1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

W TRAKCIE Proble z konfiguracją Thunderbirda

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika pkill, 30 Maj 2017.

  1. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333

    OK. Czyli teraz mamy połączenie SSL. Jeśli przywrócisz ustawienie BEZ SZYFROWANIA, będzie SSL. Przetestuj oba, byle nie STARTTLS.
     
  2. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    Teraz poczta doszła natychmiast ale nie miałem czasu odpisać.

    Nie oznacza to rozwiązania moich kłopotów bo TB czasami działa bez zarzutu a czasami nie.

    Kwestia przetestowania poczty.

    Chciałbym tylko zrozymieć odpowiedź:

    SSL/TLS == połączenie szyfrowane
    bez szyfrowania == połączenie szyfrowane SSL ?

    Wydawało mi się że opcja bez szyfrowania to opcja bez szyfrowania ?
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Bez szyfrowania to połączenie standardowe, takie jakie miałeś skonfigurowane do tej pory na portach 143 i 587. Starttls nie jest po prostu prawidłową konfiguracją dla poczty bez i z certyfikatem SSL. w zasadzie to chyba tylko thunderbird domyślnie ustawia taką konfigurację, ale także w naszej dokumentacji zalecamy ustawienie opcji bez szyfrowania lub z SSL/TLS.

    https://forum.home.pl/threads/poczt...-1-nie-moge-sie-polaczyc-antywirus-avast.167/
     
  4. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    Czyli doprecyzowując.

    Ustawiając w TB połączenie bez szyfrowania i tak wiadomość jest szyfrowana ?
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Nie, połączenie nie jest szyfrowane.

    Bez szyfrowania = bez użycia SSL, zwykłe połączenie.
    SSL/TLS = połączenie szyfrowane z użyciem certyfikatu SSL.
     
  6. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    Dzięki za odpowiedź.

    Teraz już wszystko jasne a testy trwają. Jak na razie nie miałem możliwości śledzenia tego na bierząco (urlop) ale od dziś znów zaczynam.

    Ustawienia mam na SSL/TLS i zmianiłem opcję odbierania poczty z natychmiast na 1 minutę (może tu się coś gryzło).

    Myślicie że takie ustawiena są ok ?
     
    Last edited by a moderator: 21 Czerwiec 2017
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    ja nadal obstawiam że to to ustawienie szyfrowania zawaliło sprawę...
     
  8. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    ja podobnie ustawiam i jest ok.
    Zwykle też zaznaczam opcję "Natychmiast powiadamiaj..."

    PS. Na screenie nie "ocenzurowałeś" swojego adresu email :)
     
  9. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    Dzięki za info jeśli chodzi o ustawienia ale również o screena.

    Tu prośba do moderatora forum o usunięcie screena jakiego dodałem wczesniej. Jak już człowiek nieuważny to potem więcej zamięszania.

    Teraz testuje działanie TB i wydaje mi się, że wszystko jest ok (z zeszytem sprawdzam kiedy mam powiadomienie i jaka jest data odebrania). Maile przychodzą jak powinny po około 1 min na TB. Do końca tygodnia dam temu wszystkiemu czas.

    Ciekawe jest jednak co innego z moim zdaniem innej beczki. Kolega z prywatnego maila wysłał mi wiadomość o 11:17 a TB jej wciąż nie widzi (a mamy 12:55). Pomyślałem, że znów załamka ale coś mnie podkusiło i sprawdziłem pocztę na stronie www. O dziwo brak tam nowej poczty. Tak jakby sam home nie odebrał wiadomości. (Sprawdziliśmy adres wysyłki i wszystko było ok, kolega ma w wysłanych bez dodatkowych zwrotek). Jednak o tą sprawę dopytam bezpośrednio bok.

    Jak na razie dzienki i do usłyszenia :)
     
    Ostatnia modyfikacja: 21 Czerwiec 2017
  10. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    hehe... zdanie brzmi jak z innej beczki ;)

    1) sprawdź spam na WebMailu

    2) napisz do kolegi emaila i niech on Ci odpisze - literówki są trudne do wychwycenia ;)
     
  11. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    Ot taki ze mnie poeta ;)

    W spamie nic nie mam a na maila na, którego kolega odpisał nadal czekam.

    Tak samo jak na tego z 11:17.

    Dziękuję za sugestie ale chcę zobaczyć co odpisze home w tej sprawie.
     
  12. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    spróbuj dodać adres do białej listy. Może odpada gdzieś w filtrowaniu :)
     
  13. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    Przepraszam, że tak późno ale wcześniej nie mogłem,

    Tego dodawania do białej listy jeszcze nie próbowałem ale tak na pierwszy rzut oka to raczej nie zadziała.

    Zazwyczaj Thunderbird działa idealnie (a mam świeżą instalację, bez filtrów, brak programu antywirusowego). Moje ustawienia karzą mu odbierać pocztę z częstotliwością 1 minuty.

    Czasami jednak zdarza się, że pocztę widzę jedynie na stronie internetowej a nie w TB. Przy czym adres maila nadawcy to adres z którego dostawałem wcześniej wiadomości bez żadnego zastrzeżenia.

    Dopiero po odświeżeniu poczty (lub zamknięciu i ponownym uruchomieniu TB) poczta ściąga się z serwera.
     
  14. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    w MSO2016 też tak czasem jest. Wystarczy kliknąć "przetwarzaj oznaczone nagłówki" i wiadomości są pobierane. Nie wiem wiem z czego to wynika.
     
  15. pkill

    pkill Bywalec

    Wiadomości:
    18
    Docenione treści:
    0
    Cześć,

    Dziękuję za wszelką pomoc i sugestie jakie otrzymałem.

    Ogólnie rzecz biorąc swojego problemu nie rozwiązałem (chciałbym żeby tu była jasność).

    Sprawdzając dostępność pakietów mogłem wychwycić dwie sytuacje generujące opóźnienie.

    Jedna to gdy mail został wysłany i home wraz z thunderbird-em milczą przez jakieś kilka minut po czym następuje przesłanie pakietów (w naszych systemach nie ma niczego co mogłoby blokować wiadomości).

    Druga to gdy mail znajduje się już na stronie home ale kuleje synchronizacja z thunderbirdem (pomaga pobranie wiadomości lub zwykły restart aplikacji TB).

    Może kiedyś znajdę odpowiedź a do tego czasu pozostaje przeglądarka lub ręczne odświeżanie poczty.
     

Poleć forum znajomym