1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Poczta na thunderbird 38.0.1 - nie mogę się połączyć (antywirus Avast)

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika strefaportali, 23 Czerwiec 2015.

  1. strefaportali

    strefaportali Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    2
    Co może być przyczyną, że po aktualizacji thuderbirda do wersji 38.0.1 program przestał się komunikować tylko z pocztą na home.pl. Ustawienia w tym czasie nie były zmieniane. Poczta na web działa.

    Dodatkowo jak usunąłem konto pocztowe z programu i chciałem je dodać ponownie to się nie da. Ogólnie program zwraca błąd "Przekroczono limit czasu oczekiwania... "

    Mieliście już styczność z tym bądź może wiecie co jest?
     
  2. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @strefaportali : czy dostawcą Twojego połączenia internetowego jest Orange? Otrzymujemy dzisiaj podobne zgłoszenia, których przyczyną są niedogodności po stronie operatora Orange. Podsumowując, użytkownicy korzystający z połączenia internetowego z sieci Orange, odnotowują niedogodności w dostępie do naszych usług.

    Jeśli korzystasz z innego operatora niż Orange, będziemy szukać innego rozwiązania.

    Sytuacja została zgłoszona do Orange i wspomniane przez Ciebie błędy nie powinny już występować (stan na godz. 16:25 23.06.2015).
     
    Ostatnia modyfikacja: 23 Czerwiec 2015
  3. strefaportali

    strefaportali Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    2
    Niestety nie ma tak łatwo :) Na wszelki wypadek sprawdziłem robiąc z telefonu w Play router WiFi i nie pomogło.

    Gdy próbuję podłączyć nowe konto, wyskakuje aby zaakceptować szyfrowanie - akceptuję. A dalej jest czekanie.

    Gdy chce pobrać maile na istniejącym koncie
    1. Klikam pobierz
    2. Na dole na pasku stanu wyskakuje "Połączono" z serwer140 itd. Wydaje się wszystko dobrze następnie
    3. Nic widocznego się nie dzieje
    4. Pojawia się komunikat sprawdzanie możliwości serwera pocztowego
    5. Nic widocznego się nie dzieje
    6. Po jakimś czasie wyskakuje, że program zbyt długo czekał na odpowiedź.
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Tutaj lub w prywatnej wiadomości możesz podesłać mi informacje dot. pełnej nazwy serwerów pocztowych, numerów portów i zaznaczonych bądź odznaczonych połączeń SSL. Konieczny będzie także login/nazwa użytkownika jaka została podana. Albo zrób screeny albo napisz to po prostu.

    Zanim przejdziemy do konfiguracji, odznacz proszę połączenia SSL (jeśli były włączone) i upewnij się że numery portów to 587 dla SMTP i 140 dla IMAP lub 110 dla POP3. Zaktualizowałem w tej chwili Thunderbirda i połączenie jest nadal aktywne.

    CTRL + SHIFT + J wywołuje konsolę błędów. Zobacz co tam się dzieje.
     
  5. strefaportali

    strefaportali Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    2
    Konsola błędów nic nie wykazuje. Po wystąpienie błędu kombinowałem przy portach i konfiguracji(przechodząc kilkakrotnie instrukcje na stronie pomoc.home.pl). Choć szczerze mówiąc wydawało mi się, że IMAP powinien być na 143 a nie 140 ;) Tak czy inaczej, żadna konfiguracja nie pomaga.
     
  6. strefaportali

    strefaportali Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    2
    Mam błąd, nadal brak rozwiązania:
    Timestamp: 2015-06-24 12:54:18
    Error: [Exception... "Component returned failure code: 0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE) [nsIMsgFolder.getStringProperty]" nsresult: "0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE)" location: "JS frame :: chrome://messenger/content/folderPane.js :: getSmartFolderName :: line 2788" data: no]
    Source File: chrome://messenger/content/folderPane.js
    Line: 2790
     
    Mariusz lubi to.
  7. RBR

    RBR Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    2
    Mam od paru godzin podobny problem. Netia. Pomaga jedynie zmiana konfiguracji ze "STARTTLS" na "Bez szyfrowania"...
     
    Mariusz lubi to.
  8. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Dziękuję za przesłanie komunikatu błędu. Będziemy szukać rozwiązania dla Ciebie i poinformujemy o tym w tym temacie. Tak, port dla IMAP to 143 - w odpowiedzi Grześka wkradł się błąd.

    Witaj @RBR na forum.home.pl. Dziękuję za dodatkowe informacje w sprawie tego błędu.
     
  9. strefaportali

    strefaportali Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    2
    Dziękuje za informacje mimo to u mnie problemu musi jednak dotyczyć czegoś innego.
     
  10. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @RBR jakie nazwy serwerów pocztowych miałeś podane przed zmianą?

    Prawidłowa (powszechna) konfiguracja zakłada nie wybór szyfrowania STARTTLS a SSL/TLS - wtedy wskoczą porty szyfrowane i to polecamy, ale...

    ... jeśli dodatkowo były podane nazwy serwerów/hostów dla których nie ma fizycznie aktywnego certyfikatu SSL, to program ma prawo przepuścić konfigurację, ale ma prawo też informować o błędach (w większości przypadków krzyczy błędami).

    Ustaw bez szyfrowania jako wariant 1, a jako wariant 2 z szyfrowaniem SSL/TLS ustawiając jako nazwy serwerów pocztowych albo: mojadomena.pl albo nazwa_serwera.home.pl
     
    Ostatnia modyfikacja: 24 Czerwiec 2015
  11. RBR

    RBR Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    2
    Na SSL/TLS jest to samo niestety ("sprawdzanie możliwości serwera pocztowego...", timeout), działa tylko z ustawieniem bez szyfrowania, przed updatem Thunderbirda działało na SSL/TLS.
     
    strefaportali lubi to.
  12. strefaportali

    strefaportali Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    2
    U mnie dokładnie tak samo. I faktycznie na nie szyfrowanym działa, wcześniej pewnie jak robiłem na nie szyfrowanym to zbyt krótko czekałem.
     
  13. lukaszkot

    lukaszkot Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
    Witam, mam ten sam problem. Czy pojawiło się jakieś rozwiązanie, żeby nie trzeba było rezygnować z szyfrowania?
     
  14. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @lukaszkot zgłoszenie zostało przekazane do weryfikacji. jeśli chcesz lub możesz, utwórz jedno konto pocztowe, testowe, które moglibyśmy skonfigurować lokalnie i sprawdzić. dane do konta podeślij w prywatnej wiadomości.

    Zgłoszenia są jednostkowe, a wykonane testy, także przez nas, nie wykazały żadnych błędów. Nie mniej mamy to zgłoszenie otwarte.
     
  15. M_1996

    M_1996 Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
    Mam podobny problem z kontem z home skonfigurowanym w programie Thunderbird, czekam na rozwiązanie problemu.
     
  16. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Proszę także o potwierdzenie albo zrzut ekranu, jakie nazwy serwerów poczty są podane, jaki typ szyfrowania zaznaczony.
    Wykonaliśmy kilka konfiguracji na serwerach rejestrowanych ponad roku temu, oraz nowych. Niezależnie czy połączenie następuje na porcie szyfrowanym czy nie, problemu nie ma. Zgłoszenie jest nadal otwarte w zespole technicznym, ale opisana niedogodność jest trudna do odtworzenia.

    Dodam tylko, że wszystkie testy wykonane zostały poza siecią home.pl, powiedzmy wprost, w domowych warunkach.

    @M_1996 może mogę Ciebie poprosić o utworzenie jakiegoś konta testowego na serwerze i podesłanie danych do logowania do niego (na forum to jedyna opcja, inna to zgłoszenie na formularzu kontaktowym).

    Jeśli ktoś jeszcze śledzi wątek, proszę, jeśli wpisujecie w nazwy serwerów i zaznaczacie połączenie szyfrowane SSL, spróbujcie ten sam adres wpisać w pasku przeglądarki np. https://nazwa_serwera.home.pl, jeden warunek, test proszę wykonać na Google Chrome. Czy ktoś z Was ma komunikat o błędzie certyfikatu?
    Jakie nazwy wpisywaliście.
     
    Ostatnia modyfikacja: 13 Lipiec 2015
  17. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Połączenie nie jest prywatne
    Hakerzy mogą próbować wykraść Twoje dane z mojserwer.home.pl (np. hasła, wiadomości lub informacje o karcie kredytowej).

    NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID

    Może to dlatego, że na serwerze mam zainstalowany certyfikat dla domeny?
    Sprawdzone na 2 serwerach mających zainstalowane certyfikaty dla domeny.
    Na serwerach nie posiadających zainstalowanego certyfikatu dla domeny wszystko jest OK.

    nazwa serwera jest zmieniona dla celów wpisu na forum
     
  18. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Tak, w momencie instalacji własnego certyfikatu, zastępuje on ten przyznany bezpłatnie dla nazwy serwera. Jednak bazując na tym co koledzy pisali wyżej oraz na informacjach przesłanych wiadomością prywatną, wydaje się że program pocztowy może mieć zapamiętane informacje np. o starych certyfikatach, które teraz traktuje priorytetowo i zwraca błąd.

    Jestem po konfiguracji kolejnego serwera, jednego ze starszych jakie posiadamy i czy na sieci prywatnej czy firmowej problemu także nie stwierdziliśmy.
    Można by jeszcze spróbować odinstalować program i wyczyścić "śmieci" jakimś osobnym programem. Wtedy zainstalować go na czysto.

    Warto także zwrócić uwagę, że większość programów, nawet po wpisaniu nazwy serwera w postaci domeny (np. domena.pl), przy jednoczesnym posiadaniu certyfikatu bezpłatnego dla nazwy serwera (serwer123456.home.pl) i włączonym SSL, także zaakceptują wyjątek bezpieczeństwa. Docelowo poczta będzie korzystała z certyfikatu serwera - to taka ciekawostka, której nie zalecamy. Przy aktualizacji naszych certyfikatów, pojawia się wtedy błąd SSL, który wynika z zapamiętania takich "pośrednich ustawień".

    Dlatego najlepiej wpisywać nazwę-serwera.home.pl + SSL lub zakupić własny certyfikat i wprowadzać nazwę-domeny.pl + SSL
     
  19. Artur

    Artur Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    1
    Również mam problem z programem Thunderbird, konta były ustawione na STARTTLS serwerem była w większości przypadków domena, lub serwer.home.pl lub imap.domena.pl Użytkownik: to co znajduję się przed @
    Bezpieczeństwo połączenia: STARTTLS
    Metoda uwierzytelniania: Normalne hasło
    Tak to działało.
    Teraz działa tylko i wyłącznie ustawieniu " bez szyfrowania"
    Wszelkie inne próby zmiany nic nie wnoszą.
    Co robić w takim przypadku?
     
  20. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Artur czy podajesz nazwę serwera IMAP oraz SMTP w postaci: serwer123456.home.pl (czyli pełna nazwa serwera z cyferkami)? Przy takim ustawieniu konfiguracja poczty e-mail w Thunderbirdzie powinna pozwalać na połączenie ze skrzynką e-mail (nawet po zaznaczeniu SSL).
     

Poleć forum znajomym