1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ODRZUCONE Integracja ze sklepem + info o cenie sprzedaży

Dyskusja w 'Usługi dodatkowe oraz panel administracyjny' rozpoczęta przez użytkownika Radek, 4 Wrzesień 2015.

  1. Radek

    Radek Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    1
    Witam,

    1. Czy nowa (najbliższa) wersja homebiuro będzie posiadać "bardziej" rozbudowaną integrację ze sklepem ClickShop (mam na myśli magazyn).
    2. Czy w nowej wersji (najbliższej) będzie kontrola ceny sprzedaży produktu podczas wystawiania faktury sprzedaży na podstawie ceny zakupu z dokumentów PZ?

    Możecie zdradzić choć troszkę z informacji ogólnych odnośnie powyższych kwestii? 7000 sklepów nie możecie zostawić bez żadnego info odnośnie integracji ;-)
    Oj no zdradźcie coś... ;-)

    Pozdrawiam
    Radek
     
  2. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Witaj @Radek na forum.home.pl, mam nadzieję, że zostaniesz u nas na dłużej :)

    Tak, jest to w planach jeszcze na ten rok. Najbliższa aktualizacja niestety nie obejmie rozbudowania integracji z magazynem w Click Shop.
    @Radek proszę o doprecyzowanie opisu punktu drugiego (np. na podstawie jakiegoś przykładu), abym dobrze zrozumiał poruszaną przez Ciebie kwestię. Jeśli dobrze rozumiem: chcesz, aby przy podawaniu ceny na fakturze pojawił się komunikat typu „cena sprzedaży jest niższa niż zakupu, czy jesteś pewien?” itp.
     
  3. Radek

    Radek Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    1
    @Mariusz
    ad1. Ok to dobra wiadomość jeżeli jest to ujęte w tym roku.

    ad2. Dokładnie. W karcie produktu definiowana jest cena sprzedaży netto/brutto (nazwę ją "sugerowaną ceną sprzedaży") oraz hm cena zakupu powiedzmy "domyślna cena zakupu". W ustawieniach sklepu mamy do wyboru metody rozchodu materiałów lub towarów z magazynu. Dla przykładu ustalmy, że jest to FIFO. I teraz w karcie ustawiamy "domyślną cenę zakupu" na 100zł a "sugerowaną ceną sprzedaży" na 150zł ilość sztuk 5.
    Przyjmujemy na magazyn towar w ciągu 5 dni 3x tworząc trzy dokumenty PZ na produkt kolejno w cenach zakupu 150, 200, 300 zł po 2 sztuki w każdym PZ.
    Czyli mamy na magazynie:
    5 szt w zakupie 100zł,
    2 szt w zakupie 150zł
    2 szt w zakupie 200zł,
    2 szt w zakupie 300zł.
    Jeżeli w ustawieniach mamy FIFO to system powinien sprzedawać kolejno 5 sztuk wprowadzone ręcznie w magazyn po "sugerowanej cenie sprzedaży". Jest ok. Ale jeżeli ktoś zamówi ode mnie 8 szt tego towaru, to podczas tworzenia faktury VAT cena sprzedaży podpowiadana przez system to będzie moje wprowadzone 150zł z karty produktu. Czyli sprzedam ze stratą kilka produktów ;-( Wg FIFO zamówienie powinno wyglądać tak:
    5 szt w zakupie za 100 zł,
    2 szt w zakupie 150 zł,
    1 szt w zakupie 200 zł.
    A w sprzedaży wszystkie będą teraz po 150zł ;-(
    Trudno jest nawet do tego dojść "ręcznie", że sprzedają poniżej zakupu, gdyż żeby ustalić cenę sprzedaży artykułu trzeba przeglądać wszystkie dokumenty PZ i WZ i pozliczać ;-( prawda?

    Podczas wprowadzania faktury mogło by być ostrzeżenie, po podanej ilości sztuk przez użytkownika o przekroczeniu "sugerowanej ceny sprzedaży" w stylu "Cena sprzedaży jednego z artykułów w pozycji jest niższa od ceny zakupu - czy jesteś pewien?" - dokładnie jak piszesz, lub jakiś kolor pozycji. Lub przycisk "Skontroluj cenę sprzedaży", którego wciśnięcie skutkowało by sprawdzeniem ilości i cen zakupu do sugerowanej ceny sprzedaży.

    Może przydała by się przy karcie produktu lista dokumentów PZ/WZ, w których produkt był ujęty (np. lista z kolumnami: Lp, Dokument PZ/WZ, Data, Ilość, Cena).
    Wtedy widzimy jak na dłoni "historię" zakupów i sprzedaży produktu i łatwiej możemy kontrolować ceny zarówno zakupu jak i sprzedaży.
    Wtedy FIFO i LIFO mają sens prawda bo inaczej to wszystko jedno prawda?

    Pozdrawiam,
    Radek
     
    Mariusz lubi to.
  4. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Radek dziękuję za wyjaśnienia!

    ad 2. W obecnej roadmapie nie mamy tego zaplanowanego. Zebrałem cały dokładny opis, który przygotowałeś i przekazałem do kierownika produktu. W ciągu najbliższych dni zaplanowane jest kolejne cykliczne spotkanie z osobami nadzorującymi rozwój produktu homebiuro - z pewnością poruszymy ten temat! :)
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Radek to co opisałeś jest bardzo ciekawe i logiczne. Zastanawiam się tylko ile sklepów i branż jest w stanie z tego skorzystać i przede wszystkim czy to ma jakieś znaczenie dla klienta, którego interesuje jedynie cena końcowa. Czyli cena za sztukę w całym pakiecie/zestawie który zakupi. Fakt, że przywołane kwoty są bardzo różne (duże różnice) więc prędzej widzę to przy mniejszych różnicach, gdzie narzucając marżę i negocjując cenę, chcesz zostawić sobie jakiś margines błędu.

    Czy ktoś z obecnych na forum kierowników sklepów internetowych, mógłby podbić temat i wyrazić swoje zainteresowanie? Być może pomogło by to nam wskazać też skalę zapotrzebowania na funkcjonalność.
     
  6. Radek

    Radek Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    1
    @Grzesiek dzięki za uznanie :)
    Dla klienta końcowego to prawda liczy się cena końcowa. Ile z tego marży to już interesuje mnie. Pytanie wobec tego jak przyjęcia PZ, magazyn i homebiuro może mi pomóc w ustaleniu ceny sprzedaży jeżeli ceny w PZ mam różne? No nie bardzo teraz prawda. A nawet mogę tracić "nieświadomie".
    Ile sklepów to jedno, lepiej policzyć ilu kierowników wprowadza PZ do homebiuro - potencjalnie byli by to zainteresowani mniej lub bardziej. Nie wszędzie 100% sprzedaży w ClickShop = 100% sprzedaży w homebiuro.

    Przeniesienie hm automatyczne ceny sprzedaży do sklepu to myślę, że to temat rzeka. Ale samo homebiuro może chyba podać choćby max cenę z PZ ze stanu obecnego magazynowego - to już było by coś prawda?

    Pozdrawiam,
    Radek
     
  7. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Radek informacja o dodatkowej funkcjonalności (opisana w punkcie 2) została przekazana jakiś czas temu do kierownika produktu. Gdy otrzymam informacje zwrotną, odezwę się w tym temacie.
     
  8. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Radek - otrzymałem potwierdzenie, że sugestia odnośnie punktu drugiego nie będzie wprowadzona. Podczas analizy i oszacowywania zysków i strat podczas wprowadzania takiej modyfikacji doszliśmy do wyniku z dużą dysproporcją pomiędzy wymaganą włożoną pracą, a efektem. Poza tym jesteś jedynym użytkownikiem, który zgłosił takie zapotrzebowanie.
     

Poleć forum znajomym