1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Wiadomości nie dochodzą do klientów (listy RBL, rekord SPF, mailer deamon)

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika pavali, 8 Listopad 2015.

  1. pavali

    pavali Pomocnik

    Wiadomości:
    116
    Docenione treści:
    7
    Witam po wysłaniu wiadomości do klientów pojawia mi się na poczcie komunikat:

    This is the IdeaMailServer program at host sklep........home.pl.

    A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
     
  2. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    Podaj pelną treść wiadomości zwrotnej, bo z tego niestety nic nie wynika.
     
  3. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Dokładnie, podaj pełną treść komunikatu, nie musisz podawać adresu serwera, którego komunikat dotyczy. Dalsza treść jest nam niezbędna do identyfikacji przyczyn wystąpienia komunikatu błędu.
     
  4. pavali

    pavali Pomocnik

    Wiadomości:
    116
    Docenione treści:
    7
    [undeliverable] Prenumerata newslettera sklepu

    This is the IdeaMailServer program at host ***********.home.pl.

    A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

    <****************>: 421 4.7.0 [188.128.176.95 15] Our system has detected an unusual rate of
    4.7.0 unsolicited mail originating from your IP address. To protect our
    4.7.0 users from spam, mail sent from your IP address has been temporarily
    4.7.0 rate limited. Please visit
    4.7.0 https://support.google.com/mail/answer/81126 to review our Bulk Email
    4.7.0 Senders Guidelines. q139si20041990lfq.128 - gsmtp
    (Sorry, I am giving up after 40 attempts)

    ---- Original Message ----
    Subject: Prenumerata newslettera sklepu
    From:********* <*******>
    To: *********
    Date: Wed, 28 Oct 2015 06:50:44 +0100
     
  5. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Komunikat oznacza, że nastąpiło 40 prób dostarczenia wiadomości do adresata, ale serwery Google za każdym razem odrzucały wiadomość. Po 40 próbach Twój serwer poczty "poddał się" i dostarczył stosowne info do nadawcy (czyli Ciebie).

    Ze zwrotki wynika, iż adres IP Twojego serwera "wpadł" w zabezpieczenia Google "z uwagi na ochronę użytkowników przed spamem". Dodatkowo pojawia się info o czasowej blokadzie IP. Być może sporo wysyłałeś maili na ich serwery, stąd tak rygorystyczna "akcja".

    Spróbuj dodać rekord SPF do domeny:
    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/dlaczego-moje-wiadomosci-sa-odbijane-przez-gmail-com/

    W ostateczności możesz sam skontaktować się z Google w celu wyjaśnienia "sytuacji".
     
  6. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Niedawno umożliwiliśmy zmianę adresu IP dla serwera w ramach profesjonalnych usług IT - https://home.pl/uslugiit#manager

    Przed zmianą adresu IP serwera sugeruję sprawdzić możliwość dodania rekordu SPF dla domeny oraz sprawdzić czy adres IP Twojego serwera nie jest listowany na popularnych listach RBL.

    Zmiana adresu IP dla serwera jest ciekawym rozwiązaniem dla użytkowników, którzy mają problemy z "reputacją swojego adresu IP" lub po prostu nie mogą/nie potrafią zdelistować/usunąć adresu serwera z listy RBL. W sytuacji, jeśli taki użytkownik chciałby zmienić adres IP, to może zgłosić się do Biura Obsługi Klienta w celu wygenerowania odpowiedniego zamówienia na zmianę IP dla wybranego serwera. W mojej ocenie zmiana adresu serwera IP powinna być traktowana jako ostatnia deska ratunku, jako rozwiązanie ostateczne, ale życie pisze nam różne scenariusze ;-)
     
  7. pavali

    pavali Pomocnik

    Wiadomości:
    116
    Docenione treści:
    7
    Ok, to zgłoszę to w takim razie.
     
  8. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @pavali sugeruję sprawdzić w pierwszej kolejności dodanie rekordu SPF dla domeny, z której próbujesz wysłać odbijane wiadomości. Informacje o dodawaniu rekordu SPF znajdziesz pod tym adresem: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/dlaczego-moje-wiadomosci-sa-odbijane-przez-gmail-com/#1

    Jeśli dodanie rekordu SPF i sprawdzenie/zdelistowanie z list RBL nie odnosi skutku, to dopiero wtedy sugerowałbym zastanowić się nad zmianą adresu IP serwera na inny.
     
  9. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Sprawdź też czy nie ma Cię na listach: http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
    szkoda, że w prosty sposób nie można się wywalić ze spamrats bo tu jestem ciągle praktycznie nie wysyłając maili.
     
  10. pavali

    pavali Pomocnik

    Wiadomości:
    116
    Docenione treści:
    7
    Szczerze powiem, że jak dla zwykłego użytkownika sklepu to trochę czarna magia...( przynajmniej dla mnie )
    Wedle instrukcji : https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/nowy-rekord-edycja-rekordu-domeny/
    i zatrzymałem się na punkcie :

    5. Za pomocą wyświetlonej listy możesz zarządzać rekordami Twojej domeny. Na samej górze ekranu znajdują się dwa przyciski: „Dodaj” oraz „Edytuj”, które umożliwiają odpowiednio dodawanie i edycje rekordów domeny

    * jak dodać SPF
    * sprawdzić/zdelistowanie z list RBL
     
  11. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    1. Zaloguj się w Panelu home.pl do wybranej domeny lub do usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
    2. Kliknij opcję menu „Usługi”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.

    3. Na liście usług kliknij nazwę domeny, dla której chcesz dodać nowy rekord. Po kliknięciu nazwy domeny, kliknij przycisk „Konfiguracja usługi”.

    4. Po przejściu do „Konfiguracji usługi”, kliknij przycisk „Rekordy domeny”, który znajduje się na samej górze ekranu.

    5. Na samej górze ekranu kliknij przycisk „Dodaj”, aby rozpocząć tworzenie nowego rekordu dla domeny.

    6. Po kliknięciu przycisku "Dodaj", na ekranie zostanie wyświetlony formularz dodawania nowego rekordu domeny:
    • Nazwa rekordu: twojadomena.pl
    • Typ rekordu: TXT
    • Czas odświeżania: 1 godzina
    • Główna wartość rekordu: v=spf1 ip4:XX.XX.XX.XX a mx
    WAŻNE! W głównej wartości rekordu zamiast XX.XX.XX.XX wpisz adres IP Twojego serwera w home.pl, z którego chcesz wysłać wiadomość e-mail. Adres IP serwera możesz sprawdzić odpytując poleceniem host serwerXXXXXX.home.pl. Jeśli nie potrafisz samodzielnie sprawdzić adresu IP swojego serwera w home.pl, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.​

    Jeśli mówimy o sprawdzeniu czy nasz adres IP lub host znajdują się na liście RBL, to najlepiej zrobić to przez narzędzie, o którym wspominaliśmy już na naszym forum. Pod adresem http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx możesz sprawdzić adres IP lub host (czy nie znajduje się na popularnych listach RBL). Następnie należy samodzielnie sprawdzić możliwość usunięcia się z wybranej listy RBL. Najczęściej listy RBL proszą o wypełnienie odpowiedniego formularza WWW, dodanie rekordu w strefie domeny lub po prostu o kontakt e-mail w celu usunięcia wpisu z ich listy. Więcej informacji na temat list RBL opublikowaliśmy w naszej pomocy: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/czym-sa-i-do-czego-sluza-listy-rbl/
     
    jakubgalinski lubi to.
  12. jakubgalinski

    jakubgalinski Spryciarz

    Wiadomości:
    48
    Docenione treści:
    4
  13. pavali

    pavali Pomocnik

    Wiadomości:
    116
    Docenione treści:
    7
    Ok sprawdziłem nie ma mnie na RBL rekord dodany zobaczę czy już bedzie dobrze
     
    jakubgalinski lubi to.
  14. jakubgalinski

    jakubgalinski Spryciarz

    Wiadomości:
    48
    Docenione treści:
    4
    SPF w dzisiejszych czasach to podstawa! Teraz odczekaj 24 godziny (na rozpropagowanie się rekordu DNS) i... śmigasz! :)
     
  15. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Jakby nie patrzeć to trzy lata budowałem bazę wiedzy home.pl, powinniście dużo informacji tam znaleźć. Od prawie roku @Grzesiek pomaga w uzupełnianiu dokumentacji. Jeśli zauważylibyście jakieś braki w pomocy, to piszcie do mnie lub do Grześka. Postaramy się najszybciej uzupełnić nasze instrukcje o brakujące informacje.

    Jeśli nie znajdujesz się na liście RBL to już połowa sukcesu. Poczekajmy na odświeżenie/rozpropagowanie informacji o utworzonym rekordzie SPF i sprawdź ponownie czy Twoje wiadomości są odrzucane.
     
    jakubgalinski lubi to.
  16. jakubgalinski

    jakubgalinski Spryciarz

    Wiadomości:
    48
    Docenione treści:
    4
    @Mariusz jak dla mnie - mega robota!!! :D Gratulacje!!! :D
     
  17. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Pamiętajmy jeszcze, że jeśli używamy do poczty aplikacji desktopowych i nasz ip komputera jest na liście spamowej to poczta również często nie dojdzie do adresata, więc jeśli mamy ip stały warto go wyczyścić, a jeśli zmienny to jest nieco problem.
     
  18. Olabela

    Olabela Uczestnik

    Wiadomości:
    26
    Docenione treści:
    1
    Witam, u mnie jest coś takiego i pojawia się baaaardzo często, praktycznie w 80% klientów z Niemiec, co mogę zrobić?

    This is the IdeaMailServer program at host sklep1833796.home.pl.

    A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

    <mail klienta>: 554 IP=188.128.180.73 - A problem occurred. (Ask your postmaster for help or to contact tosa@rx.t-online.de to clarify.) (BL)
     
  19. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    @Olabela to jest raczej do zgłoszenia BOKowi, chyba, że prześlesz maila na wskazany w komunikacie adres e-mail i Cię odblokują.
     
  20. Olabela

    Olabela Uczestnik

    Wiadomości:
    26
    Docenione treści:
    1
    Dostałam taka odpowiedź:

    Dear Sir/Madam,

    On Thu, 12 Dec 2019 09:48:31 +0100 (CET), you wrote:

    >554 IP=188.128.180.73 - A problem occurred. (Ask your postmaster for help or to contact tosa@rx.t-online.de to clarify.)

    Your host (your IP address) is not registered to you through
    whois-databases and therefore it is part of your providers
    infrastructure. See
    http://lacnic.net/cgi-bin/lacnic/whois?query=188.128.180.73

    Furthermore "cloudserver124025.home.pl" matches a generic hostname
    pattern which is often in use in this IP range. You (respectively your
    company) are not identifiable via WhoIs; neither by means of the IP
    address nor on the basis of this hostname.

    As such please use the infrastructures mailserver (e.g. via
    "smarthost"), because we do not accept SMTP connections from IP
    addresses without WhoIs-delegation to the company using it and with
    anonymous hostnames, too.

    You need at least to let your provider change the PTR Record (rDNS) for
    your IP address. Please be aware that mailservers hostnames and reverse
    hostnames (PTR) SHOULD (!) be the same. The current situation is:

    The PTR-Record (rDNS) of your IP address 188.128.180.73 contains the
    reverse DNS hostname "cloudserver124025.home.pl"; this looks like an
    end user system. Therefore we recommend you to contact the technical
    support to set the PTR record to a non-generic hostname (in one of your
    own domains). At http://bgp.he.net/ip/188.128.180.73#_dns you can
    verify if the change is already done. Nevertheless we will unblock your
    IP. Please notice that it may take up to 24 hours until the change
    shows acute effect.

    Please excuse any inconveniences, but we do not see other possibilities
    to react to the millions of junkmails we receive from anonymous systems
    with generic rDNS which are very often hijacked, virus infected or open
    relays flooding our servers.
     
    Mariusz lubi to.

Poleć forum znajomym