1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ustawienia dostawy/stref dostaw na zagranicę

Dyskusja w 'Panel sklepu' rozpoczęta przez użytkownika Jerzy A., 18 Listopad 2015.

  1. Jerzy A.

    Jerzy A. Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    Witam,
    mam pytanie, jak ustawić kwestię kosztów dostaw na zagranicę. Jak praktycznie inni to rozwiązali ...
    Domyślnie wszystko jest ustawione na strefę Polska, czyli kraj Polska.
    Klient z zagranicy po zarejestrowaniu i składaniu zamówienia "proszony" jest po podanie innego adresu - krajowego. Bez tego nie może zakończyć zamówienia.

    Jeśli potrzebuję na kraje UE (nawet nie na wszystkie) to muszę zapewne stworzyć nowe dostawy ale:
    1. czy i jak rozróżnić różne kraje, bo różne koszty paczek ? Dla każdego (lub grupy) osobno, następną na zbliżoną kwotę?
    2. czy klient krajowy i zagraniczny będzie widział te wszystkie dostawy w różnych wariantach?
    3. czy ew. da się ograniczyć listę krajów przy rejestracji klienta, usunąć zbędne ?

    dzięki i pozdrawiam
    - Jerzy
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    W zasadzie odpowiedź jest w tym co sam napisałeś.

    Definiując dostawę, określasz jej koszty oraz strefę, jeśli dzielisz dostawy na kilka stref, wprowadzasz kilka dostaw.
    Dostawy, analogicznie jak dostępne formy płatności, będą zmieniały się automatycznie, w zależności od preferencji klienta Twojego sklepu, a więc zdecyduje np. czynnik ilości zakupionego towaru, jego wagi, kraju dostawy. Przechodząc do koszyka i finalizując zamówienie, klient końcowy zostanie poinformowany jedynie o tych formach dostawy, które są dostępne dla warunków zakupu jakie wskazał.

    To ważne, gdyż za to odpowiada automat.
    Forma płatności, forma dostawy, strefa dostawy, gabaryty i ilość sztuk, to czynniki wzajemnie się uzupełniające i generujące końcowy wynik czyli formę dostawy (w tym jej koszt) i formę płatności.

    Klient może także zdefiniować osobny adres wysyłki towaru, co np. adres zamieszkania.

    Standardowo klienci Click Shop bazują na wielu formach dostawy które uzależniają formę płatności, a więc inne przy płatności przelewem, inne za pobraniem. Definiują różne typy dostawy także dla różnych gabarytów, ilości sztuk. Jeśli chodzi o kraj dostawy, definiujesz albo pojedynczy kraj albo konkretną strefę. Możesz też utworzyć własne strefy.
     
  3. Jerzy A.

    Jerzy A. Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    No dobra ...
    rozumiem, że mogę sobie "podzielić" UE na kilka stref różnych krajów o zbliżonej cenie, bo dla każdego z osobna chyba nikt nie robi?
    Teraz do każdej ze stref dopisuję odpowiednie kraje, tworzę nowe dostawy (np. kurier, poczta), przypisuję cenę itp. i daną strefę wybranych krajów - i tak tworzy się już troszkę kombinacji ...
    Klient przy rejestracji wybrał kraj Holandia - teraz widzi dostawy dot. Polski. Jeśli stworzę dostawę z danym krajem/strefą to będzie widział tylko to co dotyczy jego kraju, czy wszystko - krajowe, Holandia i na inne kraje ?
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Tworzysz strefę np. Polska (dostawa 1), Niemcy, Austria (dostawa 2), Holandia, Japonia (dostawa 3)
    Jeśli klient rejestruje się lub wybiera zakup jednorazowy (jak tam masz ustawione, obojętnie) to wybiera też kraj, kraj jego lub kraj dostawy. Na tej podstawie otrzyma informację zwrotną o dostępnej formie dostawy. Jeśli jego kraj nie jest uwzględniony, jeśli dobrze pamiętam (bez sprawdzania teraz) to otrzyma puste pole jako że dostawa nie jest możliwa do tego kraju.
     
  5. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Domyślny kraj dostawy to domyślny język ustawiony w sklepie.
     
  6. Magdalenkaa

    Magdalenkaa Praktyk

    Wiadomości:
    30
    Docenione treści:
    6
    @Stau ale to nie ma znaczenia, bo w ustawieniach dostaw możesz to zmienić. Kiedyś z rozwijanej listy po prostu odznaczałeś checkboxem, do których krajów dana dostawa jest aktywna. Teraz tworzysz strefy dostaw i akurat Polska nazywa się "Polska", możesz do Polski nazwać sobie to nawet "lokalnie". Funkcjonalność jest ta sama tylko bardziej rozbudowana, bo najpierw grupujesz kraje dostawy, a potem dla danej dostawy wskazujesz tylko grupę. Tak jak dodanie "gabarytów" rozwiązało problem zliczania np. wagi produktów tylko wybieram sobie gabaryt X dla 10 produktów i potem przypisuję dostawę do tego gabarytu.
     
  7. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Zgadza się wszystko. Mam tylko na myśli, że jak klient chce coś kupić to jako pierwsza domyślnie z listy "podstawi" się "Polska". Jak Twoim domyślnym językiem jest 'Angielski/USA' to domyślnym krajem dostawy na "dzień dobry" będą Stany Zjednoczone.
     
  8. Jerzy A.

    Jerzy A. Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    witam,
    przetestowałem już u siebie i wygląda to tak:

    1. Klient, który ma w danych domyślnego adresu wysyłki podany kraj (np. Niemcy) i mamy zdefiniowaną strefę dostawy z tym krajem oraz dostawy na tą strefę ma taki widok dot. dostawy w koszyku
    upload_2015-11-20_9-16-18.png
    domyślnie ma wybrany swój, ale z listy może wybrać inne kraje ....
    upload_2015-11-20_8-43-43.png

    2. Jeśli klient zarejestrował się z krajem (tu po zamianie z Niemcy na Peru), którego nie mamy odpowiednich zdefiniowanych stref i dostaw to widzi to jako kraj wysyłki ten, który jest pierwszy na liście
    upload_2015-11-20_9-25-3.png
    W takim przypadku, w następnym kroku, po wybraniu ZAMAWIAM system będzie wymuszał na kliencie podania innego adresu wysyłki
    upload_2015-11-20_9-32-26.png upload_2015-11-20_9-37-23.png

    A przy innym adresie wysyłki mamy do wyboru tylko ten kraj, który był wybrany z listy we wcześniejszym kroku, przy koszyku
    Jeśli klient nie zauważy tego, nie doczyta lub nie wypełni innego adresu ... dostanie komunikat
    upload_2015-11-20_9-42-19.png

    I tak mamy kolejny komunikat do korekty :)
    przynajmniej ja mam, bo mój klient pogubił się przy tym ... i oczywiście pretensje.

    PYTANIE:
    czy i jak ew. można zaingerować aby Polska była na początku listy wyboru kraju ?
    Wydaje mi się, że lepiej aby klient z "poza listy" lub ten nieczytający miał POLSKA jako pierwsze domyślne, niż kraj z którym nie ma nic wspólnego ....
     

    Załączone pliki:

  9. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Ok. Rozumiem o co chodzi, ale moim zdaniem ten problem jest trochę "naciągany".

    Raz: w pierwszej opcji klient nie wybiera kraju dostawy a strefę dostawy. Jeśli więc strefą jest Holandia i krajem Holandia, to ma jeden wybór. Jeśli strefą jest Europa, a krajów jest kilka, to wtedy będzie miał w 1 kroku wybór strefy (teraz to Niemcy, Polska i Holandia a powinna być np. Europa, Azja, UE, Sąsiedzi itp.) a w drugim właściwego kraju.

    Dwa:
    Sprzedający dyktuje warunki dostawy, a więc jeśli klient chciałby dostawę poza wskazane kraje, na logikę, wypadało by się skontaktować.
    Jeśli sprzedający oferuje dostawę globalną, udostępnia do tego narzędzie.
    Jeśli oferujesz dostawę do kraju Niemcy, Polska i Holandia, klient jest z Niemiec a wybiera Holandię, no to... :) Czego oczekuje Klient?

    Ja widzę to tylko tak, że sugestią jaką możemy w tym przypadku przekazać do kierownika produktu, możliwość zmiany STREFY z poziomu kroku zamówienia odpowiedzialnego za podawanie danych. Ale moim zdaniem mija się to z celem, gdyż cały proces zakupowy po to jest podzielony na KROKI, aby nie mieszać wszystkiego.

    Ale, żeby nie było, tu masz rozwiązanie o którym wspominasz: DODATKOWE INFORMACJE w poszczególnych krokach zamówienia:
    Wstawiasz je w formie modułu, a co dodasz w module to już Twoja sprawa, np. instrukcja obsługi :)

    Sprawdzisz i podzielisz się wrażeniami czy jest ok?
     
  10. Jerzy A.

    Jerzy A. Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    Witam,
    chyba nie do końca jest tak, bo:

    Raz:
    w koszyku wybiera się kraj wysyłki a nie strefę dostawy. Dokładniej jest lista tych krajów, które zostały użyte w strefach dostaw. W dalszych krokach ten kraj /strefa dostaw ma znaczenie, ponieważ przy próbie zmiany kraju (na inny niż przypisane do tej strefy) w danych adresowych wymusza podanie innego adresu wysyłki i tu mają ograniczenie do listy krajów z danej strefy.

    dwa:
    Tu nie chodzi o klienta z kraju, który "mam" na liście, bo będzie OK. Chodzi kraj, dla którego nie mam ustawionej strefy (jeszcze) - nie widząc swojego kraju, wyboru jakieś uniwersalnej alternatywy (np. "koszt do .... zł - szczegóły po złożeniu zamówienia" albo " koszt dostawy będzie ustalony indywidualnie" ) nie może zakończyć/ złożyć zamówienia. Nie chcę stracić ew. klientów, którzy chcieli by coś zakupić a nie mogą.
    Przynajmniej IP koszyków gości wskazuje, że próbowali z zagranicy założyć zamówienie a nie zrobili tego. I to może być znaczącą przyczyną.
    Mi zależy na "utrzymaniu" klienta a nie go odstraszaniu, bo jak raz próbował i mu się nie udało, to już nie wróci. Jak widać nie każdy ma ochotę się dopytywać tylko rezygnuje.
    Spróbuję tych dodatkowych informacji - może to pomoże.Choć bez ustawienia stref dla "wszystkich" istotnych krajów (a co za tym idzie kosztów) nie da się popchnąć klienta dalej ...
     
  11. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Co do 1 punktu, mechanizm działa poprawnie, krok 1 wskazanie kraju dostawy (na podstawie listy krajów zdefiniowanych w strefach dostawy - wszystkie strefy kumulują się w jedną listę). Mechanizm przelicza koszyk i wskazuje koszty zakupów i koszty dostawy dla wskazanego kraju. Klient wybiera metodę płatności i dostawy dostępną dla jego kraju. W podsumowaniu ma pełne zestawienie, na które wyraża zgodę i przechodzi dalej klikając ZAMAWIAM. Krok dalej, dane do wysyłki.

    W kolejnym kroku kraj dostawy jest domyślnie wskazany jako kraj dla danych adresowych. Dlaczego? Dlatego że w większości przypadków adres dostawy jest adresem zamieszkania (myślę, że tu autorzy po prostu dodali sobie domyślny kraj jako dodatek, z drugiej strony istotny czynnik dla mechanizmu sprawdzającego dostawę i wyliczającego koszty.

    No i jeśli klient wypełnia, a musi wypełnić dane adresowe, dokonuje modyfikacji. Jeśli chce inny kraj dostawy to może go zmienić uzupełniając inny adres dostawy. Ze względu na to że w 1 kroku klient wybrał kraj dostawy, od którego uzależnił metodę i koszty dostawy (wszystkie koszty są podsumowane w 1 kroku koszyka) uzupełnia dane dalej zgodnie z wybraną opcją czyli strefą.

    Twój klient przeszedł do kroku 2, po czym poinformował Cię że nie może zmienić kraju dostawy, który świadomie wybrał w kroku 1. Fakt, klient może nie wiedzieć jak działa mechanizm sklepu i wyliczania kosztów dostawy. I nie musi. Dlatego ma kolejne kroki i pola do wypełnienia które są opisane i odpowiedzialne za to, aby przeprowadzić go przez zakup szybko i bezboleśnie. Więc dokończ konfigurację i myślę, że ten problem sam się rozwiąże.

    Jeśli chce dokonać zmiany kraju/strefy, zaczyna od nowa i tym samym system wskazuje mu nowe koszty zakupów i dostawy na które znów wyraża zgodę. To jest poprawne i logiczne. Oczywiście można by dodać ponowny wybór strefy, ale tak jak pisałem: działa mechanizm, są kolejne kroki zamówienia i każdy jest za coś odpowiedzialny.

    Co do utraty klienta, ok, to jest faktycznie uzasadnienie tego o czym piszesz, ale nie wynika z błędnie działającego mechanizmu co albo braku zdefiniowanych krajów dostawy, albo widzi mi się klienta. Wrzuć kraje które obsługujesz do EXCELA, dodaj koszty dostawy, zaokrąglij je dzieląc na kilka stref np. 20-50 zł = koszt dostawy 50 zł, strefa 1. 50-80 zł = koszt dostawy 80 zł, strefa 2, itd. i w ten sposób nie stracisz klienta.
     
  12. Jerzy A.

    Jerzy A. Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    ale ja nigdzie nie twierdzę, że coś błędnie działa ...
    Do do 1 punktu (raz) odniosłem się tylko dla tego, że wyżej podano :
    "Raz: w pierwszej opcji klient nie wybiera kraju dostawy a strefę dostawy. Jeśli więc ..." Przy okazji jak można cytować inne wypowiedzi ?

    Chciałem dowiedzieć jak inni praktycznie mają to rozwiązane - nie mam zbytnio ochoty weryfikować przeróżne koszty wysyłek klepać dostawy do różne mniej czy bardziej przydatne kraje. Problem wyszedł przy pierwszym zgłaszającym kliencie - wcześniej nie byłem świadomy "ograniczenia" (mojego) sklepu dla zagranicznych klientów.

    Chciałem jakieś łatwiejsze rozwiązanie i chyba mam (dla mnie) przy sporadycznym kliencie, tak w skrócie:
    1 myśl
    - zlikwiduję wszystkie strefy / kraje poza Polską - wtedy zniknie pole wyboru kraju dostawy.
    - dołożę dostawę "przesyłka zagranicę" za 0zł (lub np. 99zł) z adnotacją, że rzeczywiste koszty wysyłki będą doliczone po weryfikacji u przewoźnika. Odpada kwestia definiowania dostaw dla wagi, wymiarów przesyłki itd.
    - przy wymuszaniu innego adresu wysyłki poproszę klienta aby wpisał "cokolwiek" lub poprawny adres wysyłki bez zmiany kraju -pozostaje Polska.
    Tu przyda się wspomniany moduł z dodatkowymi informacjami.
    Jedyną rzeczą jaką mógłbym zasugerować do zmiany to dopuszczenie weryfikacji poprawności dodatkowego adresu wysyłki aby klient mógł pozostawić puste niż koniecznie coś wpisywać.
    2 myśl
    - zostawię strefę Polska i ZAGRANICA i tu wrzucę kraje np.UE lub ew. tylko te kraje, do który będę miał zamiar wysyłać( ew. w przyszłości) i przez to graniczę też kraje,które nie będą w polu mojego zainteresowania . Będą tylko dwie opcje do wyboru.
    - dołożę dostawę "przesyłka zagranicę" za 0zł (lub np. 99zł) z adnotacją, że rzeczywiste koszty wysyłki będą doliczone po weryfikacji u przewoźnika.
    - przy adresie wysyłki przez moduł dodatkowych informacji podam listę dopuszczonych krajów do zakupów. Jeśli kraju klienta nie będzie to poproszę o "indywidualny" kontakt.
    W ten sposób klient nie będzie musiał klepać "cokolwiek", chyba, bo muszę to jeszcze przetestować.

    Tak jak czytam to po raz drugi, to przychylam si do drugie myśli - chyba łatwiejsze i mniej skomplikowane dla sporadycznych zagranicznych klientów, którzy niewiadomo z skąd będą .... Może jakieś inne sugestie czy lepsze pomysły ?
     
  13. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Każdy pomysł jest dobry, ale zastanów się.

    Klient stref nie widzi, a jedynie kraje, jeśli zdecydujesz że na terenie Polki klient może wybrać kilka metod dostawy (proste do konfiguracji) a za granicę już tylko np. 1.

    Patrzę teraz w Google i widzę że cenniki paczek zagranicznych są całkiem fajnie przygotowanie, strefa (kilka krajów) i cena (co 1 KG ale można zaokrąglać). Więc docelowo np. 6 stref x 2 wagi przesyłek (np. do 10 kg i do 20 kg - zależy co sprzedajesz) i uśredniona cena tak abyś nigdy nie był stratny ani żebyś nie musiał zbytnio liczyć (EXCEL na pewno rozwiąże to w 5 minut).

    Niektóre sklepy mają np. koszt wysyłki liczony do X sztuk lub kg, a potem + X zł za każdą kolejną sztukę, ale konfiguracja tego to jest chwila. Kwestią jest tylko podjąć decyzję kto obsługuje dostawę w moim sklepie, jakie ponosisz koszty i jakie ceny przedstawisz klientowi. W ten sposób w dobie globalizacji nie musisz martwić się o informowanie klienta że będziesz liczył to ręcznie tudzież martwił się że klient właśnie rezygnuje z zakupów. Chyba, że nie chcesz wysyłać za granicę, no to by rozwiązało wiele wątpliwości. Analogicznie trzeba uwzględnić też odpowiednie metody płatności.

    Cytujesz zaznaczając tekst LPM i pojawi się okienko Odpowiedz.
     

Poleć forum znajomym