Witajcie, Próbuję wstawić plik cron-1355.php do roota usługi z zawartością <?php system('wget --delete-after https://www.xxx.pl/admin/import.php');?> a Filezilla krzyczy o zainfekowaniu pliku 426 File infected Odpowiedź 150 Opening ASCII mode data connection for 'cron-1355.php'. Odpowiedź 426 File infected. Błąd: Transfer plików nie powiódł się Jakieś pomysły?
Sugerowałbym jednak przesłanie zgłoszenia przez formularz w Panelu serwera, wraz z plikiem do weryfikacji administratorom
Tak też zrobiłem. Dziś sytuacja się nie zmieniła. Trochę to dziwne że fragment pliku z kodem podanym w instrukcji Home.pl nie jest wpuszczany na serwer.
Dobra cisnę temat dalej. Próbowałem przesłać plik do osoby zarządzającej serwerem aby przesłała zgłoszenie. Oczywiście mailer Home.pl krzyczy 554 5.7.1 Message contains a virus: {HEX}php.exe.globals.409.UNOFFICIAL, {HEX}php.exe.globals.409.UNOFFICIAL Ja w panice. Odpalam Malwarebytes, Avast, VirusTotal i co ? No i czysto. Modyfikuję plik z <?php system('wget --delete-after https://www.xxx.pl/admin/import.php');?> na <?php ('wget --delete-after https://www.xxx.pl/admin/import.php');?> I przechodzi. No panowie kurka no sami takie skrypty podajecie na stronie https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/cykliczne-uruchamianie-cron/ <?php system('wget --delete-after http://konto.home.pl/plik.php'); ?>
Czy nie można po ludzku zrobić wizualnego panelu do obsługi zadań CRONa na serwerze? Ludzie drodzy... żeby trzeba było skrypty do tego pisać i je umieszczać na serwerze... Mamy chyba XXI wiek?!
@yakusa dziękuję za informacje - wykonałem pewien test we własnym zakresie. Utworzyłem plik "cron.php" o następującej zawartości (skopiowałem przykład z naszej dokumentacji co do joty): Kod: <?php system('wget --delete-after http://konto.home.pl/plik.php'); ?> Plik następnie za pomocą FileZilla wysłałem do katalogu głównego mojego prywatnego serwera w home.pl i plik został wysłany poprawnie. Przedstawiam poniżej logi z programu FTP, które potwierdzają przesłanie tego pliku z sukcesem: Kod: Status: Rozpoczynanie wysyłania C:\Users\jan.kowalskir\Desktop\cron.php Status: Transfer plików zakończony pomyślnie, przeniesione 69 bajtów w 1 sekunda Wysłałem zapytanie do zespołu technicznego w tej sprawie (QA-35322), proszę o cierpliwość, wrócę tutaj, gdy uzyskam informacje zwrotne.
Hej Mariusz. Jako pracownik Home musisz dbać o wizerunek firmy to zrozumiałe. Piszesz jakby wszystko było idealnie, a nie było, problem rozwiązany został wczoraj przez dział obsługi w wątku #IIMU-38256-568 - bez mojej winy - odgórnie coś było po Waszej stronie rozkonfigurowane, poprawione i zgłoszone abym spróbował ponownie i faktycznie udało się wrzucić plik na serwer. Dbanie o socjal to jedno, a dbanie o smak klienta kiedy widzi taką ściemę to drugie. Lepiej napisać wprost. Tak faktycznie daliśmy dupy i już naprawiliśmy problem - dzięki za zgłoszenie i docenić treść lajkiem! To dostaję coś takiego jak powyżej, że jest cacy idealnie jesteśmy just the best. Nie tędy droga. Personalnie nic nie mam, chodzi jedynie o podejście firmy do podobnych sytuacji. Pozdrawiam!
@yakusa cieszę się w takim razie, że udało się rozwiązać kwestię. Nie ukrywam, że podobne zgłoszenia (dotyczące stricte usług klienta, które m.in. wymagają sprawdzenia usługi klienta przez administratorów) najszybciej kierować bezpośrednio do Biura Obsługi Klienta. W przypadku forum.home.pl to spełniamy niestety w takich sytuacjach tylko rolę pośredników... i realizacja takiego zgłoszenia za pośrednictwem forum.home.pl może być wydłużona. Skonsultuję ten temat z administratorami, którzy rozwiązali zgłoszoną przez Ciebie kwestie i zaktualizuję w razie potrzeby artykuł nt. Crona w home.pl. Przepraszam za niedogodności.
@Mariusz pomyślcie też nad tym panelem Cron'a setcronjob(dot)com to wzrór do naśladowania. A może zrobicie własną usługę homecron.pl Piona!