Witam, zwykle zakładając konto pocztowe w home.pl, "zaraz" (wiemy, że czasem bywa to i kilka h po założeniu konta loguję się na poczta.home.pl by ustawić nazwę nadawcy czy chociaż standardowe stopki na kontach klientów. Po ustawieniu tego konfigurowałem dopiero Thunderbirda. Wszystko było ok. Ostatnio, na potrzeby testów po założeniu kont, niefortunnie musiałem wyjść i nie zalogowałem się na poczta.home.pl. Następnego dnia powróciłem do tematu a że konta z założenia miały być testowe więc nawet nie logowałem się na poczta.home.pl. Skonfigurowałem konto IMAP w Thunderbirdzie, czyniąc tak jak zwykle: * serwery poczty: mójserwer.home.pl * połączenie SSL / StarTLS (bez znaczenia) * porty ze strony pomocy w home Kreator w Thunderbirdzie wszystko sprawdził, mówi, że jest ok. Uruchomił się i... widzę jedynie następujące foldery: Skrzynka odbiorcza, TRASH, TRASH. Restart programu - to samo. Sprawdzam subskrybcje - nie ma innych folderów. Może zrobiłem coś źle. Ustawiam jeszcze raz.. to samo. Loguję się na poczta.home.pl - tu wygląda normalnie. Uruchamiam program - pojawiły się foldery. Historia długa... ale taką samą miałem przy kolejnym i kolejnym koncie. Czy robię coś nie tak? Czy to standardowe? Dodam, że niezależnie od tego jak dużo czasu czekam od momentu założenia konta do jego konfiguracji w Thunderbirdzie sprawa wygląda tak samo. Jeśli potrzeba to mogę dostarczyć zrzuty ekranu. Nie sprawdzałem jak to wygląda na O2016 ale jeśli jest potrzeba to mogę przeprowadzić taką symulację.
@LorK skonsultowałem temat z administratorami i otrzymałem potwierdzenie, że taka sytuacja jest nam znana i jest wymagana. Po utworzeniu skrzynki e-mail sugerujemy zalogować się raz do danej skrzynki e-mail przez webmaila, ponieważ w przeciwnym wypadku nie będą widoczne wszystkie katalogi poczty. Jedno logowanie do webmaila jest potrzebne, aby konfiguracja tworzenia tej nowej skrzynki e-mail została poprawnie zakończona.
To warto to dopisać tu https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-dodac-skrzynke-e-mail-na-serwerze-w-home-pl/ i gdzieś tu: https://pomoc.home.pl/section/produkty-i-uslugi/skrzynki-email/konfiguracja-programow-pocztowych/ bo nie jest to chyba udokumentowane.
@LorK ok, dodałem odpowiednie informacje tutaj na końcu: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-dodac-skrzynke-e-mail-na-serwerze-w-home-pl/ oraz w artykule o konfiguracji programów pocztowych na początku: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-skonfigurowac-program-do-obslugi-poczty-e-mail/
odpowiedź na moje pytanie satysfakcjonuje mnie. Jednak na stronie https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-dodac-skrzynke-e-mail-na-serwerze-w-home-pl/ akapit "Jeśli po utworzeniu skrzynki e-mail chcesz skonfigurować program do obsługi poczty (IMAP)" nie jest wcale widoczny - trzeba się wczytać. Na drugiej jest tak jak IMHO powinno być.
@LorK zwracasz uwagę na szczegóły, to cenne uwagi w tej chwili, bo mamy w planach sukcesywnie wprowadzać zmiany w budowie dokumentacji i samych artykułów. Co do kwestii technicznych, no co mogę Ci napisać, krążymy w koło tego samego tematu i co byśmy nie znaleźli "na pocztę", to odpowiedź będzie zawsze taka sama.
@Grzesiek wiem, ale wiem też że jak nie zrobi się nie zrobi dobrze tego za pierwszym razem to nikt tego nie poprawi. Wyszczególnienie takiej informacji zaoszczędziłoby mi nieco czasu i nie musiałbym zakładać tego wątku. Tyle.
@LorK dodałem czerwoną ramkę, aby wyróżnić to miejsce w jakiś sposób. Uważam, że miejsce, w którym umieściliśmy informacje (czyli na dole artykułu) jest odpowiednie, ponieważ dopiero po utworzeniu skrzynki e-mail, czyli po przeczytaniu instrukcji, user może chcieć skonfigurować program do obsługi poczty.
Dodam tylko od siebie jako ciekawostkę, że w przypadku poprzedniej wersji Poczty home.pl (https://starapoczta.home.pl/), również takie jedno logowanie było wymagane przed próbą skonfigurowania programu do obsługi poczty (IMAP). Bez tego jednego zalogowania, korzystanie ze skrzynki e-mail po IMAP było utrudnione.