1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

W TRAKCIE Kasowanie MX i TXT - jaka może być przyczyna?

Dyskusja w 'Domeny' rozpoczęta przez użytkownika zHp, 7 Marzec 2017.

  1. zHp

    zHp Zaglądacz

    Wiadomości:
    12
    Docenione treści:
    0
    Od kiedy home kasuje bez poinformowania właściciela rekordy MX i TXT ? Bo jeszcze nigdy nie miałem takiej sytuacji w żadnej firmie.
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Home.pl nie kasuje rekordów MX i TXT. Wyjątek stanowią sytuacje, w których usunięcie rekordu MX lub TXT (lub ich zmiana) następuje w wyniku złożonej dyspozycji zmiany w konfiguracji domeny (począwszy od zmiany wartości rekordów po jej usunięcie, przepięcie, delegację, itp) lub sytuacji w których sam wykonujesz zmianę w konfiguracji domeny która ma bezpośredni lub pośredni wpływ na edycję/usunięcie wybranych rekordów (np. zmiana delegacji domeny, edycja rekordów, itp.). Trzecią, tak mi się wydaje, że i ostatnią sytuacją, jest automatyczna zmiana konfiguracji domeny, np. w sytuacji gdy nie jest ona delegowana na serwery DNS home.pl lub wygasła, itp..

    Czy kontaktowałeś się w tej sprawie z BOK aby zweryfikować konfigurację domeny? Jeśli nie, masz możliwośc sprawdzenia tego, po autoryzacji do konta konsultant przyjmie zgłoszenie i sprawdzimy przyczynę takiego stanu rzeczy. Myślę że nie będzie to stanowiło problemu. Jeśli faktycznie jest to "błąd" to zostanie to od razu zgłoszone do weryfikacji. W chwili obecnej trudno mi zająć stanowisko w tej sprawie.
     
  3. zHp

    zHp Zaglądacz

    Wiadomości:
    12
    Docenione treści:
    0
    Czekam na odp. od BOK ponieważ wczoraj okazało się, że jest potrzebna analiza logów. I Grzegorzu nie zupełnie masz racje w tym co piszesz. BOK udzielił mi odpowiedzi, że musiał zadziałać wewnętrzny mechanizm który SKASOWAŁ moje wpisy. Dzięki czemu przestała docierać poczta. W ciągu roku sytuacja powtarzała się kilka razy ale nie miałem dowodu na to. Teraz mam printscreen i zgłoszenia jaki wysłałem do was. Jednego dnia mam wpisy, a drugiego nie.
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Rozumiem, w tej sytuacji oczywiście BOK będzie wyjaśniał sprawę jeśli zgłosiłeś już to zdarzenie. Zapraszam do zachowania ciągłości korespondencji, jeśli będziesz miał dodatkowe pytania dot. samej konfiguracji i obsługi, zapraszam do kontynuowania wątku lub założenia nowego. Myślę, że na forum w tym temacie więcej nic nie wymyślimy.
     
  5. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    A ja tylko zwrócę uwagę na coś z czym się spotkałem ostatnio - rekordy TXT i MX nie będą widoczne, kiedy domena zostanie przekierowana na adres hosta (czyli CNAME).

    Nie wydaje mi się, żeby w home.pl był jakiś automatyczny mechanizm działający na niekorzyść klienta.
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Jeśli domena jest kierowana na nasz serwer z zewnątrz, w inny sposób jak przez DNS to wtedy konfiguracja domeny w ogóle nie jest dostępna. Wszystko realizowane jest po stronie serwera, np. plikami .htaccess

    Jeśli domena kieruje na nasze serwery DNS, jest konfigurowalna, ale częściowo po stronie panelu (katalogi) a częściowo przez BOK (edycja i dostęp do rekordów domeny). Takie rozwiązanie działało przez wiele lat i tak jest, natomiast z dużym prawdopodobieństwem w tym roku (a nawet i półroczu) oddamy już BETA wersję nowego mechanizmy zarządzania domenami i będziemy dążyli do zmiany tego stanu. Więc wiemy, pracujemy.
     
  7. zHp

    zHp Zaglądacz

    Wiadomości:
    12
    Docenione treści:
    0
    Pochwała dla helpdesku dla usług dedykowanych za wyjaśnienie sytuacji i za profesjonalizm. (BOK widocznie ma gdzieś dotrzymywanie słowa, bo dostałem zapewnienie że w ciągu godziny ktoś oddzwoni i wyjaśni zaistniała sytuację). Problem jest po stronie architektury na home. Ponieważ można dodać jednocześnie CNAME, TXT oraz MX a mechanizm weryfikacji po sprawdzeniu usuwa wpisy MX i TXT bez powiadomienia o tym.
     
  8. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    edit:

    @zHp dziękuję za przekazane informacje, skonsultowałem zgłaszaną przez Ciebie sprawę z administratorami (numer zgłoszenia: ZUIW-621520).

    Jesli host ma ustawiony CNAME to zawsze jest on najważniejszy i bedzie zwracany MX nie dla tego hosta, ale dla jego aliasu (cname'a), wiec jesli ustawione zostały inne rekordy niz CNAME, to nasz DNS home.pl nimi nie odpowie.

    Nasi administratorzy sprawdzili też jak to funkcjonuje w innych firmach i potwierdzili mi, że serwery DNS zewnętrznych firm, innych niż home.pl, również zachowują się w podobny sposób. Otrzymałem ponadto zapewnienie, że kierownik produktu wraz z architektami pochylą się nad tym tematem i pomyślą czy mogliby to jakoś rozwiązać z korzyścią dla użytkowników (np. aby MX i TXT były zachowane na naszych DNS).

    W sprawie jakość obsługi w Biurze Obsługi Klienta, skontaktowałem się z osobami, które obsługiwały Cię i przedstawiłem im odpowiednią informację zwrotną. Nasz konsultant przedstawił Tobie wszelkie informacje za pośrednictwem wiadomości e-mail, zamiast za pomocą rozmowy telefonicznej tak jak zapewniał. Przepraszam za zaistniałą sytuację.

    Słowa pochwały dla naszych administratorów zajmujących się usługami dedykowanymi zostały przekazane do osób, do których pochwała została adresowana.
     

Poleć forum znajomym