Witam, jestem użytkownikiem od 4 lat ze sprzedażą zagraniczną. Chciałbym wyszczególnić podstawowe i fundamentalne postulaty których brak spełnienia mocno utrudnia eksport przy pomocy tego sklepu 1. przypisanie kosztów i opcji wysyłki NIE do wersji językowej a do kraju. Otóż połowa (ta większa) świata mówi po angielsku, w momencie gdy klient zaznacza np. Włochy lub USA powinny się dopasować koszty transportu (oczywiście są one zupełnie różne). Inny przykład Szwajcar i Niemiec zamawia z wersji niemieckiej, tyle że koszty wysyłki do Szwajcarii są 150zł a dni NIemiec 40zł, a stawka VAT do Szwajcarii 0% a do Niemiec 23%. 2. ustawianie stawki VAT na 0 gdy klient zaznaczy kraj spoza UE jako adres wysyłki. No to chyba oczywiste.... 3. ustawienie stawki VAT na 0 gdy klient zaznaczy że jest firmą i w okienku dot. nr VAT poczyni wpis (tylko kraje UE). 4. możliwość dowolnego wpisania cen w innych walutach A NIE przeliczanie po jakimś kursie ze złotego. Chcę mieć ceny okrągłe w €, funtach czy $ a nie jakieś łamańce. Od 4 lat próbuję mówić do was o tych fundamentalnych brakach i nie widać efektu. Reklamowanie tego sklepu jako "międzynarodowy" graniczy z oszustwem niestety...
Liro, wszystkie poniższe rozwiązania mam zastosowane u siebie więc łap: Punk 1) możesz ustawić bez problemu: Konfiguracja -> Sprzedaż -> Dostawy -> Strefy dostaw-> Zaznaczasz wszystkie kraje do których wysyłasz Następnie: Konfiguracja -> Sprzedaż -> Dostawy -> Parcel service / Courier (albo jak tam się u Ciebie nazywa zdefiniowana wysyłka zagraniczna - jeśli nie masz, to zmień język edycji i wtedy wybierz kuriera) Dane podstawowe ustawiasz tak jak Ci się podoba a potem wchodzisz w zakładkę Koszty dostaw. Naciskasz dodaj cennik wybierasz kraje z listy i przypisujesz im koszty transportu. Możesz nawet w ten sposób ustawić i 50 różnych cenników dla 50 krajów. Punkt 2) Konfiguracja -> Sprzedaż -> Dostawy -> Strefy dostaw-> Zrób na przykład trzy strefy /Polska/Unia Europejska/ Poza Unią Europejską. Dla każdej strefy możesz zdefiniować oddzielnie kraje które będą do tych stref należeć. Następnie w Konfiguracja -> Sprzedaż -> Dostawy Dodaj rodzaj dostawy, która będzie się na przykład nazywała: Parcel service outside UE /czyli kurier przypisany krajom spoza UE / lub jak wolisz, tyle żebyś sam rozróżniał. W edycji dostawy na samym dole wybierasz Strefy dostawy czyli według tego przykładu Poza Unią Europejską oraz ustawiasz jaki ma być naliczany VAT dla krajów z tej grupy. Co do punktu 3) nie wiem czy to jest możliwe ponieważ nie używam fakturowania z Click Shopu, jednakże wiem, że 0 VAT nie do końca tak działa. Tak czy siak za każdy razem żeby wystawić fakturę z 0 VAT musisz mieć potwierdzenie z VIES'u, że zagraniczny numer podatkowy jest aktualny na dzień wystawienia faktury. Stąd jeżeli ktoś Ci złoży zamówienie, system naliczy mu 0 VAT. Ty wystawisz fakturę z 0 VATem a potem okaże się, że numer był nieaktywny - i problemy gotowe. Wiem to niestety z autopsji. Prócz dodatkowych kosztów VATu po stronie sprzedającego jest też sporo tłumaczenia się w instytucjach lubianych mniej lub więcej Punkt 4 - wydaje mi się, że jeśli masz bazę produktów nawet na zasadzie kopiuj i wklej z polskiego na angielski to automatycznie zmieni Ci ceny po ustawionym kursie, ale nie znaczy to, że nie możesz ich ręcznie edytować, przynajmniej ja je edytuje ręcznie w razie potrzeby ... . Mam nadzieję, że pomogłam. Oczywiście jeśli gdzieś się pomyliłam to poprawiajcie
Dopowiem tylko, że dotyczy to sytuacji, gdy dla każdego języka posiadamy "osobne" obiekty-produkty (z flagą danego kraju), a więc także z osobnymi stanami magazynowymi i cenami etc. Zawiłości w produktach dla określonych wersji językowych opisano tutaj: https://forum.home.pl/threads/przenoszenie-wszystkiego-na-inny-jezyk.129/#post-3189 W przypadku produktów "tłumaczonych" (patrz link powyżej) wydaje mi się, że wystarczy ustawić kurs waluty na bardziej "okrągły" i uniknie się "dziwolągów" cenowych.
@liro, farsta praktycznie wyczerpał temat. Większość z tego o czym piszesz jest kwestią wykorzystania w pełni funkcjonalności jakie oferuje silnik sklepu. Zdaję sobie sprawę, i zapewniam Cię że wszystko o czym napisałeś zostało przekazane do kierownika produktu, że chciałbyś aby wybrane elementy konfigurowały się w taki a nie inny sposób "od ręki". Tu jednak trzeba by rozbić to na mniejsze modyfikacje i zastanowić się, które z nich będą uniwersalne i wymagające czy też warte wdrożenia globalnie, a które są mechanizmem jednostkowym, wykorzystywanym np. tylko przez Ciebie, co albo ma znikomą użyteczność (nie neguję tego że są przydatne) albo można obejść je, poprzez inne mechanizmy już wdrożone (zgodnie z tym co zaproponowała farsta). Temat jest przekazany do kierownika, jak każda sugestia czy to przyjęta przez BOK czy Forum, i zostanie przeanalizowany. Każdy pomysł, który zbliża nas do rozwoju produktu, zwiększenia jego użyteczności i uniwersalności, zwykle przyjmowany jest z entuzjazmem i wdrażany. Wymaga to jednak czasami wypracowania złotego środka. Spróbuj skonfigurować to tak, jak opisała to @farsta, a przy okazji obserwuj komunikaty Click Shop: pomoc.home.pl/komunikaty
W chwili obecnej rozwiązanie tej sugestii można zrealizować zgodnie z powyższą informacją. Ustawiam rozwiązane, innych zmian nie przewidujemy.