shop, który bezpośrednio zajmuje się takimi migracjami (przedstawi ofertę oraz jak wygląda cała procedura takiej migracji).
     
  8. kolukas

    kolukas Spryciarz

    Wiadomości:
    46
    Docenione treści:
    11
    Witam.

    Podłącze się pod ten temat. My wczoraj otrzymaliśmy równie "miłego" maila z informacją, że nasz sklep przekracza normy bezpieczeństwa i co więcej przekraczamy te normy już od dawna i natychmiast musimy się wyprowadzić z ClickShop Premium. Info dla @Mariusz (#RHWJ-24637-876) Co więcej:

    "W związku z regulaminem sieci home.pl ( https://regulaminy.home.pl/Regulamin-sieci-home-pl-20150129.pdf ) punkt 31 nie powinni Państwo wykorzystywać serwera w sposób który zagraża bezpieczeństwu, stabilności naszej sieci oraz funkcjonowaniu pozostałych usług klientów. Oraz zgodne z punktem 13 wyżej wspomnianego regulaminu mogą Państwo ponieść odpowiedzialność za usterki sprzętowe które mogą wynikać z nieprawidłowości jakie powoduje tak duże obciążenie zasobów hostingu współdzielonego."

    Oczywiście w tym samym mailu dostajemy propozycję przejścia na hosting dedykowany, który jest 3x droższy od abonamentu CS Premium. Super, jest ruch w sklepie to trzeba się przenieść na hosting dedykowany, ale....

    Dlaczego piszę tą wiadomość? Niestety BOK nie wyjaśnił mi co takiego złego robimy. Skoro już wyciągamy sobie punkty z regulaminu to gdzie jest informacja przy zakupie Click Shop Premium o ograniczeniach związanych z tzw. requestami. Jest ogólna informacja, że jak się przekroczy to będzie źle. Sami podajecie w postanowieniach ogólnych coś takiego:

    "5.Przed złożeniem zamówienia home.pl udostępnia Klientowi Regulamin, Specyfikację Usługi oraz wszystkie wzorce umowne obowiązujące w ramach wybranej przez Klienta Usługi home.pl oraz podsumowanie warunków zamówienia na Usługę home.pl. Podsumowanie obejmuje w szczególności parametry wybranej Usługi home.pl, czas trwania Umowy oraz wysokość opłaty należnej z tytułu świadczenia Usługi home.pl."

    Ja nigdzie tabelki z ograniczeniami wywołań nie znalazłem, przynajmniej nie ma jej w momencie składania zamówienia.

    Dobra Forum nie jest od rozstrzygania treści regulaminu. Przechodzę zatem do zapytania do forumowiczów, które również zadałem w odpowiedzi na wiadomość z BOK. Czy coś robimy źle i czy jest coś co moglibyśmy zoptymalizować na stronie, bo jeżeli 1000 odwiedzin dziennie i +-1% z tego realizuje zamówienia powoduje takie ograniczenia i zagraża życiu maszyn home.pl to chyba coś jest nie tak i nie powinniście reklamować sklepu ClickShop Premium jako "Handel dla wymagających".

    W odpowiedzi na maje zapytanie otrzymałem wiadomość, w której jako argument pada m.in. to, że mamy sklep od 2010 roku, a w październiku 2017 sprzedaliśmy towaru za XXXzł co jest sporą kwotą i to samo przez się oznacza, że "liczba requestow/odsłon nie jest przypadkowa". Cóż szef dostał białej gorączki na to stwierdzenie i ktoś z infolinii będzie miał dziś okazję z nim porozmawiać. Kapitał zakładowy home.pl wynosi 1 200 000zł to dużo, a może nie musimy wam płacić za ten dodatkowy serwer? Proszę Was, co to za argumenty. Sprzedajemy drogie produkty to i ogólna wartość jest wyższa, ale czy to ma znaczenie na ilość wywołań?

    Skoro od ponad roku wiecie o tym, że przekraczamy normy to dlaczego nie poinformowaliście nas o tym wcześniej np. przed przedłużaniem abonamentu na kolejny rok? A teraz maile z pogróżkami, że możemy być obciążeni za uszkodzenie serwera. Nieładnie to wygląda. Najłatwiej napisać, że przekraczamy normy, bo tak, bo macie dużą sprzedaż.

    Zastanawiam się czy istnieje jakiś program, skaner strony, który sprawdzi co ją tak obciąża? Może mamy za ciężkie zdjęcia? Z dodatkowych skryptów na stronie mamy Google Analytics, Pixel Facebooka, Live Czat i zewnętrzna wyszukiwarka. W trakcie rozmowy telefonicznej z BOK ktoś zadał mi pytanie czy wystawiamy aukcje na allegro za pośrednictwem sklepu i czy na tych aukcjach są zdjęcia. Jakby co to tak właśnie robimy.

    W związku z tym, że Wasza wyszukiwarka nie działa i musimy korzystać z zewnętrznych rozwiązań i do tego doliczyć hosting dedykowany to wyjdzie, że za sklep rocznie trzeba zapłacić blisko 7 tysięcy. Dlatego proszę o wyrozumiałość i nie naciskanie, że już, natychmiast musimy się przenieść. Szukamy optymalnego rozwiązania, a przed okresem przedświątecznym nie chcemy wykonywać nerwowych ruchów związanych z przeprowadzką do innego sklepu.
     
    Last edited by a moderator: 18 Październik 2017
  9. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @kolukas temat od wczoraj jest już pod opieką właściwych osób odpowiedzialnych za sklep internetowy. Konsultant który przesłał Ci maila w takiej formie, w jakiej go otrzymałeś, został już poinformowany o popełnionych błędach. Sprawa jest w rękach Przemka, który opiekuje się sklepami internetowymi i który wyśle Ci sprostowanie sytuacji oraz niezbędne informacje.

    Generalnie co do wykorzystania zasobów i opcji przejścia na serwer dedykowany, tak proponujemy takie rozwiązanie, ale jego celem jest zapewnienie płynności działania usługi. To wszystko. Długo bym odpisywał na wszystko co zostało zawarte w wiadomości e-mail, więc aby nie wprowadzać zamieszania - otrzymasz maila od Przemka, wszystko zostanie wyjaśnione.

    W imieniu firmy oraz konsultanta, przepraszam za powstałe okoliczności i stworzenie tak "niejasnej" sytuacji. Nie taki jest cel tego typu powiadomień, o czym już informowaliśmy dużo wcześniej.

    Dodam tylko, że propozycje dot. zmiany hostingu wychodzą bezpośrednio od administratorów serwerów i zwykle są wynikiem dłuższej analizy zachowań usługi. Sporadyczne przypadki rodzą się z dnia na dzień, ale są to tez specyficzne serwisy. W parze ze zmianą pakietu, przede wszystkim nie rośnie cena, a zwiększają się możliwości Twojej usługi, które docelowo przekładają się np. na zadowolenie Twoich klientów. Tyle na ten moment. Czekaj na wiadomość proszę.
     
  10. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Ponawiam informację, która dotyczy wszystkich osób które takie powiadomienie otrzymały od nas.

    ROZWIĄZANIE: jeśli ktoś z klientów usług home.pl otrzymał podobne zawiadomienie o zużyciu zasobów i konieczności zmiany pakietu, zachęcamy do kontynuowania korespondencji e-mail bezpośrednio z BOK.

    Jeśli z jakiś powodów otrzymane odpowiedzi nie będą satysfakcjonujące lub zabranie w nich jakiś informacji, dajcie znać, np. pisząc nową wiadomość PW. Dlaczego PW? Dlatego, że rozmawiamy o Waszych usługach oraz ich zawartości. Razem z Mariuszem dołożymy starań, abyście uzyskali niezbędne do podjęcia decyzji informacje, wraz z uzasadnieniem propozycji lub uzasadnienie/dodatkowe informacje, których zabrakło, jak np. w w/w przypadkach, w korespondencji przesłanej z BOK.
     
  11. mork

    mork Początkujący

    Wiadomości:
    6
    Docenione treści:
    1
    Witam,
    pytanie jest takie- jesli sklep ma ponad 5 tys. produktów i jednego dnia tylko 10 klientów będzie chciało obejrzeć wszystkie produkty jakie masz w sklepie to według home.pl przekroczymy dopuszczalne dzienne wywołania/requesty (50 tys.) i zagrozimy bezpieczeństwu serwera, i moje pytanie - dla jakich klientów proponujecie click shop premium
     
  12. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @mork nie wiem na jakiej podstawie wywnioskowałeś, że taka sytuacja ma stanowić jakieś zagrożenie. Jeśli opierasz się na poście opublikowanym wyżej przez kolukas, to sprostowanie do tego napisałem. Proszę o oddzielenie tego, co się wydarzyło (korespondencja) od faktycznego stanu usługi (wykorzystania zasobów).

    Click Shop Premium opiera się o hosting współdzielony i bez problemu obsłuży dziesiątki tysięcy produktów i równie dużo klientów, co nie znaczy, że nie ma możliwości aby w pewnym momencie wykorzystał dostępne zasoby. Wtedy zostaniesz o tym poinformowany. Czasami przyczyna leży np. po stronie konfiguracji sklepu (odwołania) czasami ilości nie tyle produktów co wariantów a czasami ilości klientów. Czasami się to wszystko nakłada, ale właśnie dlatego korzystasz z usług home.pl i wsparcia administratorów, aby Twój biznes działał bez przeszkód. To jest odpowiedź na pytanie dla kogo jest Click Shop Premium - dla każdego kto ceni sobie spokój i chce się rozwijać w sieci. M.in. dlatego oferujemy możliwość migracji na wyższe pakiety hostingu, serwery dedykowane, abyś mógł bez ograniczeń rozwijać sprzedaż.
     
    kolukas lubi to.
  13. kolukas

    kolukas Spryciarz

    Wiadomości:
    46
    Docenione treści:
    11
    @Grzesiek dziękuję za profesjonalne podejście do tematu. Wyjaśniliśmy z Przemkiem wszystkie niejasności i doszliśmy do porozumienia :)
     
  14. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @kolukas cieszę się i co by się nie działo w przyszłości, polecam kontakt z nami. Złota zasada mówi: wszystko da się wyjaśnić.
     

Poleć forum znajomym