1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Serwer SMTP jest na liście SpamRats

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika Jacek Biuro, 24 Sierpień 2015.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. Jacek Biuro

    Jacek Biuro Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Ponieważ uporczywie odbijało mi wiadomości wysyłane z mojego konta na home.pl do jednej firmy, zacząłem drążyć temat. Okazało się, że faktycznie IP serwera SMTP znajduje się w badzie SpamRats. W home mam wykupiony hosting business starter. Jak się pozbyć wpisu w Spam Rats?
    Dodam, że nigdy nie wysyłałem spamu, korzystam oczywiście z uwierzytelniania SMTP i jestem jedynym użytkownikiem tego hostingu. Na stronie Spam Rats jest napisane, że jeśli nie jestem administratorem serwera, to nie mogę nic zrobić.

    http://www.spamrats.com/removal.php
    NOTE! If you are NOT an email administrator and don't own or manage your own email server, you should never have to remove yourself from this list. Instead, contact your ISP. It is either a problem only they can fix, or you do NOT have your email client set up correctly. (Try using port 587 with SMTP authentication, or ask your help desk)
     
  2. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Niestety to jest bolączka pocztowa i nie tylko w home, ale wszędzie, w tym przypadku da się skasować z tej listy tylko będąc w tej samej klasie adresowej w której jest serwer, Druga sprawa to revdns, jeśli IP nie wskazuje poprawnej domeny to niestety będzie kiepsko z tą listą.
     
  3. Jacek Biuro

    Jacek Biuro Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Gdy wpisałem IP do testera Spam Rats
    http://www.spamrats.com/rats-dyna.php
    To wyszło, że:
    Does IP Address resolve to a reverse hostname... Passed!
    Does IP Address comply with reverse hostname naming convention... Failed!

    Ja nic nie ustawiałem w konfiguracji serwera SMTP. Przypisałem domenę do hostingu i skonfigurowałem program pocztowy. Czy mam jakieś pole manewru?
     
  4. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    u mnie jest:
    Does IP Address comply with reverse hostname naming convention... Failed!
    RATS-Dyna
    - On the list. Worst Offender Alert
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Wydaje się, że sugestia dodania SPF do domeny + aktywna autoryzacja SMTP w programie nie rozwiąże problemu.

    Przekazałem zapytanie do zespołu technicznego, czy dla hostingu współdzielonego coś możemy zrobić w tym temacie.

    Blokada na takiej liście nie musi zawsze oznaczać wysyłki spamu, czasami są to nawet pojedyncze wiadomości wysłane na nieodpowiedni serwer. Tak nawet swego czasu Google reagowało. Lista restrykcyjna, ale wiele zgłoszeń nie widzę w podobnym temacie. Daj nam chwilę.

    Jeden mały pomysł/pytanie? W jaki sposób wysyłasz wiadomości? Czy możesz testowo wysłać jedną przez www.poczta.home.pl a drugą np. starapoczta.home.pl i trzecią z programu pocztowego? Nowa Poczta home.pl powinna być identyfikowana po innym adresie IP niż adres serwera, ale upewnijmy się.
     
  6. Jacek Biuro

    Jacek Biuro Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Wysyłam z programu pocztowego. Oczywiście mam włączoną autoryzację SMTP i szyfrowanie.
    Nie bardzo mogę testować, ponieważ z jednej strony odbiorcy z którymi jest problem, to moi klienci i nie jestem z nimi na stopie koleżeńskiej. Zarazem - po telefonach itp. - administrator sieci po stronie odbiorcy dodał mnie do whitelisty i obecnie moje maile do tej firmy docierają. Fakt, że wygląda na prowadzącego wyjątkowo restrykcyjną politykę. Ma podłączone 94 bazy antyspamowe, z czego 93 bazy nie mają zastrzeżeń, ale to wystarcza(ło), żeby nie doręczać maili.
     
    Ostatnia modyfikacja: 24 Sierpień 2015
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Z listami RBL wiąże się jeszcze jedna historia, mianowicie korzystają z nich firmy hostingowe. Nie jest to tajemnicą. Podobnie jak z zabezpieczeniami antywirusowymi, tak i antyspamowymi wszystko związane jest z doświadczeniem w branży.

    Listy RBL działające w sieci, najprościej to opisując, monitorują przepływ, tworząc reguły i wskazując rozwiązania. Firma hostingowa tworzy swoje zabezpieczenia, ale bazuje na doświadczeniu RBL. W praktyce oznacza to, że blokada może nastąpić na 2 płaszczyznach, zabezpieczeniu firmy lub listy RBL. Lista blokuje i zostawia, jeśli ktoś zgłosi się do operatora, ten reaguje i kasuje usera z listy RBL z której usług sam korzysta. I odwrotnie, zapytanie o delistowanie na liście RBL, będzie być może przekazane do operatora, w kierunku którego został wykonany atak.

    Oczywiście to jest tylko bardzo ogólny opis działania systemu, nie mniej to też może wyjaśniać dlaczego po dodaniu do Whitelisty, problem minął. Jest wiele list RBL i wielu operatorów sieci, którym bardzo przeszkadzają np. "polskie adresy IP".

    Gdyby sytuacja wróciła, wyślij raz odpowiedź z www.poczta.home.pl, a raz z programu pocztowego. I zanotuj ten fakt. Będzie nam łatwiej porównać to w logach.
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    W tym zakresie odpowiedź jaką uzyskałem pokrywa się z powyższymi przypuszczeniami. Z jednej strony działanie listy RBL na usługach innej firmy, np. hostingowej, z drugiej strony restrykcyjna polityka list RBL, które dążą do maksymalizacji ilości zabezpieczeń i konfiguracji po stronie operatorów hostingu. Czasami zapominając o tym, że świadczą usługi innym firmom hostingowym, które mogą mieć podobne, własne zabezpieczenia co np. home.pl

    Świetnym przykładem takiej restrykcyjnej polityki jest chociażby Google, który w swoim dążeniu do perfekcji, tworzy hermetyczne środowisko. W ostatnim czasie temat jednak ustał i w sieci coraz mniej pisze się o przekierowaniu poczty z poza Google do Spamu. Nie mniej nadal to się dzieje.

    Nie wszystkie wymagania można spełnić, jeśli firma chce dalej rozwijać się lub udostępniać pewne funkcjonalności związane z działaniem poczty. Nie ukrywajmy, że RevDNS może stanowić tu jednej z ważniejszych czynników i nie jest tajemnicą, że w ramach hostingu współdzielonego nie dokonasz jego zmiany.

    Rozwiązaniem były serwer VPS/Dedykowany.

    Najprościej będzie jednak korzystać ze sprawdzonych rozwiązań, wbrew opinii, popularnym i stosowanym - zgłoszenie do adresata lub jego administratora, prośby o wpisanie na białą listę odbiorców.

    Na stronie: http://www.anti-abuse.org/ możesz na bieżąco monitorować co się dzieje z Twoim adresem IP/Hostem i szybko przejść do listy, która blokuje Cię. Warto także pytać o powód blokady, gdyż nie zawsze widać go np. w naszych logach pocztowych (a zazwyczaj widać po prostu wysyłkę SPAMU).
     
  9. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Jest kilka list spamowych które od czasu do czasu zaczynają bardzo nie lubić home.pl, dodam ciekawostkę, że im wszystko jedno czy masz ip z klasy vpsów/dedyków czy zwykłych współdzielonych, sam staram się z nimi walczyć na bieżąco jednak czasami się nie da choćby w przypadkach kiedy do wykasowania ip z list wymagane jest ip z klasy C tej w której znajduje się serwer.
    Druga sprawa to revdns, za każdym razem jak przychodzą mi ankiety odnośnie Waszych usług blisko ich końca wpisuję czego brakuje jako revdns i tak sobie czekam na to od ładnych kilku lat :)
    Nie zawsze można zgłosić do adresata aby dodał nas na białą listę, czasami było to do tego stopnia, że mi w firmie ludzie używali prywatnych maili aby wysłać coś do klientów.
    Zróbcie sobie takie coś na stronie do sprawdzania ip http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx to raptem chwilka aby zrobić odpytywanie tych list a wygoddniej byłoby u Was sprawdzać niż tu :)
    Może zróbcie w panelu coś a'la przeglądarkę dla wszystkich rbli aby można było siebie wykasowywać będąc na ip serwera, to zlikwiduje praktycznie każdy problem, a również jest niewielkim nakładem pracy do zrobienia.
     
  10. Verix.pl

    Verix.pl Stały bywalec

    Wiadomości:
    39
    Docenione treści:
    7
    Ponieważ problem obecności na liście Spam Rats w sekcji RATS-Dyna dotyczy szerszego grona adresów z klas C home.pl dla serwerów współdzielonych (nie jest to związane z pojedynczymi serwerami) zwracam się z pytaniem a jednocześnie prośbą czy Home.pl nie mogłoby się zająć tym tematem i doprowadzić do usunięcia puli swoich adresów całej puli z tej listy ?
     
  11. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Verix.pl potrzebuję konkretne przykłady o czym piszesz w tej chwili.
     
  12. Verix.pl

    Verix.pl Stały bywalec

    Wiadomości:
    39
    Docenione treści:
    7
    http://www.spamrats.com/lookup.php?ip=79.96.100.129
    http://www.spamrats.com/lookup.php?ip=79.96.10.129
    http://www.spamrats.com/lookup.php?ip=79.96.200.129

    Dowolny adres jaki losowo sprawdzam z puli 79.96.x.x (całość widzę jest home.pl - w tej puli jest też jeden z naszych serwerów) znajduje się na liście spamowej Spam Rats z informacją o wpisie w grupie RATS-Dyna.
    Na ich stronie jest dokładna informacja w czym jest problem, ale widać że dotyczy ona dużego grona Klientów i jest związana z konfiguracją serwera ?
    Z tego powodu wiele maili odbija się do nas z powrotem z informacją o spamie - wskazując właśnie tą listę - a często maile nie docierają do adresata (może też z tego powodu ale nie wracają zwrotki z serwera adresata) - w każdym razie jest to jakiś problem i powoduje to utrudnienia w działalności.
     
  13. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Całe klasy są w spamrats, można się wykasować tylko i wyłącznie mając ip z tej klasy. Próbowałem nas skasować jednak nie dają się przekonać aby można było to zrobić nie mając adresacji homowej.
    Nie jest to wina konfiguracji serwera, a wrzucenia wszystkich klas homowych do tej spamlisty. Inne swoje serwery pokasowałem z tej listy bo udało się z adminami dogadać aby wykonali dokładnie takie czynności jakie są opisane w procedurze kasowania. Samo skasowanie trwa moment :D
     
  14. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Zgłoszenie zostało już przekazane do weryfikacji, na ile będę wiedział coś więcej, niezwłocznie poinformuję Was o rozwiązaniu.
     
  15. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Jak zapewne część z Was wie, problem z listowaniem serwerów na różnego rodzaju listach RBL, nie jest niczym nowym i w tym zakresie nie dotyczy jedynie np. w/w adresów IP czy firmy. W każdym takim przypadku podejmujemy działania mające na celu rozwiązać problem, a więc przede wszystkim usunąć pule adresów z list RBL (w indywidualnych przypadkach jest to realizowane samodzielne po stronie Klienta). W tym przypadku faktycznie lista Spamrats "złapała" pulę adresów IP i chociaż nie odnotowujemy w związku z tym żadnych zgłoszeń (praktycznie, bo o jednym właśnie dyskutujemy) to i tak problem wymaga rozwiązania i jest cały czas w trakcie realizacji.

    Niestety, listy RBL działają niezależnie od hostingodawców, a fakt, że usługi list są często wykorzystywane przez zewnętrzne firmy hostingowe, które korzystają z "gotowych rozwiązań" powoduje, że nawet duże firmy traktowane są jako pojedynczy klienci, którzy oczekują oczyszczenia adresu bądź puli adresów IP. W skrócie, listy RBL dążą do maksymalnego wyeliminowania zagrożeń, nie patrząc na skutki takich działań.

    @Verix.pl dlatego też, z tego co widzę, moje (Twoje) zgłoszenie stało się dla nas priorytetem (podbiłeś temat) i będziemy nadal starali się dotrzeć do tej listy inną drogą niż standardowa wymiana korespondencji między administratorami. Niestety, ale musimy uzbroić się w cierpliwość. Temat cały czas monitoruję.
     
  16. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Grzesiek u nich to tak działa, że dasz radę się z tej listy wykasować jeśli masz ip z klasy która jest zablokowana. Tą listę przerabiałem kiedyś jak mi 2 klasy zablokowali :)
     
  17. ardo.pl

    ardo.pl Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
    Dołączam się do pytań i proszę o konkretną odpowiedź co trzeba zrobić, do kogo napisać, aby zniknąć z listy RATS-Dyna.
    Czy home.pl może i czy robi coś w kwestii usunięcia numerów IP, czy coś jeszcze musimy/możemy zrobić my?

    W odpowiedzi na moje zapytanie o powód znajdowania się na RATS-Dyna, mousetrap@spamrats.com czytamy, że problem leży po stronie home.pl i sugerują zmianę dostawcy usług. Czy to jedyne rozwiązanie?

    Oryginalna odpowiedź spamrats:
    "...The specific issue is that your provider home.pl tends to utilize virtual IP servers as a means of business cost-savings.
    While there is nothing wrong with this methodology for normal web servers, large ISPs and Telcomms look down upon this behavior when it is being used for the purpose of a mail server (i.e. they assume you are a spammer or hacker or bot, etc).
    As a result, we recommend that if you require a high volume mail server that you request an IP address with a static rDNS PTR record.
    If your current provider is unable to offer any assistance, you may need to contact another provider.
    Let us know if we can be of further assistance,.."
     
  18. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @ardo.pl potrzebuję więcej informacji, nazwa konta/serwera z którym jest konkretnie problem.
     
  19. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Jak już było powiedziane blokowana jest cała klasa 79.96.0.0/16. Pozostałe klasy adresowe są na SpamRats "czyste".
     
  20. Medea

    Medea Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Też dołączam się do tematu, mam ten sam problem, jestem na liście RATS-Dyna i dużo maili nie dociera do odbiorców (część do spamu, część nie wiadomo gdzie). Trzeba to jakoś rozwiązać.. wykupiłem miejsce na serwerze, domenę, Kasperskiego, SiteLock a i tak na czarnej liście :(
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Poleć forum znajomym