1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Gmail odrzuca maile ze sklepu - dodawanie rekordu SPF

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika dekodach, 11 Styczeń 2016.

  1. dekodach

    dekodach Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Witam
    gmail odrzuca nam maile ze sklepów internetowych 79.96.83.174 ,79.96.216.59, 79.96.120.180
    mam jeszcze jeden o innym początku ip i wtedy jest ok 188.128.174.169.
    SPV ustawiłem,

    Jesteśmy na jednej czarnej liście w prośbie o usunięcie odpowiedzieli cytuję z translatora

    Specyficzny problem jest , że dostawca home.pl ma tendencję do wykorzystania
    wirtualne serwery IP jako środek biznesowych oszczędności kosztów .

    Chociaż nie ma nic złego w tym metodologii normalnej sieci
    serwery , dużych dostawców usług internetowych i Telcomms patrzeć na to zachowanie , gdy jest
    wykorzystywane do celów serwera poczty (czyli zakładają jesteś
    spamerem lub haker lub bot , itp ) .

    W rezultacie , zalecamy, jeśli wymaga serwera poczty wysokiej głośności
    że żądania adresu IP statyczny rekord RDNS PTR .

    Może ktoś wie gdzie leży problem.
     
    Ostatnia modyfikacja: 11 Styczeń 2016
  2. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    Możesz wkleić przykładową zwrotkę?
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Ten temat niestety nie jest nam obcy, podobnie jak innym hostingodawcom.

    Gmail pod tym względem realizuje skrupulatnie swoją politykę antyspamową i trudno czasami ją zrozumieć czy ominąć. Jednym z rozwiązań, prostym, chociaż nieco mniej prestiżowym, jest po prostu konfiguracja konta Gmail w sklepie, jako konta wysyłające wiadomości e-mail. Warto w tym miejscu dodać, że odrzucanie wiadomości jest w zasadzie w 100% spotykane tylko przy wysyłce na serwery Gmail.

    Dodatkowo, o ile zdecydujemy się na konfigurację konta Gmail w sklepie, polecamy dodać np. w ostatnim kroku zamówienia informację, że wiadomość z potwierdzeniem zamówienia zostanie przesłana właśnie z takiego adresu. Oczywiście na samej stronie sklepu, można pozostawić informacje o właściwym adresie do kontaktu, np. biuro@mojafirma.pl.

    Temat przekazałem także do zespołu technicznego, czy na chwilę obecną możemy podjąć jakieś dodatkowe działania w tym kierunku. Nie będę ukrywał, że w tym temacie, dawno nie widziałem już żadnego zgłoszenia.

    Dodanie rekordu SPF rozwiązuje problem w 99%.
     
    Ostatnia modyfikacja: 12 Styczeń 2016
  4. farsta

    farsta Praktyk

    Wiadomości:
    31
    Docenione treści:
    4
    Miałam ten sam problem. Trzy telefony na infolinie, pozmieniali coś w ustawieniach i problem od dwóch miesięcy się nie pojawia.
    Wcześniej jednakże był koszmar. Sklep wysyłam wiadomości rejestracyjne do ludzi, oni ich nie otrzymywali, a do mnie zwrotki były co najmniej po dwóch/trzech tygodniach.
    Nie skomentuje ile sprzedaży mi przepadło bo i maile z danymi do przelewów ginęły w przestrzeni.
    Dziwi mnie tylko, że skoro można to zrobić od ręki na infolinii to dlaczego nie można tego rozwiązania zastosować "z marszu" do każdego nowego adresu/sklepu/maila, ale tu może Grzesiek podpowie...
     
  5. dekodach

    dekodach Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    wklejam

    This is the IdeaMailServer program at host dekodach24.home.pl.

    A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

    <wioletta.lukasiewicz9@gmail.com>: 421 4.7.0 [79.96.120.180 15] Our system has detected an unusual rate of
    4.7.0 unsolicited mail originating from your IP address. To protect our
    4.7.0 users from spam, mail sent from your IP address has been temporarily
    4.7.0 rate limited. Please visit
    4.7.0 http://www.google.com/mail/help/bulk_mail.html to review our Bulk
    4.7.0 Email Senders Guidelines. w2si17573850wif.84 - gsmtp
    (Sorry, I am giving up after 40 attempts)

    ---- Original Message ----
    Subject: =?UTF-8?B?Wm1pYW5hIHN0YXR1c3UgemFtw7N3?=
    =?UTF-8?B?aWVuaWE6IGdvdG93ZSBkbyB3eXM=?=
    =?UTF-8?B?xYJhbmlh?=
    From: DEKODACH24.PL <info@dekodach24.pl>
    To: =?UTF-8?B?S2F6aW1pZXJ6IMWBdWthc2lld2lj?=
    =?UTF-8?B?eg==?= <wioletta.lukasiewicz9@gmail.com>
    Date: Tue, 19 May 2015 12:20:37 +0200



    Return-Path: <info@dekodach24.pl>
    Received: from v081460.home.net.pl (79.96.120.180) (HELO localhost)
    by dekodach24.home.pl (79.96.120.180) with SMTP (IdeaSmtpServer v0.80)
    id 19e9b5f4e387216f; Tue, 19 May 2015 12:20:37 +0200
    Subject: =?UTF-8?B?Wm1pYW5hIHN0YXR1c3UgemFtw7N3?=
    =?UTF-8?B?aWVuaWE6IGdvdG93ZSBkbyB3eXM=?=
    =?UTF-8?B?xYJhbmlh?=
    From: DEKODACH24.PL <info@dekodach24.pl>
    Return-Path: info@dekodach24.pl
    To: =?UTF-8?B?S2F6aW1pZXJ6IMWBdWthc2lld2lj?=
    =?UTF-8?B?eg==?= <wioletta.lukasiewicz9@gmail.com>
    Date: Tue, 19 May 2015 12:20:37 +0200
    Content-Type: multipart/alternative;
    boundary="=_79ec9a3b27f649a0339e5ae2805e5277"
    MIME-Version: 1.0
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @farsta część prac które możemy wykonać po naszej stronie, to jedno, ale nadal pozostaje system Gmaila, jako ten, do którego wglądu niestety nie mamy.

    Rekord SPF rozwiązuje problem, przynajmniej wg. statystyk wszystko na to wskazuje, ale znów jego dodanie realizowane jest po stronie użytkownika, ze względu na to że jest to "konfiguracja niestandardowa" a więc nie zawsze obsługa poczty realizowana jest na tym samym serwerze co strony WWW. Jeśli doda się rekord SPF i w między czasie zmieni hosting (nowy adres IP) czy to na inny z naszej oferty czy zewnętrznej (np. hosting samej poczty) to trzeba pamiętać o aktualizacji SPF.

    @dekodach, miałem wątpliwości co do tego SPF, więc poprosiłem o jego odświeżenie i zapisanie ustawień. Sprawdź za jakąś godzinę-dwie, czy sytuacja uległa poprawieniu. Być może w Twoim przypadku także nie będzie to wymagało większych zmian jak. np. wspomnianego adresu e-mail.
     
  7. dekodach

    dekodach Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    ok dzięki śmiga :) chodziło pewnie o kropkę po adresie ip ?
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Spację :)

    Dla poszukujących rozwiązania pomocny będzie w takim razie ten artykuł, gdzie Mariusz opisał dodawanie rekordu SPF. Dodam tylko że adres IP serwera, o ile poczta i strona WWW są na serwerze w home.pl (jednym i tym samym) jest widoczny w postaci rekordu A. Wystarczy skopiować.
    Upewnijcie się także, że na końcu nie ma jakiegoś białego znaku, np. spacji lub innych, np. kropki.
     
  9. dekodach

    dekodach Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    pozostałe poustawiałem i też śmigają faktycznie spacje kropki trzeba zwracać uwagę :)
     

Poleć forum znajomym