1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

SUGESTIA Poprawa funkcjonalności w Nowej Poczcie home.pl - moje sugestie

Dyskusja w 'Obsługa skrzynki e-mail w Poczcie home.pl' rozpoczęta przez użytkownika abaqus, 15 Wrzesień 2015.

  1. abaqus

    abaqus Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    Witam, chciałbym zwrócić uwagę na dwie rzeczy:
    1. W formularzu kontaktu w książce adresowej zniknęło okienko "wyświetl jako:". Taka opcja była w starej poczcie i w moim przekonaniu była bardzo pomocna.
    2. Podczas tworzenia nowej wiadomości np. w okienku "Do" po wpisaniu jednej lub więcej liter przeszukiwana jest książka adresowa i podawane są pasujące sugestie. Przeszukiwane są pola "imię", "nazwisko" oraz "e-mail". Myślę, że do tego zestawu można dodać także pole "firma".
    3. Czy istnieje możliwość przeszukania całej poczty pod kątem szukanego słowa czy opcja taka działa tylko w ramach konkretnego zaznaczonego folderu?

    Pozdrawiam
    Marek
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Ad 1. Zgłaszam jako sugestię rozwoju aplikacji. W tej chwili pobiera informacje z imienia i nazwiska lub adresu e-mail. Można by nawet włączyć w wyszukiwanie (np. podczas dodawania adresatów do nowej wiadomości e-mail) szukanie po tytule. Ale wiem o co chodzi, zgłoszone.

    Ad 2. J/w rozszerzenie identyfikacji adresata o dodatkowe pola.

    Ogólnie wyszukiwarka kontaktów w Książce adresowej ładnie wyłapuje wszystkie kombinacje, także po tytule czy nazwie firmy. Ale przy tworzeniu wiadomości już nie.

    Ad 3. Nie. Tylko pojedyncze foldery. Aplikacja nie ma opcji wyświetlania zawartości kilku folderów na raz. Na ten temat mamy już zgłoszenie z wcześniejszego okresu czasu więc tu po prostu czekamy na ruch po stronie autorów oprogramowania. Póki co wyszukiwanie tylko dla folderów. Ogólnie temat wyszukiwarki jest dla nas priorytetem.
     
  3. abaqus

    abaqus Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    3
    Docenione treści:
    0
    Chciałbym dorzucić jeszcze jedną sugestię do poprzednich:
    4. Po wysłaniu wiadomość zostaje umieszczona w folderze "Obiekty wysłane". W widoku tego foldera widzimy kolumny: do kogo została wiadomość wysłana, jaki jest temat i data wysłania. Kiedy w tym folderze zrobimy podfolder i przeniesiemy tam wiadomość, nie widzimy do kogo została wysłana tylko od kogo została wysłana co w skrzynce z pocztą wysłaną nie ma specjalnego sensu.
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Masz rację, przekazuję do poprawki.
     
  5. xeros

    xeros Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Witam,
    W nowym interfejsie brakuje kluczowych funkcjonalności, dla których jestem zmuszony przelogowywać sie do starego interfejsu:
    - zarządzanie SPAMem ( nie ma możliwości oznaczenia wiadomości z folderu SPAM jako "wiadomość pożądana", można tylko przenieść do innego folderu, ale nadal wiadomość jest oznaczona jako SPAM i w związku z tym filtr antyspamowy działa niepoprawnie - coraz więcej wiadomości "pożądanych" ląduje mi do SPAMu ),
    - tożsamości przy wysyłaniu poczty (po wyborze innej tożsamości, adres e-mail się zmienia, ale nie nazwa nadawcy - bardzo duże utrudnienie przy komunikacji oficjalnej jeśli posiada się aliasy),
    - tożsamość nie ustawia się zgodnie z adresem, na który wysłana była wiadomość podczas odpowiedzi ( sprawia to, że odpowiadam z innych aliasów, niż te, na które były kierowane do mnie wiadomości ),
    - brak kontroli nad wczytywanymi obrazkami ( np. jeśli jestem podłączony przez powolny (EDGE) lub limitowany dostęp do Internetu udostępniany przez komórkę to wolałbym nie wczytywać wszystkich obrazków z wiadomości albo mieć przynajmniej kontrolę, od których nadawców zawsze ma pokazywać obrazki, a od reszty nie).
     
  6. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    Adam lubi to.
  7. xeros

    xeros Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Dzięki, ale jakoś obawiam się tak radykalnych zmian.
    Jak narazie to od czasu przejścia ze starej poczty na nową to filtr antyspamowy działał coraz gorzej, klasyfikując coraz więcej pożądanych wiadomości jako spam, a jeśli ma to doprowadzić do automatycznego usuwania wiadomości jeszcze przed dostarczeniem do skrzynki, bez kontroli użytkownika skrzynki pocztowej to poczta stanie się niewiarygodna.
    PS. Jeszcze nie widzę wskazanych w zapowiedzi przycisków "spam" / "nie spam".

    Przy okazji chciałbym wspomnieć o brakującym oznaczeniu zajętości skrzynki - np. mojej żonie zapchała się skrzynka i przez prawie tydzień nie docierały do niej żadne maile, aż sam wysłałem do niej maila i dostałem zwrotkę.
    Z poziomu dostępu do "nowej poczty" nie było widać, że zajętość skrzynki zbliża się do zapchania, a potem, że się zapchała.
     
  8. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    Filtr antyspamowy działa 'globalnie' dla serwera poczty. Mógłbyś nie korzystać ani ze starego, ani z nowego webmaila w ogóle (tylko np. z klienta poczty typu Outlook) i efekt byłby dokładnie taki sam jak teraz. "Przesiadka" w Twoim wydaniu tylko przypadkowo zbiegła się z czasem, kiedy zaobserwowałeś całą sytuację.

    Zajętość konta w nowym webmailu sprawdzisz w ten sposób:
    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-sprawdzic-zajetosc-konta-e-mail-w-nowej-poczcie-home-pl/

    Nowe zabezpieczenia będą działały w ten sposób, że tylko te wiadomości, które sam oznaczysz ręcznie jako spam bądź odznaczysz ze spamu zostaną poddane szczegółowej, dalszej analizie. Tylko te wiadomości trafią bowiem do systemowych folderów, o których mowa w blogu, żadne inne.
     
  9. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Jeśli zaobserwowałeś, że jakieś wiadomości nie będące spamem, trafiają do folderu SPAM, sprawdź proszę swoje ustawienia Czarnej listy nadawców lub dodaj informacje o nadawcy np. host i adres IP do białej listy nadawców. Jeśli problem pomimo zmian w konfiguracji nadal występuje, np. dodałeś adres IP do białej listy nadawców a wiadomość nadal trafia do folderu SPAM, możesz zgłosić nam ten adres - sprawdzimy czy nie został oznaczony z innych powodów.

    Jak wspomniał Stau, ustawienia działają globalnie dla serwera. W ustawieniach serwera, w Panelu home.pl możesz także edytować czarną i białą listę która będzie dziedziczona na poszczególne konta. Dodatkowo dla każdej skrzynki osobno ustawić własne.

    Pamiętaj, że nie wszyscy operatorzy poczty e-mail oferują takie same rozwiązania, np. dedykowane adresy IP dla każdego użytkownika/klienta. Może więc się zdarzyć, że z jakiegoś powodu teoretycznie bezpieczna poczta, trafi do Ciebie do folderu SPAM, z powodu wpisania adresu IP nadawcy np. na listę RBL. Z tego samego adresu IP korzysta 20 innych użytkowników, co odbije się także na ich poczcie.

    Umiejscowienie "normalnych" wiadomości w folderze SPAM z automatu, jest rzadkością, a więc warto to sprawdzić dokładnie.
    I analogicznie odwrotnie, nie każda wiadomość uznawana jako SPAM, jest SPAMem. Reklama, newsletter, powiadomienie z serwisu - niechciane, ale czy śmieciowe?
     
  10. xeros

    xeros Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Dzięki za odpowiedzi, ale jakoś po zgłoszeniu powyższych problemów nadal nic się nie zmieniło:
    - filtry SPAMowe nadal źle klasyfikują SPAM (czarnych ani białych list (jeszcze) nie ustawiałem) - np. wiadomości z portali aukcyjnych (głównie zagranicznych) trafiają do SPAMu, a śmieci typu "Kredyty bez US" / "Naucz się inwestować" / "Od Brokera" / "iFOREX" itp. trafiają do skrzynki odbiorczej,
    - dodałem widget "zajęte miejsce" do zakładki "Portal", ale nie jest to dla mnie rozwiązanie - potrzebna jest informacja w samej poczcie (rzadko kiedy zaglądam na "Portal" - właściwie wyłącznie po to aby sprawdzić zajętość skrzynki)
    - problemy z tożsamościami nadal nie rozwiązane (to największy problem w tej chwili - zupełnie nie mogę korzystać z oficjalnej komunikacji mailowej w "nowej poczcie")
    - nadal brak kontroli nad wczytywaniem obrazków (poza folderem "SPAM")
     
  11. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    W tym zakresie, w zakresie filtrów jak wspominałem wcześniej nie będzie to zawsze możliwe do weryfikacji, w takim stopniu. Zwróć uwagę, że mamy tu do czynienia z pocztą płatną, która nie ingeruje inwazyjnie w zawartość poczty, tak jak robią to np. serwisy oferujące darmowe rozwiązania. Nie każda wiadomość spam, jest faktycznym spamem, no i wychodzi na to że nie każda wiadomość poprawna jest poprawna. Chociaż w takich sytuacjach operatorzy udostępniają właśnie czarne i białe listy, aby poza globalnym filtrami (częściowo opartymi o globalne opinie o nadawcach wiadomości), móc samodzielnie decydować co jest ok a co nie jest ok. Wiadomość wysłana od Brokera, który reklamuje swoje usługi nie będzie się niczym różniła od tej samej wiadomości wysłanej od Brokera, z którym współpracujesz.

    Tożsamość jest zgłoszona, ale nie widzę odpowiedzi czy potwierdzenia aby zostało to zaakceptowane. Z ciekawości zapytam, czy poza pocztą Exchange jakieś inne systemu pocztowe oferują taką identyfikację? Najczęściej spotykam się z domyślnymi ustawieniami aliasów, tak jak mieliśmy to w starej poczcie i jak jest to w nowej poczcie.

    Zajętość także jest na liście to-do. Po tej wiadomości, wyślę zapytanie do kierowników produktu, czy coś nowego w temacie poczty wiemy. Powinna pojawić się niebawem aktualizacja, ale może uda mi się dowiedzieć co będzie w środku i kiedy.
     
    xeros lubi to.
  12. xeros

    xeros Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Dziękuję za zaangażowanie i konkretną odpowiedź.

    Co do tożsamości - działało to poprawnie w starej poczcie (jak i również rozwiązaniach poczty webowej konkurencji).
    Nie wiem czy opisałem to dość jasno.
    Opis problemu:
    Mam dwa aliasy i potrzebuję, aby do każdego z aliasów pojawiał się inny nadawca (np. tylko "nick" do poczty nieformalnej (domyślnie), ale imię i nazwisko do aliasu dla poczty formalnej).
    W starej poczcie działało to bez problemów, natomiast w nowej w obu przypadkach jako nadawca pojawia się mój nick (zmienia się tylko adres e-mail / alias) i wygląda to niepoważnie, gdy koresponduję z przedstawicielami firm i instytucji.
    W związku z brakiem takiej funkcjonalności zmuszony jestem do przelogowywania się do starej poczty, aby wysyłać pocztę formalną.

    Natomiast kolejny problem z tożsamościami, który również zgłaszałem:
    wygląda na rozwiązany.
     
  13. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Wiem o co chodzi, masz rację. Zbliża się koniec roku, wprawdzie nie od nas zależy co się zaktualizuje i jak ale jesteśmy z Mariuszem na etapie zbierania feedbacku od kierowników, tak aby raz przygotować stosowne komunikaty, dwa, ustosunkować się do Waszych pytań na forum.
     
  14. szkolsport.pl

    szkolsport.pl Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
    W trakcie korzystania z nowego panelu dotkliwie brakuje mi 2 funkcji. Moim skromnym zdaniem zupełnie podstawowych:

    1. Wyświetlonego i dobrze widocznego adresu skrzynki do której jestem zalogowany.
    Wystarczy że firma ma kilka aliasów typu: sklep, biuro, bok i nie wiadomo gdzie jesteś. Ok, po 5 min pewnie nikt nie zapomni ale wystarczy na chwilę zająć się czymś innym i po powrocie pytanie - która to skrzynka ?? Zdaje się, że wszystkie skrzynki typu o2, wp, gmail etc mają to nawet wyboldowane na stronie.
    2. Potwierdzenia wysłania wiadomości.
    Mam duże zaufanie do home ale sam fakt, że się ikonka przestaje kręcić to trochę mało. Zwykły popup "wiadomość wysłano" i wszystko pewne.

    A może te funkcje gdzieś są, tylko dobrze schowane ? Jeśli tak jest proszę o wskazówkę gdzie ich szukać.
     
  15. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
    1) Można to sprawdzić, ale trzeba kliknąć w zakładkę portal - https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/obsluga-i-konfiguracja-portalu-w-nowej-poczcie-home-pl/

    [Zalogowany jako...]

    2) Sprawdzenie:

    a) możesz po wysłaniu wiadomości wejść do folderu 'obiekty wysłane' i zobaczyć czy wiadomość poprawnie się zapisała (ew. przejrzeć nagłówek);
    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-sprawdzic-naglowek-wiadomosci-e-mail-w-nowej-poczcie-home-pl/

    b) przy "ultra-ważnych" wiadomościach można zajrzeć w logi MTA, aby upewnić się, że serwer odbiorcy poprawnie zakolejkował wiadomość po swojej stronie;
    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/j...http-mta-oraz-ftp-przez-protokol-ssh-lub-ftp/
     
    Mariusz lubi to.
  16. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Zdajemy sobie sprawę że tego typu komunikaty są bardzo przydatne i przekażemy to dalej do kierownika produktu. Podobnie jak temat informacji o koncie. W tej chwili widoczne jest to w zakładce Portal.

    W temacie powiadomień, zwróć uwagę, że nowe wiadomości otwierają się w nowej zakładce. Jej zamknięcie, powoduje wysłanie wiadomości czy też odwrotnie, po wysłaniu, zakładka zamyka się. Wiadomości trafia do folderu wiadomości wysłane. Nie sam komunikat świadczy o wysłaniu wiadomości co brak informacji zwrotnej o jej niedostarczeniu. Dla Ciebie to jest największy gwarant dostarczenia poczty.

    Nie mniej domyślam się że chodzi tu jednak o wpływ na podświadomość która oczekuje zielonej ramki że jest ok.
     
  17. tomasz.smieja

    tomasz.smieja Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Witam,
    w poprzedniej wersji poczty była możliwość oznaczenia kolorem wybranych wiadomości. Kolorem zaznaczał się cały wiersz wybranej wiadomości co bardzo ładnie rzucało się w oczy od razu po zalogowaniu się do poczty. Obecnie oczywiście także można oznaczyć wiadomość kolorem, ale to oznaczenie w postaci kolorowej flagi po po prawej stronie tematu jest bardzo słabo widoczne.

    Czy da się zmienić sposób oznaczania kolorem na taki jaki był w starej poczcie, a jeżeli na tą chwilę jest to nie możliwe to czy jest szansa na wprowadzenie takiego sposobu kolorowania wiadomości aby pokolorowany był cały wiersz ?

    Obecnie bardzo łatwo można pominąć np. ważne wiadomości oznaczone na czerwono, a wcześniej było to ładnie widać i od razu rzucało się w oczy w skrzynce odbiorczej.

    Dziękuję.
     
  18. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Moim zdaniem to kwestia przyzwyczajenia, ja się już przyzwyczaiłem, że mam flagę po prawej stronie i jakoś automatycznie tam patrzę jeśli używam nowej poczty.
     
  19. tomasz.smieja

    tomasz.smieja Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Jasne, jest to kwestia przyzwyczajenia, ale uważam, że tamto rozwiązanie było po prostu lepsze stąd moja sugestia.
     
  20. jendrek

    jendrek Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    1
    Docenione treści:
    0
    Witam, mam od niedawna konto na forum. Szukam możliwości wyświetlania rozmiarów wiadomości w nowej wersji Poczty. Czyżby nie było takowej?
    pozdrawiam
     

Poleć forum znajomym