1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Import bazy produktów wraz z atrybutami

Dyskusja w 'Panel sklepu' rozpoczęta przez użytkownika farsta, 7 Styczeń 2016.

  1. farsta

    farsta Praktyk

    Wiadomości:
    31
    Docenione treści:
    4
    Witam,

    czy jest możliwość zaimportowania bazy danych wraz z atrybutami / ewentualnie obejście tego tematu?
    Przyznam szczerze, że przy 2000 produktów w kilku wersjach językowych robienie tego przez panel sklepu jest delikatnie mówiąc odrzucające.
    We wszystkich sklepach na jakich dotychczasowo pracowaliśmy nie było problemu z dodawaniem tego za pomocą .csv jednakże tutaj jest to nie możliwe.
    Więc pytanie jest takie jak to ugryźć?
     
  2. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
  3. farsta

    farsta Praktyk

    Wiadomości:
    31
    Docenione treści:
    4
    Jakoś wydawało mi się, że atrybuty i warianty to nie do końca to samo, ale niech będzie :)

    Zainstalowałam Click Studio i będę z nim działać, jednak nasuwa mi się kolejne pytanie:

    Mianowicie obecnie żeby móc uzupełniać atrybuty w click studio muszę
    a) Utworzyć atrybut
    b) Przypisać go do danej kategorii produktów
    c) Wejść w edycję produktu i wybrać zakładkę Atrybuty
    d) W zakładce zaznaczyć, że chcę użyć danego atrybutu

    W momencie, w którym posiadam ponad 2000 produktów, otwieranie każdego i klikanie jest - no cóż, niech sobie każdy dopowie jakie.
    Czy jest możliwość "masowego" (coraz bardziej lubię te słowo ;) ) zaznaczenia tego atrybutu? Skoro przypisałam go do danej kategorii produktów to chyba logiczne, że chcę móc go używać w tej kategorii.
     
  4. czara

    czara Stały bywalec

    Wiadomości:
    38
    Docenione treści:
    2
    witaj w klubie:) Mamy tu ten sam problem i niestety nie ma takiej możliwości aby masowo dodawać, produkty lub warianty a nawet produkty powiązane.
     
  5. farsta

    farsta Praktyk

    Wiadomości:
    31
    Docenione treści:
    4
    Okay, ale moje pytanie nie tyczy się dodawania wartości atrybutu jako takiego. Już tam sobie pouzupełniam je ręcznie lub w click studio. Chodzi mi tyko o pominięcie aktywacji atrybutu w każdym jednostkowym produkcie przypisanym do kategorii, która ma przypisany atrybut. Chodzi mi tylko o pominiecie kroku 3 i 4 z mojego wcześniejszego postu.
     
  6. czara

    czara Stały bywalec

    Wiadomości:
    38
    Docenione treści:
    2
    Ale to nie jest to samo? każdy nowy produkt nie ma żadnego atrybutu, wariantu czy produktu powiązanego czy jest duplikowany czy tworzony na nowo jeśli nie zaznaczysz atrybutu "ptaszkiem" to się nie pojawi na karcie produktu. Rozumiem że jeśli w opcjach atrybutów zaznaczyłeś że w danej kategorii ma być atrybut A a Ty tworzysz nowy produkt w tej kategorii to chciałbyś żeby ten produkt miał już "odhaczony ptaszkiem" ten atrybut? Z tego co zauważyłem jak zaznaczasz w opcjach atrybutu daną kategorie to tylko po to że jak tworzysz produkt w innej kategorii ten atrybut nie pojawia Ci się na liście atrybutów do zaznaczenia. Jak się tu dowiedziałem nie ma opcji dodania produktu lub zduplikowania tak aby miał już dodany/odhaczony atrybut (jakikolwiek). Twoje pytanie ma sens jeśli atrybut ma jedną wartość ale jeśli kilka to nawet jak program Ci odhaczy ten atrybut w produktach w danej kategorii to i tak musisz Swoje się na klikać aby go "ustawić" na wartość która ma być docelowo. Np chyba że opcja w click studio naprawdę masowo zmienia atrybuty, ale tego jeszcze nie testowałem.
     
  7. farsta

    farsta Praktyk

    Wiadomości:
    31
    Docenione treści:
    4
    Click Studio ich masowo nie zmienia, ale uzupełnianie ich odbywa się dosyć sprawnie i w sumie bezboleśnie.

    Z mojej perspektywy dywagacje na temat masowego dodawania atrybutów i wariantów rozchodziły się o możliwość importowania ich w plikach csv a nie odhaczania "ptaszkiem".

    Skoro nie ma takiej możliwości to jakim ułatwieniem niby jest click studio w tym wypadku skoro i tak muszę otworzyć każdy artykuł po kolei i odhaczyć atrybut? Skoro już to zrobię to przecież równie dobrze uzupełnię go już tam a nie będę potem importować do click studio i tam ich zmieniać.
     
  8. czara

    czara Stały bywalec

    Wiadomości:
    38
    Docenione treści:
    2
    w pliku csv również nie dodasz ani nie zmienisz atrybutów bo ich tam nie ma. Dlatego ja nie używam click studio bo dla mnie jest to tez bez sensu :) Pogodziłem się już z tą "niedogodnością" i do znudzenia "klikam" atrybuty... Każdy mój produkt ma ok 10-15 atrybutów a każdy atrybut kilka wartości wiec mam co klikać... ech..
     
  9. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Jeśli dodasz produkty do sklepu, utworzysz dla nich warianty oraz skonfigurujesz atrybuty (bez ich uzupełniania dla poszczególnych produktów), to w Click Studio możesz te atrybuty uzupełnić i zostanie to przesłane do sklepu. Warianty są jedynie wyświetlane i dla nich można wykonywać podstawową edycję.

    Jeśli kopia produktów wykonywana jest pomiędzy sklepami home.pl - Click Shop --> Click Shop, wtedy realizujemy po naszej stronie kopię 1:1 całego sklepu. Jest to opcja dostępna w ramach Profesjonalnych Usług IT i kosztuje 100 zł. Jest to rozwiązanie korzystne szczególnie gdy chcemy mieć dla 2 sklepów np. osobną grafikę, osobny wygląd. Osobne pozycjonowanie.
     
  10. farsta

    farsta Praktyk

    Wiadomości:
    31
    Docenione treści:
    4
    Grzesiek czy pisząc "skonfigurujesz atrybuty" w produktach masz na myśli przypisanie atrybutów do produktów ( w zakładce atrybuty) czy "odhaczenie ptaszka" w zakładce konkretnego produktu ?
     
  11. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Tak wygląda to w Click Studio: warianty są pobierane ze sklepu i można np. edytować cenę, aktywność, dostępność, wysyłkę, wagę.
    Atrybuty są pobierane ze sklepu i też można je ustawić... ale najpierw w sklepie tworzyć GRUPĘ ATRYBUTÓW.
    Analogicznie jak dla produktu GENERUJESZ WARIANTY.


    wariant1.png


    wariant2.png
     
  12. farsta

    farsta Praktyk

    Wiadomości:
    31
    Docenione treści:
    4
    To nie do końca odpowiedź na moje pytanie, ale udało mi się już rozwiązać.
    Czara - Rzeczywiście nie trzeba odklikiwać przy każdym produkcie atrybutu!
    U mnie to nie działało z prostej przyczyny. Jeśli masz przypisane dwie grupy atrybutów do jednej kategorii to ClickStudio domyśle wybiera sobie i wyświetla tylko jedną grupę. Stąd ciągle nie było widać u mnie atrybutów w programie pomimo dodania. Wystarczyło, że połączyłam dwie grupy atrybutów w jedną, przypisałam je do kategorii i po ponownej synchronizacji Click Studio ze sklepem atrybuty są już widoczne przy produktach samoistnie :)
     
    Mariusz i Grzesiek lubią to.
  13. farsta

    farsta Praktyk

    Wiadomości:
    31
    Docenione treści:
    4
    Jest zagadka .... Grupa atrybutów zawiera 4 atrybuty :
    Jednostka sprzedaży, CE, Długość i Czas palenia.
    Wszystkie 4 są uzupełnione (w click studio ale po synchronizacji jest to również widoczne w panelu w zakładce produktu atrybuty).
    Jednakże jak wchodzę na sklep to widoczne są tylko 3 atrybuty. We wszystkich produktach w całej kategorii
    http://fajerwerkilider.pl/pl/c/Zimne-ognie/43 <- każdy produkt w tej kategorii powinien mieć uzupełniony i widoczny atrybut w danych technicznych "CE" a nie widać tego ...

    Grzegorzu? Ktokolwiek?
     
  14. farsta

    farsta Praktyk

    Wiadomości:
    31
    Docenione treści:
    4
    Nikt przez tyle czasu ? :(
    To ja podrzucę jeszcze pytanie:
    czy istnieje możliwość żeby atrybuty były widoczne w "krótkim opisie" ?
     
  15. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @farsta Przepraszam, temat musiał umknąć w gąszczu wszystkich wątków. Konsultowałem ten temat z opiekunem produktu, m.in. także z Przemkiem Kiką, z którym być może miałeś już okazję korespondować. Atrybuty są poprawnie skonfigurowane i wydaje się, że jedyne co możemy zasugerować to:

    • włączyć widoczność atrybutów w ustawieniach Asortyment --> Atrybuty (ikonka oka),
    • po zapisaniu zmian, odświeżyć widok CTRL + F5 karty konkretnego prouktu
    • awaryjnie wyczyścić pamięć cache sklepu.
    Co do widoczność atrybutów w opisie, wydaje mi się że to już pytanie do speców @gabiec.pl
     
  16. farsta

    farsta Praktyk

    Wiadomości:
    31
    Docenione treści:
    4
    Nie pomogło w sumie, ale to nic. Problem jest akurat zastanawiający, ale ponieważ występuje to tylko w tym jednym wypadku (reszta atrybutów odczytuje wszystko okay) to nie będę więcej się tym przejmować.

    @gabiec.pl - powiedz, że masz jakiś pomysł na atrybuty w krótkim opisie? :rolleyes:
     
  17. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
  18. farsta

    farsta Praktyk

    Wiadomości:
    31
    Docenione treści:
    4
    włączone i uzupełnione od samego początku :)
     
  19. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Ze względu na konieczną weryfikację ustawień sklepu, temat został dokończony w wiadomości prywatnej.

    Jeśli chodzi o rozwiązanie w/w problemu: w sekcji Asortyment --> Atrybuty dodajemy grupę atrybutów wraz z właściwościami. Przypisujemy ją do wybranych kategorii, w których ma ona obowiązywać. W przypadku obsługi sklepu przez panel, do jednej kategorii może być przypisanych kilka grup atrybutów.

    Tworząc grupę, upewnijmy się że wszystkie właściwości są aktywne (ikona oka, zielona).

    Podczas dodawania lub edycji produktu, uzupełniamy jego atrybuty a więc wartości. W przypadku jeśli nie podamy wartości dla danego atrybutu, nie będzie on wyświetlany w opisie produktu. Np. mamy pozycję Waga, Kolor i kraj pochodzenia, jeśli nie podamy Wagi, zostanie ona całkiem pominięta i niewidoczna.

    Reasumując: aktywne atrybuty podczas ich tworzenia + uzupełnione wartości atrybutów na karcie produktu. W przypadku braku poprawnego widoku, polecam wyczyścić pamięć cache przeglądarki i sklepu.
     

Poleć forum znajomym