Dzień dobry. Od ok. 2 tygodni gmail blokuje wiadomości wysyłane automatycznie ze sklepu internetowego dotyczącego zamówień i zmiany ich statusów. Dotyczy to nie tylko mojej skrzynki, ale skrzynki klientów. Również dotyczy to poczty przekierowanej z poczty home. Jest jakiś sposób aby "uwierzytelnić" źródło. Dodam, że tych wiadomości ze sklepu nie jest dużo. Do tej pory system powiadamiania o zmianie statusu zamówienia obsłużył ok. 30 zamówień. dostaję taki komunikat: This is the IdeaMailServer program at host sklep1613683.home.pl. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: <anna.chrzanowska@gmail.com>: 421 4.7.0 [79.96.29.126 15] Our system has detected that this message is 4.7.0 suspicious due to the very low reputation of the sending IP address. 4.7.0 To protect our users from spam, mail sent from your IP address has 4.7.0 been temporarily rate limited. Please visit 4.7.0 https://support.google.com/mail/answer/188131 for more information. 37si8838977lfs.268 - gsmtp (Sorry, I am giving up after 40 attempts)
https://support.google.com/mail/answer/81126?hl=pl Pod tym linkiem znajdziesz rozwiązanie problemu, miałem to samo. Wystarczy zgłosić swój adres domeny.
https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/rekord-spf/ zostaje jeszcze dodanie rekordu SPF. Niestety, temat wiadomości zbiorczych nie jest niczym nowym i tak samo dotyczy nas jak i wielu innych usługodawców. Google bardzo restrykcyjnie podchodzi do tego tematu, ale trudno abyś w sklepie konfigurował adres Gmail do wysyłki powiadomień (sprawdziliśmy, to działa).
@Grzesiek Niestety tak jest z wiadomościami zbiorczymi. Dodałam rekord SPF. Czekam godzinę zgodnie z zaleceniem i zobaczę czy się udało. Dam znać
A tak z ciekawości, czy i kiedy (oprócz SPF) home.pl zamierza zaimplementować DKIM czy też i może nawet DMARC dla poczty hostowanej właśnie w home.pl na serwerach współdzielonych, a w szczególności dla usługi poczty wykupionej razem z Clickshopem? To by znaczyło równanie w górę i wprowadzania nowych standardów dla tego typu usług w Polsce! :-D
@Słoik DKIM i DMARC jest na naszej roadmapie na kolejne miesiące. Krok po kroku działamy w tym temacie, jednak nie możemy jeszcze podać choćby przybliżonego terminu wdrożenia. Jedno jest pewne - jak tylko to wprowadzimy to pojawi się także na Click Shopie