1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Działanie usługi Click Shop Premium - pytania

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika Slaw, 29 Listopad 2015.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. Slaw

    Slaw Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    0
    Witam,

    Posiadam najwyższą opcję Click Shop Premium (wszystko bez limitu) a okazuje się że jest limit ilości odwiedzających mój sklep. Cały czas wyskakuje błąd:

    503 Service Unavailable
    Virtual Server overloaded - high load (or servicing) in progress.

    Pomoc Home.pl rozkłada ręce, twierdzą, że nic nie mogą zrobić i że strona ma za dużą ilość odwiedzin.

    Uważajcie, jeżeli wasz sklep będzie miał dużą odwiedzalność (a na to liczymy) firma Home.pl nie podoła zadaniu.Konsultanci twierdzą, że można wszystkie dane wyeksportować aby przenieść sklep na inny serwer (na innym silniku niż Click Shop). Co nie jest prawdą. Konta Klientów nie będą miały haseł co stanowi duży problem.

    Jednym słowem nie polecam
    Sławek
     
    Last edited by a moderator: 30 Listopad 2015
  2. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Możesz wszystko wyeksportować - hasła również.

    'Narzędzia -> Centrum Wymiany Danych -> Klienci (Edytuj) -> Lista Pól'

    Dalej "ptaszkami" zaznaczasz odpowiednie pola i gotowe.

    -------------------

    Click Shop jest udostępniony na serwerze współdzielonym. Serwer współdzielony zawsze ma "jakieś" limity, gdyż dzielisz zasoby z innymi. Dla usług hostingowych tzw. "parametry bezpieczeństwa" określono np. tutaj:
    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/parametry-bezpieczenstwa-serwerow-home-pl/

    Brak limitów dotyczy ilości wprowadzanych produktów etc., sam hosting na Click Shop Premium to już do 100GB. W specyfikacji też znajdziesz troszkę informacji:
    https://home.pl/sklepy-internetowe
     
  3. Slaw

    Slaw Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    0
    Nie jetem informatykiem, mam prawo nie wiedzieć na czym polega serwer współdzielony. W ofercie podczas zakupu "do koszyka" brak jakiejkolwiek informacji. Sklep miał działać. Wskaż mi informację o graniczeniach podczas zakupu:
    upload_2015-11-29_23-58-11.png
     
  4. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Nie zrozum mnie źle. Nie neguję Twoich racji. Usługa Click Shop Premium nie posiada jasno określonych parametrów bezpieczeństwa jak to ma miejsce w przypadku usług typowo hostingowych home.pl (parametry bezpieczeństwa dla nich zamieściłem w linku [w poście] powyżej).

    Piszę tylko, iż takowe parametry usługa Click Shop na pewno posiada, gdyż błąd 503 jest właśnie spowodowany ich przekraczaniem:
    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/blad-503-dlaczego-sie-pojawia/
    Skrypt sklepu nie jest autorskim rozwiązaniem firmy 'X' czy 'Y', zatem wydaje mi się, że Twoją sprawę trzeba rozpatrzyć indywidualnie. Należy sprawdzić dokładnie czy faktycznie sklep ma aż tak dużo wywołań i który parametr jest aktualnie przekraczany (obstawiam 'max CGI') . Jeśli tak się rzeczywiście dzieje to, wydaje mi się, że home.pl mógłby ten czy tamten "parametr" w formie wyjątku "podkręcić", aby sklep wrócił do właściwej 'równowagi'.

    Oczywiście, jeśli ruch w Twoim sklepiej będzie jak na onet.pl czy innym tego typu serwisie to nic tutaj już nie da się za bardzo zrobić. Takiego ruchu nie wytrzyma żadna usługa "współdzielona". Myślę, że temat jest otwarty i zapewne jak ktoś z firmy przeczyta tego posta (a jak uczy historia na pewno tak się stanie) otrzymasz w tym miejscu stosowną odpowiedź. Poprzez forum już wiele osób sporo rzeczy załatwiło.
     
    Ostatnia modyfikacja: 29 Listopad 2015
  5. Slaw

    Slaw Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    0
    Właśnie o indywidualne rozpatrzenie staram się poprze BOK i rozmowy z konsultantami od długiego czasu i dlatego podjąłem decyzje o wypowiedziach na forach. Mój sklep nie jest ogromnym serwisem jak przytoczony Onet. Zależy mi na czasie ponieważ moja branża jest ściśle powiązana ze świętami i problem będzie się nasiał. Jeżeli masz na tyle mocy aby skierować mój problem do odpowiedniej osoby to będę wdzięczny i temat zakończymy na tym forum.

    Wspomnę jeszcze, że prosiliście aby umieścić moją stronę jako przykład modernizacji szablonu Click Shop to się zgodziłem. Oczekuje teraz dobrej woli z Waszej strony.
     
  6. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Z ciekawości - który to dokładnie sklep?
     
  7. Slaw

    Slaw Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    0
    Nie chce pisać nazwy ale po nr dojdziesz sklep1352751
     
  8. Jephrey

    Jephrey Asystent Beta-tester

    Wiadomości:
    141
    Docenione treści:
    8
    zawsze mozesz postawic sklep na serwerze dedykowanym gdzie moc i zasoby masz tylko dla siebie ale tanie to nie bedzie licencja na shoper czyli w zasadzie to samo co Click shop kosztuje 1449 netto plus cena serwera dedykowanego lub vps plus cena za to aby ktos ci to odpalil.Wtedy masz zasoby tylko dla siebie i mozesz dostosowac parametry hostingu.Cena licencji za sklep podejzewam,ze jest dozywotnia ;) nie zmienia to jednak faktu ze na start trzeba wydac "konkretne" pieniadze plus co miesiac za dedyka/vps plus za administracje ale wtedy bedzie to dzialac tak jak okresliles to sobie na wstepie
     
  9. Slaw

    Slaw Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    0
    Zapewne to zrobię ale w tym roku już mi się nie uda więc proszę abyście stanęli na wysokości zadania.
     
  10. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    @Jephrey - niby tak, ale jeśli ruch będzie duży i CPU "nie dźwignie" tematu to także trzeba będzie migrować na "wydajniejszy" VPS czy dedyk. No chyba, że ktoś od razu postawi sklep na jakiejś "super" szybkiej maszynie, ale to będzie (przynajmniej początkowo) generowało duże koszta, zupełnie niepotrzebnie. Idealnego rozwiązania nigdy nie znajdziemy, bo ani właściciel, ani dostawca nie są w stanie "oszacować" ruchu na stronie, który może "lawinowo" rosnąć w pewnych okresach czasu.

    W przypadku hostingu współdzielonego pewnym rozwiązaniem byłaby możliwość "postawienia" sklepu w ramach usługi home.pl typu Wordpress Hosting. Tam wszystko działa w oparciu o dyski SSD i macierze Raid10. Na takim serwerze sklepy bardzo by przyspieszyły, co ma znaczenie dla osób, które generują większy ruch i mają dużą ilość produktów. Parametry bezpieczeństwa wspomnianej usługi również są niemal dwukrotnie wyższe w stosunku do "zwykłego" hostingu (np. Max CGI aż 16).

    Wymagałoby to jednak wprowadzenia do oferty usługi typu "Click Shop SSD". Nie znam "kuchni", więc nie wiem czy home.pl to się opłaci i czy jest w ogóle możliwe od strony technicznej (licencje etc.).
     
  11. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Każdy błąd tego typu musi być rozpatrywany indywidualnie ponieważ są różne przyczyny takiego błędu i niekoniecznie jest to wina obciążenia serwera matki. Jeśli dany konsultant nie był Ci w stanie pomóc napisz do innego :) tyle mogę doradzić. Jak do tej pory jeśli taka sytuacja występowała home zawsze rozwiązywało problem.
    Tak jak @Stau zauważył dobrym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie usługi Click Shop SSD rozwiązałaby ona problem sklepów z dużą ilością kupujących.
    @Slaw z ciekawości zapytam jak dużo masz dziennie odwiedzających?
     
  12. Slaw

    Slaw Początkujący

    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    0
    TheL- kontaktowałem się z kilkoma konsultantami oraz BOK miał zgłaszany problem kilkukrotnie. Nie jestem pieniaczem, napisałem na forum bo już wszystkie znane mi możliwości wyczerpałem. Odpowiadając na Twoje pytanie:

    Wczoraj mieliśmy 7800 sesji średnio po 9,17 odsłon = ok. 71 500 odpytań podstron w 24h.
    średni czas sesji to 5 minut, czyli w każdym momencie było aktywnych 288 sesji,
     
  13. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    A ile w chwili obecnej jest produktów "na stanie" (od tego zależy "waga" bazy danych i czas wykonywania zapytania)?
     
  14. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Slaw, przede wszystkim pragnę zwrócić uwagę, że tematy związane z działaniem usług najlepiej zgłaszać bezpośrednio na BOK. BOK w tym zakresie przyjmuje zgłoszenia jak i przekazuje informacje dot. postępu prac lub zaistniałej sytuacji.

    Na forum udzielamy wparcia technicznego, jednak w zakresie działania, konfiguracji i obsługi.

    Rozumiem że otrzymałeś taką a nie inną odpowiedź, zapewniam Cię, że w tej chwili temat został przeze mnie zgłoszony do odpowiednich osób, w tym kierownika produktu. Za chwilę wyjaśnimy co dokładnie się tam wydarzyło i z jakiego powodu otrzymałeś taką a nie inną odpowiedź od konsultantów. Nie jest w naszym interesie kazać Ci się "wynosić" ani "przenosić", jeśli nie ma ku temu 100% powodu. Czekam na informacje, ok?

    Cieszę się że trafiłeś do nas, ale proszę, zachowajmy spokój, bo w nerwach nie uda nam się nic załatwić.

    Jeśli chodzi o wydajność serwera, jego parametry, zasoby, tu zgodnie z tym co wspomniał Stau, jest to faktycznie hosting współdzielony, a Ty masz prawo nie znać się na wszystkim. Rozumiem to. Sytuacja taka jak opisana przez Ciebie jest rzadko spotykana, dlatego zaczniemy weryfikacja od nowa. Być może przekraczanie parametrów serwera, nie wynika jedynie z odwiedzalności strony, a można to poprawić chociażby drobną optymalizacją witryny, np. odpowiednio dopasowanym rozmiarem grafiki. Może to drobiazg, ale jeśli zajrzysz do wątku dot. sugestii Google dot. optymalizacji strony, to taki drobiazg naprawdę wiele zmienia.

    Temat przekazałem, daj nam/mi proszę chwilę czasu na weryfikację. Jak tylko otrzymam informację zwrotną, przekażę Ci ją, dobrze?
     
    Ostatnia modyfikacja: 30 Listopad 2015
  15. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Dlatego też pytałem o ilość odwiedzin która nie jest jakoś kosmicznie wielka i ona nie powinna powodować pięćsetek, faktycznie tak jak wspomniał @Grzesiek, możliwe, że wymagana będzie lekka optymalizacja sklepu.
     
  16. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Dzięki za cierpliwość. @Slaw, sprawdziłem konto, skonsultowałem temat i wydaje mi się, że w zakresie dalszego postępowania, powinieneś już od nas otrzymać pełen zestaw informacji. Jeśli nie, możesz to zweryfikować poprzez BOK. Osobiście także wystawię zgłoszenie aby zadzwonić do Ciebie ponownie, jeśli jakieś informacje nie zostały przekazane do tej pory lub coś się zmieniło.

    503 - przekroczenie parametrów serwera nie wynika w tym wypadku jedynie z wydajności serwera, ale także poziomu odwiedzin i zapotrzebowania na moc, jakie wygenerował Twój sklep, a dokładnie strona WWW. W tym zakresie, strona kandyduje do migracji na wydajniejsze maszyny, czego faktycznie nie oferujemy. Sklep dostępny jest w modelu SaaS na takich serwerach jakie dostępne są w ofercie.

    Mogłeś tego faktycznie nie przewidzieć kilka lat temu uruchamiając stronę, ale od tego jesteśmy my aby o takich sytuacjach informować Cię i z tego co dowiedziałem się, informacje były przekazywane na bieżąco. Odnosząc się do Twojego pytania/sugestii, pojawiającej się w tym wątku - w chwili obecnej, migracja sklepu nie jest dostępna. Technicznie było by to do zrobienia, ale sama w sobie usługa sklepu to także temat proceduralny, księgowy oraz temat modelu udostępniania aplikacji.

    Jedynym rozwiązaniem, jest np. skorzystanie z podobnego silnika innego sklepu oraz przeniesienie serwisu np. na serwer dedykowany lub VPS. Wydajność takich serwerów, potwierdzi chociażby fakt, że decydują się na nie serwisy WWW, w tym sklepy, czołowych firm, oferujących tego typu usługi w sieci. Pisząc krótko, Twój sklep osiągnął taki poziom zainteresowania i rozbudowy bazy danych, że potrzebuje więcej mocy.

    Nie chcę wchodzić w publiczną dyskusję o Twojej usłudze, dlatego w przypadku pytań zapraszam Cię do kontaktu w prywatnej wiadomości lub do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta.
     
  17. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Od siebie dodam, że temat jest w sumie kontynuowany w wiadomości prywatnej, ponieważ mamy dodatkowe propozycje techniczne, o których warto prywatnie porozmawiać.

    W razie pytań, proszę użytkownika @Slaw o kontakt w wiadomości prywatnej :)
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Poleć forum znajomym