1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

W TRAKCIE Konfiguracja poczty przez usługi google

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika osarna, 6 Czerwiec 2017.

  1. osarna

    osarna Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Dzień dobry,
    Korzystając z domeny na home.pl skonfigurowaliśmy naszą pocztę tak, aby korzystać z usług google. Poczta wychodząca i przychodząca poprzez gmail działa lecz na skrzynkę gmaila nie zostały pobrane stare wiadomości dostępne na poczcie home.pl.
    Przy próbie migracji e-maili do gmaila wyświetla się komunikat: "Błąd SSL. Być może certyfikat SSL nie został prawidłowo zainstalowany na serwerze źródłowym. Sprawdź certyfikat." Jednakże certyfikat SSL został już zainstalowany na serwerze w home.pl.
    Uprzejmie proszę o poradę jak zsynchronizować pocztę, tak aby maile z serwera home.pl zostały pobrane na gmail.
    Pozdrawiam,
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    W ustawieniach Gmail jaką dokładnie konfigurację wprowadziliście? Jakie opcje zostały wybrane, sprawdzę to na koncie testowym, akurat mam na nim HomeSSL aktywne.
     
  3. osarna

    osarna Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Konfiguracje gmaila przeprowadziliśmy zgodnie z tą instrukcją: https://support.google.com/a/answer/140034?hl=pl
    Na gmailu z poziomu administratora dodane zostały oddzielnie wszystkie skrzynki, które są stworzone na domnie (na automatycznych ustawieniach). Wszystkie skrzynki działają, poczta przychodzi już na gmail i można wysyłać maile, ale nie pobrały się stare wiadomości.
     
  4. osarna

    osarna Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Opcje "migracji danych" do googla (kontakty, kalendarz, maile) także była przeprowadzona z poziomu administratora konta biznesowego google, ale tak jak pisałam niestety wyskakuje błąd certyfiaktu ssl.
     
  5. osarna

    osarna Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Ponawiam pytanie. Czy udało się coś ustalić?
     
  6. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    żadna migracja danych :D na gmailu konfigurujecie jako dodatkową pocztę homową przez imapa, pobieracie maile i kopiujecie je sobie do odpowiednich folderów, wszystkie inne sposoby powodują problemy.
     
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Zastanawiam się czy problemem nie jest sama konfiguracja domeny. Jeśli dobrze widzę, to co skonfigurowaliście to przeniesienie obsługi poczty w domenie na serwery Gmaila (czyli domena została skierowania rekordem MX na zewnątrz, a więc poczta działa tam a nie u nas).Co innego gdybyście skorzystali z konfiguracji konta zewnętrznego w gmailu, a więc mamy jakieś tam konto jan.kowalski@gmail.com i do niego podpinamy konto jan.kowalski@mojafirma.pl. Wtedy z gmaila wysyłacie wiadomości podpisując się jednym lub drugim kontem. A to co widzę w instrukcji to jest nic innego jak konfiguracja poczty w domenie, na serwerach gmaila. Czyli tak naprawdę na nic nam konta e-mail na home.pl.

    Rozwiązaniem będzie zmiana ustawień kont e-mail na serwerze w home.pl z jan.kowalski@domena.pl na jan.kowalski@we wszystkich domenach i skonfigurowanie ich w programie pocztowym, czyli w gmailu, jako konto zewnętrzne jan.kowalski@serwer1233456.home.pl i serwery poczty pop3/imap/smtp: serwer123456.home.pl
     

Poleć forum znajomym