1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Płatności on-line - kolejny link do ponowienia nieudanej płatności

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika Dziubas1981, 25 Wrzesień 2015.

  1. Dziubas1981

    Dziubas1981 Bywalec

    Wiadomości:
    17
    Docenione treści:
    3
    Kiedy klient przy składaniu zamówienia wybierze opcję płatności on-line, lecz nie uda się dokonać płatności, to przydałaby się możliwość ponownego linka do płatności. Np. w mailu informującym o zmianie statusu zamówienia na Oczekiwanie na płatność.

    Czy jest możliwość wprowadzenia takiej funkcji?

    Pozdrawiam
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Jak najbardziej jest to możliwe.

    Konfiguracja --> Sprzedaż --> Płatności --> np. PayU albo Ecard. Wchodzisz w edycję klikając nazwę jednej z metod płatności. W widoku głównym masz dostęp do nazwy, opisu i aktywności, a pod spodem Komunikat po złożeniu zamówienia, a pod nim jeszcze : Komunikat email.

    Komunikat email, zgodnie z opisem, jest wstawiany w miejsce znacznika {payment_notify} w wysyłanej do klienta wiadomości e-mail.

    Czyli wstawiasz tutaj fragment wiadomości np. :

    Aby opłacić zamówienie kliknij na przycisk:
    {payment_form}

    Ten komunikat zostanie wstawiony w miejsce wskazanego znacznika {payment_notify} w każdym szablonie wiadomości (Zawartość --> Wiadomości e-mail), do którego ten znacznik dodasz, np. w szablonie dot. potwierdzenia zamówienia.
     
  3. pavali

    pavali Pomocnik

    Wiadomości:
    116
    Docenione treści:
    7
    Żeby nie zakładać temat podobnego.
    Zintegrowałem płatności Przelewy24 podałem ID, CRC, wysłałem adres raportów, oni potwierdzili ze wszytko ok.aktywnośc na TAK. ale dalej nie mam opcji, że mogą wybrać klienci tą metodą płatność. Jaki jest mój bład?
     
  4. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    a włączyłeś tą płatność? i czy w dostawach aktywowałeś ją wchodząc i edytując dostawę.
     
    pavali lubi to.
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Tak, zwróć uwagę że metoda płatności jest powiązana z metodą dostawy, a więc dla wybranej formy dostawy aktywujesz wybrane formy płatności

    Konfiguracja --> Sprzedaż --> Dostawy
     
    pavali lubi to.
  6. Dziubas1981

    Dziubas1981 Bywalec

    Wiadomości:
    17
    Docenione treści:
    3
    Witam,

    wstawiłem do komunikatu email zalecany tekst tj.
    "Aby opłacić zamówienie kliknij na przycisk:
    {payment_form}" ale wysyłanym mailu nie wyświetla się przycisk płatności.
     
    thyss lubi to.
  7. Maciek

    Maciek Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Ten sam problem dotyczący płatności kartami płatniczymi poprzez DotPay zgłaszałem w home.pl już dość dawno temu.

    W każdym mailu z naszych sklepów potwierdzającym zamówienie klient dostaje link do strony zamówienia (znacznik {order_url}). O ile nie dokonał jeszcze płatności jest tam przycisk PAY za pomocą którego może przejść do serwisu DotPay aby zapłacić.

    Problem polega na tym, że jeśli klient próbując zapłacić dostanie odmowę banku, to link do płatności na stronie zamówienia znika i nie da się go odnowić. Zdaniem DotPay problem leży po stronie sklepu, bo informacje wysyłane przez DotPay po nieudanej autoryzacji dają możliwość jednoznacznego ocenienia, że transakcja została zakończona negatywnie. Tymczasem sklep interpretuje tylko informację o zakończeniu transakcji i uważając ją za zakończoną nie daje możliwości zapłaty za zamówiony towar. Zdaniem konsultantów klient ma sobie na nowo zamówić wszystkie towaru, które miał w koszyku zanim dostał odmowę akceptacji płatności.
    Łatwo powiedzieć, trudniej wytłumaczyć jakiemuś Amerykaninowi, że ma od nowa łazić po sklepie i szukać co potrzebował, bo jego zamówienie przepadło.
     
  8. Dziubas1981

    Dziubas1981 Bywalec

    Wiadomości:
    17
    Docenione treści:
    3
    Samo zamówienie nie przepadło, bo jest widoczne w panelu sklepu.

    Problem jest w komunikacji między sklepem a DotPay. Nawet po udanej płatności status w zamówieniu nie zmienia się automatycznie na opłacone, co ma miejsce przy eCard. Nie sądzę więc aby sklep dostawał jakiekolwiek informacje zwrotne z DotPay.

    Robienie nowego zamówienia po nieudanej płatności, to jakiś absurd.

    Uważam, że home.pl powinno to dograć z DotPay.
     
    zapachciszy lubi to.
  9. maly-7

    maly-7 Uczestnik

    Wiadomości:
    28
    Docenione treści:
    3
    W eCard zauważyłem taki problem, że jak klient za pierwszym razem nie dokonał płatności (płatność nieudana, odrzucona) i spróbował ponownie - i tym razem się udało, to status takiej płatności na sklepie jest dalej jako "nieopłacone" mimo, że klient opłacił...

    Tak czy inaczej - samemu trzeba sprawdzać status zamówień nieopłaconych gdyż okazać się może, że zostały opłacone.
     
  10. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Informacja jaką uzyskałem jest taka, że system traktuje taką płatność jako nową - inną, dlatego nie jest widoczna w sklepie i status pozostaje bez zmian. Takie sytuacja wymagają ręcznej obsługi. Z ciekawości postaram się dowiedzieć więcej jak inne systemy sobie z tym radzą.
     
    Ostatnia modyfikacja: 3 Listopad 2015
  11. Dziubas1981

    Dziubas1981 Bywalec

    Wiadomości:
    17
    Docenione treści:
    3

    Udało mi się rozwiązać ten problem dla płatności DotPay.

    W komunikacie email zamiast:
    Aby opłacić zamówienie kliknij na przycisk:
    {payment_form}

    Wstawiamy:
    Aby opłacić zamówienie kliknij na przycisk:
    <a href="https://ssl.dotpay.pl/?id=Numer klienta DotPay&kwota={sum}&opis=Zam. nr: {order_id}" style="background-color: #960000; color: #FFF; display: block; font-family: arial, Tahoma, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 26px; padding: 5px 10px 5px 10px; text-align: center; text-decoration: none; width: 130px">Opłać Zamówienie</a>
     
  12. Maciek

    Maciek Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Sprawdziłeś czy to faktycznie działa?

    Ja sprawdziłem u siebie. Wstawiłem Twój link do maila, dodałem do niego jeszcze zmienne dotyczące waluty i języka i próbowałem już kilkakrotnie wykonać płatność kartą, którą często płacę poprzez DotPay. Niestety każda z płatności jest na końcu odrzucana.

    Porównując zmienne jakie przesyłasz ze zmiennymi jakie wysyłane są przez home.pl brakuje w Twoich zmiennej "control", która obawiam się, że jest konieczna.
     
  13. Dziubas1981

    Dziubas1981 Bywalec

    Wiadomości:
    17
    Docenione treści:
    3
    U mnie działa, bez zarzutu.
     
  14. thyss

    thyss Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    1
    u mnie też nie wyświetla się przycisk :/
    Podpowiedzcie proszę co zrobić.
     
  15. MałgorzataK

    MałgorzataK Bystrzak

    Wiadomości:
    62
    Docenione treści:
    5
    @thyss - ja u siebie w mailu do klienta wysyłam link do zamówienia. Klient klika w link - otwiera mu się strona sklepu z jego zamówieniem i przycisk Zapłać (na stronie). Z tego co zaobserwowałam - działa i klienci, którym nie udało się zapłacić za pierwszym razem, płacą nawet po kilku dniach (2-3).
     
  16. papux

    papux Laureat

    Wiadomości:
    402
    Docenione treści:
    114
    {payment_form} nie powinien działać w mejlu gdyż jest to tymczasowy klucz autryzacji i za każdym razem jest inny. Od tego jest panel klijenta do którego link klijent dostaje w pierwszym mejlu potwierdzającym kupno i z poziomu sklepu dokonuje ponownej autoryzacji płatności gdyż jest w jego panelu przycisk zapłać.
     

Poleć forum znajomym