Witam, W naszym sklepie i na naszym koncie na allegro klienci często kupują więcej niż jeden rodzaj produktu. Na skutek czego podczas importu zamówienia z allegro do Clickshopa, dla każdej aukcji zostaje utworzone nowe zamówienie a do klienta wysłany email z powiadomieniem (plus powiadomienia te nie przychodzą na raz tylko import kilku aukcji potrafi być rozłożony w czasie kilku godzin) Więc klient który kupił 8 różnych produktów na aukcjach dostaje po godzinie informację ze sklepu że kupił jeden produkt. Dla klientów jest to dezinformujące i irytujące. Czy można to jakoś poprawić? Tak aby powiadomienia wysyłały się dopiero po połączeniu kilku zamówień z allegro w jedno, lub jeszcze lepiej aby kilka różnych aukcji od razu importowało się w jedno zamówienie?
Zapytanie zostało przesłane do kierownika produktu, proszę o cierpliwość, gdy otrzymam odpowiedź, bezzwłocznie dodam ją w Twoim temacie.
Jeśli chodzi o dublowanie powiadomień, to z tego co się dowiedziałem, najlepszym rozwiązaniem będzie wyłączenie ich po stronie samego Allegro. W ten sposób jedynymi słusznymi powiadomieniami, będą te wysłane ze sklepu. W przypadku łączenia zamówień w sklepie, powiadomienia są wysyłane tylko i wyłącznie ręcznie.
Po konsultacjach muszę potwierdzić, że sama integracja z serwisem aukcyjnym Allegro działa "w trochę" specyficzny sposób. Z doświadczenia innych użytkowników wiem, że często w takich sytuacjach skutecznym jest wyłączenie wysyłania maili potwierdzających rejestrację klienta w sklepie, w przypadku pojawienia się zamówienia z Allegro. Opcja do wyłączenia w sklepie nazywa się: "Wysyłaj e-mail potwierdzający przyjęcie zamówienia" i znajduje się w "Konfiguracja" -> "Integracje" -> "Systemy aukcyjne" -> "Allegro". Opcja wysyłania e-maili potwierdzających przyjęcie zamówienia przyznaję, że jest ogólnie bez sensu, bo skoro klient złożył zamówienie na Allegro, to zamówienie już przyjęto, więc niepotrzebnie wysyłana jest druga podobna wiadomość (ze sklepu Click Shop). Prześledziłem jednak przy okazji jak funkcjonują integracje z Allegro w konkurencyjnych platformach i zauważyłem, że działa to u nich w podobny sposób (dla dobra sprawy nie podam nazwy). Funkcjonuje to w ten sposób, że klient otrzymuje wiadomość e-mail ze sklepu z dodatkowymi informacjami dopiero po złożonym zamówiniu i NAJCZĘŚCIEJ (nie zawsze) przy pierwszej zmianie statusu zamówienia. Programiści zajmujący się rozwojem aplikacji Click Shop mają w planach wdrożenie pewnego pomysłu w celu rozwiązania tej sytuacji, ale niestety nie możemy podać nawet przybliżonego terminu wprowadzenia.
Częściowo testujemy rozwiązanie po naszej stronie, ale w dużej części jesteśmy uzależnieni od tego co oferuje i w jakiej postaci oferuje Allegro. Temat nie jest przekreślony, ale szczegółów brak do kiedy Allegro nie wprowadzi kolejnych zmian.