1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Rejestracja Zakupiłem domenę, ale z niej nie korzystam

Dyskusja w 'Domeny' rozpoczęta przez użytkownika InQuisitOR, 13 Marzec 2015.

  1. InQuisitOR

    InQuisitOR Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Dzień dobry. Mam takie pytanie. W grudniu zeszłego roku zakupiłem domenę za który wtedy zapłaciłem coś koło 15 zł z końcówką .pl. Jednak popełniłem błąd gdyż strona którą mogłem stworzyć musiała mieć .com więc już nie chciało mi się innych rzeczy robić albo kupować. No i tak nie korzystałem z domeny którą kupiłem no i teraz moje pytanie brzmi, jak zrezygnować z niej, bo brałem na rok i nie mam pojęcia czy wyłączał mi ją ze nie będę mógł korzystać i to by dla mnie pasowało bo już jej nie potrzebuje, a boję się żeby gdy nie będę płacił wiedząc że wyłączą mi ją to nie naliczą się dodatkowe koszty bo przyszło mi na email że do zapłaty jest 121 zł, na razie nic nie płaciłem i nie chce już mieć po prostu tej domeny, co zrobić? Prosiłbym o szybką odpowiedź. Domena ani razu nawet wykorzystana nie była. Jeśli zły dział to przepraszam.
     
  2. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @InQuisitOR jeśli nie korzystasz z domeny (nie masz skrzynki pocztowej, strony WWW pod jej adresem), jeśli pomyliłeś się przy rejestracji i nie jest Ci domena potrzebna, to rezygnacja z domeny możliwa jest przez zignorowanie przesłanej faktury VAT PRO FORMA.

    Domena zostanie wyłączona wraz z zakończeniem jej ważności. Brak płatności za PRO FORMĘ równoznaczny jest z rezygnacją oraz usunięciem domeny (dokładnie na 15 dzień po zakończeniu jej ważności). Brak wpłaty za VAT PRO FORMĘ jest najbardziej wygodną metodą rezygnacji z usługi.

    Jeśli potrzebujesz domeny *.com to możesz ją zarejestrować w home.pl za 29 zł netto (35.67 zł brutto). Więcej informacji tutaj: https://home.pl/domeny

    Aktualnie mamy promocję na domeny *.net, gdzie tylko do końca marca 2015 rejestracja domeny globalnej z końcówką .net dostępna jest za 9zł netto (11,07 zł brutto).

    Przy okazji przypominam, że po rezygnacji z domeny Twoja poczta e-mail i strona WWW przestaną funkcjonować pod adresem domeny. W każdym przypadku należy dokładnie zweryfikować czy rezygnacja z domeny jest konieczna oraz czy nie koliduje z przekierowaniami, rekordami domeny, skrzynkami e-mail itd.
     
    Ostatnia modyfikacja: 13 Marzec 2015
    InQuisitOR lubi to.
  3. InQuisitOR

    InQuisitOR Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Czyli jeśli dobrze rozumiem nie usze płacić i po prostu jak mi w sms przyszło że w "W dniu 2015-03-20 upływa termin płatności faktury pro forma bla bla cyferki, na kwotę 121 PLN. Aktywacja domeny po tym terminie wiąże się z dodatkowa oplata". Plan był taki że potrzebna mi była na nawet mniej niż rok by zrobić stronę dla pewnego klanu ale potem jak to w życiu bywa się rozeszło i nie było potrzeby robienia strony. Także nigdzie nie jest użyta ta domena, żadna storna, żaden email, po prostu nietknięta.
    I teraz żeby się upewnić, czy jeśli nie zapłacę do tego 20 marca tych 121 zł to po prostu wyłączona zostanie ta domena i nie będę musiał z niej korzystać (oto mi chodzi), czy MUSZĘ zapłacić by nie naliczały mi się dodatkowe koszty?
    PS: Póki co nie jestem zainteresowany kupnem domeny bo nie ma takiej potrzeby, chcę tylko wiedzieć jak mam załatwić tą sprawę co jest opisana tutaj.
     
  4. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @InQuisitOR @Mariusz - Mariusz wskazał najwygodniejsze rozwiązanie. Staramy się, tam gdzie to możliwe, maksymalnie upraszać procedury. Z każdą rejestracją wiąże się, zwykle po roku, moment w którym otrzymujesz Pro Formę czyli fakturę informacyjną, na podstawie której, masz możliwość przedłużenia abonamentu.

    O wszystkich nadchodzących płatnościach, jesteś informowany przed rozpoczęciem kolejnego "okresu abonamentowego". Podejmujesz więc decyzję, czy kontynuować działanie usługi, czy też z niej zrezygnować. Czyli masz dwa wyjścia, płatność i rozpoczęcie kolejnego okresu abonamentowego, okresu działania usługi lub brak płatności, co dla nas będzie jednoznaczne z rezygnacją.

    To, co zazwyczaj nasi konsultanci poruszają podczas rozmowy, gdzie Klient wykazuje chęć rezygnacji z usługi, tj. domeny, to zwrócenie uwagi na jej aktywność w sieci oraz wartość dla użytkownika. Chcemy zwrócić uwagę na przydatność domeny. Zależy nam, aby Klient podjął jak najlepszą decyzję. Pisząc wprost, ustalamy, czy domena jest używana, jeśli tak to do czego, a jeśli nie jest używana, to czy jej nazwa/adres nie są warte dalszego utrzymania, np. ze względu na zapotrzebowanie adresu na rynku domen. Domeny zawsze można próbować, np. sprzedać. Stąd te sugestie.

    Rezygnujesz? Brak wpłaty za przedłużenie jest dla nas jednoznaczny z rezygnacją. Jeśli chciałbyś, np. abyśmy nie wysyłali powiadomień związanych z dobiegającym końca okresem abonamentowym, zaproszę Cię do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta. Po wstępnej autoryzacji, przyjmiemy od Ciebie taką dyspozycję i odpowiednio odnotujemy to w systemie.
     

Poleć forum znajomym