1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Blogowanie w sklepie i nie tylko...

Dyskusja w 'Firma w Internecie' rozpoczęta przez użytkownika Grzesiek, 19 Marzec 2015.

  1. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Na stronie naszego firmowego bloga: www.blog.home.pl pojawił się dziś wpis, dotyczący nowej funkcjonalności jaką oferuje sklep Click Shop - blog internetowy.

    Więcej informacji, znajdziecie pod adresem: http://blog.home.pl/2015/03/blogowanie-w-click-shopie-dlaczego-warto-pokazac-klientom-swoj-sklep/

    Przy tej okazji, chciałbym zwrócić Waszą uwagę, że jest to trzeci produkt z naszej oferty, który daje możliwość, poza utrzymywaniem strony WWW, prowadzenia bloga, firmowego lub np. prywatnego.

    Pierwszym produktem, który oferujemy od samego początku istnienia firmy, jest hosting. Dzięki kolejnym aktualizacjom, wszystkie usługi z naszej oferty, tj. Business Cloud Basic, Starter, Server oraz Cloud Unlimited, mają aktualnie dostęp do bazy danych, MySQL, które umożliwiają, m.in. instalację CMS WordPress. Aplikacja cieszy się największą popularnością, wśród wszystkich instalowanych przez Autoinstalator aplikacji, a z informacji zwrotnych od Klientów, wiemy, że zadecydowała o tym prosta obsługa CMS'a i szeroka możliwość rozbudowania strony.

    Autoinstalator aplikacji: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/autoinstalator-informacje-podstawowe/
    Oferta hostingu w home.pl: https://home.pl/hosting

    Drugą usługą jest Click Web, kreator stron WWW. Jedną z funkcjonalności, jaka pojawiał się niedługo po jego wdrożeniu, był właśnie blog. Także, podobnie jak w WordPress, działa on jako podstrona. Oznacza to, że w każdej chwili możecie poszerzyć swoją, już działającą witrynę, o system blogowy. W przypadku braku zainteresowania czy dalszych chęci jego prowadzenia, w każdej chwili można go wyłączyć.

    Konfiguracja i uruchomienie bloga:
    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/budowa-konf-bloga/
    Oferta kreatora Click Web: https://home.pl/strony

    Trzecią usługą jest sklep internetowy Click Shop. Aktualizacja, która została wprowadzona, zastąpiła dotychczas używane na stronie Artykuły. System prezentacji jest podobny, przynajmniej na stronie głównej. Pojawiła się jednak funkcjonalność komentowania wpisów, zarządzania kategoriami oraz przypisywania tagów do publikowanych treści. Blog także posiada dedykowaną podstronę, na której Wasi klienci mogą poczytać co nowego w biznesie, oraz filtrować publikowane treści.

    Konfiguracja bloga w sklepie: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/do-czego-sluzy-opcja-menu-blog/
    Oferta sklepów Click Shop: https://home.pl/sklepy-internetowe

    Rozwiązanie, jakim jest wstawienie bloga na już istniejącą stronę, jest o tyle wygodne, że użytkownik strony, nie musi pamiętać kilku adresów WWW, a wszystkie publikowane treści, czy to dot. strony/sklepu czy wpisy na blogu, wpływają na pozycjonowanie jednej, konkretnej witryny.

    Jeśli chcielibyście utrzymywać swoją stronę WWW, a do tego, niezależnie, uruchomić bloga, np. pod nowym adresem, to w ramach usług hostingu oraz sklepu Click Shop, macie taką możliwość. Możecie też w każdej chwili dokupić kreator Click Web, na którym będzie działał nowy blog.

    Jeśli macie pytania w tym temacie, zapraszam do dyskusji!
     
  2. andrzej.kurt

    andrzej.kurt Początkujący

    Wiadomości:
    5
    Docenione treści:
    0
    A jakie jest wasze zdanie w tym temacie, po co firmie blog firmowy? Wszystkie informacje o mojej działalności udostępniam na stronie www, co robię, za ile i jak się ze mną skontaktować. Kto ma wiedzieć, ten wie jak wygląda proces produkcji danego towaru. Po co miałbym wprowadzać dodatkowo bloga na stronie? Mam pisać o swoich przeżyciach związanych z prowadzeniem firmy?
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Rzuć okiem na inny nasz artykuł z bloga firmowego: http://blog.home.pl/2014/08/firmowy-blog-dlaczego-warto-go-prowadzic/

    Jest wiele powodów, od interakcji z użytkownikami strony, być może także klientami, po wprowadzenie ich w Twój świat, świat nie tyle prowadzenia biznesu, co przybliżenia im branży w której działasz. Coraz częściej blogi stosuje się także do pozycjonowania stron. Statyczne witryny nie mają zbyt wielu aktualizacji, a treści w sieci cały czas się zmieniają. Publikując kilka informacji tygodniowo, dajesz "powód" robotom wyszukiwarek, aby sprawdzały Twoją stronę i odświeżały informacje o niej w wynikach wyszukiwania.

    Sami użytkownicy poszukują w sieci różnych informacji, jedni chcą dowiedzieć się jak coś działa, inni gdzie to kupić. Poprzez prowadzenie strony + bloga, możesz połączyć obie informacje, dając szansę na odnalezienie Cie w sieci szerszemu gronu odbiorców. Blog firmowy to także szansa na prezentację produktów i usług, informacje o nowościach w branży, a także prezentacja oferty, która jasno wskazuje, że Twoja firma rozwija się i stosuje, np. nowe technologie czy wdraża nowości w ofercie.

    Wiele firm dzieli się w ten sposób nabytą wiedzą z innymi użytkownikami, stając się wiarygodnym partnerem zawieranych transakcji. Nie tylko oferujesz produkt, ale doskonale wiesz, jak działa, jak oraz gdzie można go wykorzystać. Informując użytkowników o planach na przyszłość czy celach firmy, zezwalasz im na komentarz, który może pozwolić CI np. być jeszcze lepszym graczem na rynku. Być może Twoja strategia jest dobra, ale nie zaszkodzi wysłuchać innych pomysłów.

    Przekażę sugestię do kolegów i koleżanek zajmujących się blogiem oraz social media, aby spróbowali rozwinąć ten temat. Jeśli masz dodatkowe pytania, pisz, spróbujemy znaleźć na nie odpowiedź.
     

Poleć forum znajomym