1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

SUGESTIA Lista mailingowa - jedna wiadomość zamiast wielu

Dyskusja w 'Obsługa skrzynki e-mail w Poczcie home.pl' rozpoczęta przez użytkownika Wojtek, 8 Październik 2015.

  1. Wojtek

    Wojtek Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    1
    Witam,

    Proponuję wprowadzenie zmiany w działaniu funkcji dostarczającej maile adresowane na listy mailingowe. Teraz jest tak, że jeśli nadawca wyśle maila zaadresowanego jednocześnie do odbiorcy i do listy mailingowej, na której ten odbiorca się znajduje to serwer dostarczy dwie kopie tego samego maila. Zmiana polegać miałaby na tym, aby serwer tak adresowane maile dostarczał takiemu odbiorcy tylko raz.

    Propozycja ta powstała w oparciu o skargi naszych użytkowników skrzynek pocztowych. W przypadku dużego natężenia ruchu mailowego powoduje to spore utrudnienia w obsłudze i zarządzaniu korespondencją. Dodatkowo ograniczone możliwości definiowania kryteriów w funkcji reguł wiadomości powoduje, że ogarniania korespondencji mailowej dla niektórych użytkowników jest koszmarem.

    Pozdrawiam
     
  2. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    IMO mija się to z założeniem. Skoro wysyłasz dwie wiadomości, to odbiorca dostaje dwie. Zastanawia mnie tylko cel wysyłki wiadomości jednocześnie na listę i do odbiorcy, który i tak już jest na liście?
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Dokładnie tak jak pisze @casar wysyłasz 2 różne wiadomości. Wygląda to praktycznie tak, jakbyś wysłał wiadomość DO i DW.
    Pamiętaj też, że wiadomości wysyłane z na listę mailingową mogą mieć zupełnie inne prawa odczytu i odpowiedzi, a także podlegają np. innym regułom jakie utworzy sobie użytkownik. Skonsultowałem ten temat i nie wydaje się w żaden sposób uzasadnionym dokonywanie zmian w tym zakresie, a przynajmniej nie tak jak to opisałeś.

    Ale nie traktuj tego personalnie. Zgłoszenie oczywiście przekażę dalej do opiekunka produktu, w tym zakresie każda informacja i sugestia może być cenna i podsunąć jakiś pomysł. Jeśli jednak chodzi o problem powielania wiadomości, nadawca musi być świadomy pewnych decyzji. Z drugiej strony to tylko jedna wiadomość więcej na skrzynce jednego użytkownika. Jeśli jednak prowadzicie dyskusję na podstawie przesłanej wiadomości na listę mailingową, no to warto zwrócić uwagę aby użytkownicy nie pisali jużprywatnie do siebie podając swoje adresy, a posługiwali się tylko dedykowanym adresem, np. po-godzinach@mojafirma.pl

    Na czym polega problem z regułami wiadomości?
     
  4. Magdalenkaa

    Magdalenkaa Praktyk

    Wiadomości:
    30
    Docenione treści:
    6
    Wysyłasz 2 wiadomości do 2 różnych odbiorców, skasuj prywatnego jeśli wiesz że jest on w liście mailingowej albo poinformuj pracowników jak działa lista mailingowa i że przy odpisywaniu nie muszą kolejny raz wpisywać odbiorców. Gdy ja informuje np. agencję że coś tam zrobiłam, to wysyłam np. maila do listy z osobami zainteresowanymi tematem, a osobno potwierdzenie np. do agencji, że mail został wysłany, taka i taka treść. Na wypadek gdyby nie dostali mailingu (maila z listy).

    Jak piszę np. na grupę rodzina, to już nie wysyłam do wiadomości męża, tylko leci do nas wszystkich :)
     
  5. Wojtek

    Wojtek Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    1
    Jako użytkownik poczty home.pl jestem tego świadomy i nie wysyłałbym wiadomości adresowanej do odbiorcy i listy wiedząc, że odbiorca ten jest na liście. Klient z zewnątrz jednak nie musi tego wiedzieć. Jako firma i zleceniobiorca mamy często do czynienia często z korporacyjnymi klientami. Z jednej strony mamy ich sztywne reguły i procedury a z drugiej konieczność maksymalnie elastycznego wykorzystania naszych ograniczonych zasobów. Listy mailingowe są jednym z narzędzi służącym do tego celu. Traktujemy je jako grupy dystrybucyjne dla klientów zewnętrznych. Dlaczego? Do klienta może być przypisany główny opiekun odpowiedzialny za klienta oraz zespół realizujący zlecenia. Ten sam zespół może być współdzielony między klientami a opiekun może być również członkiem takiego zespołu bo np. jest dobry w wykonywaniu danego typu zlecenia. Klienta nie interesuje czy zleceniem zajmie się sam opiekun czy cały zespół, czy kilka osób z zespołu. Najważniejsze jest aby zlecenie było wykonane dobrze i na czas, W związku z tym klienci wysyłają wiadomości ze zleceniami adresowane do opiekuna i zespołu (listy). Opiekuna nie można usunąć z listy mailingowej zespołu ponieważ jak wspomniałem wcześniej może być też członkiem zespołu dla innego klienta. Przy dużym natężeniu komunikacji od klientów zarządzanie korespondencją w takim modelu w pewnych sytuacjach staje się więc utrudnione jeśli odbiorca dostaje dwie a w pewnych sytuacjach trzy kopie tego samego maila.
    Jeśli chodzi o reguły to użytkownicy narzekają, że nie można zawierać warunków alternatywnych lub koniecznych (OR i AND) w jednym polu. Chcieliby też aby w jednej regule można było dodać jako kryterium więcej niż jednego nadawcę. Aby obejść te braki muszą tworzyć wiele reguł a to tworzy dodatkowe problemy z zarządzaniem tymi regułami i znajdowaniem błędów gdy coś nie działa.
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    OK. Co to dłuższej wypowiedzi, rozumiem, ale nie ominiemy tego. Na tej samej zasadzie działa nawet Exchange Microsoftu, albo wysyłasz na grupę albo do konkretnego odbiorcy, jeśli wyślesz i tu i tu, otrzymasz 2 kopie wiadomości. Rozwiązaniem są tylko reguły, które będą kasowały wiadomości.

    Co do warunków reguł, zaraz postaram się dowiedzieć coś więcej w tym temacie, sam z ciekawości sprawdzę warianty. Odezwę się.
     
  7. Wojtek

    Wojtek Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    1
    Używaliśmy wiele lat własnego Exchange-a w wersji 2003. Serwer ten w takich sytuacjach dostarczał tylko jedną kopię wiadomości. Niestety nie miałem okazji korzystać z nowszych wersji Exchange-a więc nie mogę wypowiedzieć się czy coś się zmieniło w tej kwestii czy nie.
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Z ciekawości zapytam, a jak ją oznacza? Wysłane od kogo? Od faktycznego nadawcy czy jako wiadomość wysłana na listę dystrybucyjną?
     
  9. Wojtek

    Wojtek Zaglądacz

    Wiadomości:
    10
    Docenione treści:
    1
    Nagłówki takich maili w skrzynce wyglądały następująco:
    'From' - adres nadawcy (faktycznego)
    'To' - adres odbiorcy
    'Cc' - adres listy dystrybucyjnej
     

Poleć forum znajomym