Mam na jednym z serwerów problem z wysyłką maili do kont w Office365 Microsoftu. Zgłoszenie ADNH-64441-585 zostało odbite bo problem nie po stronie home.pl tylko podobno Microsoftu (chociaż po dużym sprzedawcy Office365 spodziewałbym się trochę więcej). Najgorsze jest to, że w logach serwera jest: 441 - [CONNECT] --> 4.4.1 Connection timed out a wysyłający nie jest w żaden sposób powiadamiany o tym, że mail przez niego wysłany nie dotarł do adresata.
Sprawdziłem zgłoszenie i faktycznie, wszystko wskazuje na to że problemem jest tu serwer odbiorcy, który jak widać z logów nie pozwala na połączenie nawet. Dlaczego system nie zwrócił komunikatu błędu? Zakładam że system może w dalszym ciągu podejmować próbę dostarczenia wiadomości, gdyż serwer docelowo jej nie odrzucił jeszcze, stąd powtarzający się wpis w logach o próbie wysyłki i przekroczonym czasie. Logi przedstawiają wszystko co możemy udostępnić w tej sprawie, tak jak próba połączenia telefonicznego: nie wiemy dlaczego ktoś nie odebrał rozmowy, ale możemy potwierdzić że było wykonane połączenie. Więc teraz pytanie do administratora serwera: z jakiego powodu skrzynka zwraca timeout. W ich logach będzie na pewno informacja o próbie wysłania/połączenia.
A kiedy ją odrzuci bo testowe wiadomości wysyłam od czwartku, żadna nie dotarła i nie otrzymałem żadnej informacji zwrotnej?
Jest to spowodowane tym, że nasz serwer próbuje wysłać wiadomość kilkadziesiąt razy, jak się nie uda - dopiero po tym czasie jest zwrotka. Nasi architekci pracują nad tym, aby komunikaty zwrotne pojawiały się częściej - nie dopiero po ostatniej, nieudanej próbie (obecnie jest to średnio około 7 dni od pierwszej wysyłki). Jako użytkownik serwera masz dostęp do logów mta, gdzie w razie wątpliwości możesz zajrzeć, aby sprawdzić szczegóły na temat Twojej wysyłki (więcej informacji o sprawdzaniu logów tutaj: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-sprawdzic-logi-wwwhttp-mta-oraz-ftp-przez-protokol-ssh-lub-ftp). edit: ogólnie sprawa wygląda tak, że zdalny serwer (na który próbujesz wysłać te wiadomości) nie przyjmuje połączeń z IP Twojego serwera. Z prywatnego doświadczenia wiem, że Microsoft w takich sytuacjach sugeruje sprawdzenie i dostosowanie się do zasad wypisanych na ich stronie: http://mail.live.com/mail/policies.aspx Poza tym sugerują zarejestrowanie się w programie: Smart Network Data Services program (SNDS). Program ten pozwala monitorować "zdrowie" i reputację zarejestrowanych adresów IP, dostarczając danych o ruchu, takich jak ilość wysyłanej korespondencji e-mail oraz liczbę skarg przypisanych do Twojego adresu IP. Aby zarejestrować się w tym programie należy odwiedzić stronę: http://postmaster.live.com/snds/. edit2: Nasi administratorzy ponownie sprawdzili zgłoszenie i skontaktowali się z Microsoft. Temat został wspólnie wyjaśniony z pracownikami Microsoft i udało się wspólnie rozwiązać zgłaszaną przez Pana kwestie. Przepraszamy za niedogodności i cieszymy się, że udało się temat rozwiązać.