Cześć, chciałabym wdrożyć google tag manager w click shopie. W integracjach własnych mogę wstawić własny fragment kodu albo w head albo przed zamknięciem sekcji body. kod gtm powinien być wstawiony po otwarciu sekcji body. Jak mogę to zrobić?
W tym wypadku nie masz zbyt wielu opcji, faktycznie kod jest rekomendowany do wstawienia na początku sekcji <body> ale z tego co piszą w sieci, umieszczenie go przed zamknięciem nie powinno wpłynąć na działanie narzędzia. Analogicznie polecane jest korzystanie z sekcji <head> ze względu na jej unikalność wzlędem strony i wykorzystanie na każdej podstronie, w przeciwieństwie, z tego co zrozumiałem, do samej sekcji <body>. Przetestuj oba rozwiązania.
a podpowiesz jeszcze, w którym miejscu wklejać? żeby mi się nie rozjeżdżało? Jak wstawiłam kod przed <div class="main row"> to strona nie ładuje się i wywala błąd Kod: {include file='header.tpl'} <body{if $body_id} id="{$body_id|escape}"{/if}{if $body_class} class="{$body_class|escape}"{/if}> {include file='body_head.tpl'} <div class="main row"> <div class="innermain container"> <div class="s-row"> {if 0 < $boxes_left_side|@count} <div class="leftcol large s-grid-3"> {dynamic} {foreach from=$boxes_left_side item=v key=k} {box file="../boxes/$v/box.tpl" box="$k"} {/foreach} {/dynamic} </div> {/if}
Jeśli chcesz, aby kod był na SAMYM początku sekcji body to musisz go wstawić za wierszem: Kod: <body{if $body_id} id="{$body_id|escape}"{/if}{if $body_class} class="{$body_class|escape}"{/if}> natomiast przed templatką: Kod: {include file='body_head.tpl'} Ta templatka odpowiada za koszyk i wiele innych elementów nagłówka, zatem wrzucając kod ZA templatką - wsadzasz go de facto niemal w sam środek . Kilka prostych 'div-ów' umieściłem w tym miejscu i działają bez zarzutu. Co nie zmienia faktu, iż wszystko zależy od kontentu, który wstawiasz. Spotkałem się już z przypadkami, kiedy kody statystyk 'rozsadzały' całą witrynę. Zapewne właśnie dlatego z poziomu interfejsu sklepu można dodawać kod na samym końcu owej sekcji - tak jest bezpieczniej. Próbuj, jeśli koniecznie chcesz mieć właśnie tam .
Dałam radę wyedytowałam body_head.tpl dodając {literal} przed i po kodzie GTM i działa więc powinno to wyglądać: Kod: {literal}<!-- Google Tag Manager --><noscript><iframesrc="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-XXXX"height="0"width="0"style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript><script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start':newDate().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src='//www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);})(window,document,'script','dataLayer','GTM-XXXX');</script><!-- End Google Tag Manager --> {dynamic} {if $cookie} Dzięki za współpracę pozdr, i.
Pamiętaj też aby pilnować tego pliku po aktualizacjach sklepu, ponieważ edycja zaawansowana może wpłynąć na późniejsze działanie różnych funkcji.
Dołączam się do pytania. Czy ktoś wie, gdzie w kodzie znajdę <noscript><iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-5BWR7HK" ? W validator.w3 pokazuje że Fatal Error. Fatal Error: Cannot recover after last error. Any further errors will be ignored. From line 59, column 8; to line 59, column 32 ↩</head><body class="shop_index"><noscr
to konto home.pl - wg mnie nie do ruszenia niestety. Po dodaniu swojego kodu, GTM świruje i wg znajomego obeznanego w SEO google niezbyt fajnie na to patrzy.
Wystawiłem zgłoszenie do specjalistów eCommerce - ECOM-4477 Proszę o cierpliwość, sprawdzimy i odpowiemy tutaj.