1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

W TRAKCIE inny koszt wysyłki dla różnych produktów

Dyskusja w 'Zmiana wyglądu sklepu i edycja zaawansowana' rozpoczęta przez użytkownika majsteronline, 12 Kwiecień 2017.

  1. majsteronline

    majsteronline Kandydat

    Wiadomości:
    103
    Docenione treści:
    3
    Cześć,

    jeśli już temat był - to przepraszam. Nie odnalazłam.

    Dla całego sklepu mam ustawiony jeden koszt wysyłki.
    Teraz dla dosłownie kilku produktów chciałabym ustawić Darmową dostawę niezależnie od wartości zamówienia.

    Chciałabym zrobić to zmieniając wagę dla tych kilku produktów.
    Wchodzę: Konfiguracja --> Sprzedaż --> Dostawy --> koszty dostawy.
    Zmieniam sobie, że przy wadzę powyżej 50 kg koszt dostawy to 0 zł.

    Gdy testuję dostaję informację: Administrator sklepu nie zdefiniował formy dostawy, która spełnia kryteria Twojego zamówienia.

    Jak zdefiniować te formy dostawy dla różnych WAG produktów.


    Kinga
     
  2. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Spróbuj wykonać poniższe czynności w Panelu sklepu Click Shop:
    1. Tworzymy nowy gabaryt: "Konfiguracja" -> "Asortyment" ->" Produkty" -> "Nowy gabaryt".
    2. Tworzymy nową dostawę lub edytujemy obecną i wiążemy ją z w/w gabarytem: "Konfiguracja" -> "Sprzedaż" -> "Dostawy".
    3. Wiążemy w/w gabaryt z dowolnym produktem w danej kategorii: "Asortyment" -> "Edycja produktu" -> "Dostawy".
    Konieczne jest ustawienie, w jednej z aktywnych dostaw opcji "Każdy gabaryt (w tym brak zdefiniowanego)"

    W innym wypadku sklep internetowy Click Shop nie naliczy poprawnie dostawy i nie da się zamówić produktów z dwoma różnymi gabarytami lub pozostanie sama opcja odbioru osobistego.

    Póki co ustawiam temat jako rozwiązany.
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @Mariusz wskazał jedno z rozwiązań - gabaryty umożliwiają przypisywanie konkretnej formy dostawy z konkretnym produktem (lub produktami). To oczywiście jedna z możliwych form nie mniej także w mojej ocenie wyczerpuje ona Twoje potrzeby na chwilę obecną. Daj znać jeśli będziesz miał trudności jakieś.
     
  4. majsteronline

    majsteronline Kandydat

    Wiadomości:
    103
    Docenione treści:
    3
    @Grzesiek no mam trudności. Ustawiłam gabaryty zgodnie z Waszą sugestią!!! Niestety jeśli klient zamówi produkt x z darmową dostawą i produkt Y w jednym zamówieniu bez darmowej dostawy to wtedy mi nalicza koszty przesyłki, a tego nie chcę :(
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @majsteronline zapewne brakuje formy dostawy która będzie jakby trzecią formą z odpowiednim kosztem, która jednocześnie akceptje produkt X i Y w jednym koszyku. Podaj mi link do produktów i formę dostawy (nazwę) rzucę okiem i odezwę się.
     
  6. majsteronline

    majsteronline Kandydat

    Wiadomości:
    103
    Docenione treści:
    3
  7. majsteronline

    majsteronline Kandydat

    Wiadomości:
    103
    Docenione treści:
    3
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    W powiązanych możesz je ustawić jako... powiązane. Ale dwóch produktów na raz nie dasz rady kupić chyba że zaoferujesz nowy produkt w postaci pakietu. Nie tak dawno zgłaszaliśmy sugestię aby móc tworzyć pakiety z wielu produktów, odszukam i sprawdzę czy kierownik skomentował i coś wiemy o planach.
     
  9. majsteronline

    majsteronline Kandydat

    Wiadomości:
    103
    Docenione treści:
    3
  10. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    No to już jest kwestia stworzenia całego schematu dostawy, być może konieczne będzie np. powielenie kilku form dostawy, ale w różnych wariantach konfiguracji w tym z użyciem gabarytów. Możliwości jest naprawdę sporo. Jeśli jakiś produkt ma darmową dostawę, a inny produkt nie, zaburzone jest działanie mechanizmu który zaproponuje taką formę dostawy, która działa dla jednego i drugiego produktu.

    Rozpisywaliśmy nie raz podobne sytuacje.

    Podobnie to działa z gabarytami, możesz dodać kuriera który działa dla gabarytu A przypisanego 5 produktom, potem kuriera 2 który działa dla gabarytów B z 10 produktami i końcu kuriera 3 który działa dla gabarytów A i B (czyli jeśli oba się pojawią w koszyku) w końcu kuriera 4, który zadziała dla A, B C i innych produktów. Docelowo klient w zależności od tego co włoży do koszyka, otrzyma taką a nie inną (być może jedną tylko) formę dostawy. O ile od strony koszyka wygląda to banalnie prosto, to jako administrator (podobnie jak inni właściciele sklepów) musisz po prostu przysiąść do tego.
     
  11. majsteronline

    majsteronline Kandydat

    Wiadomości:
    103
    Docenione treści:
    3
    @Grzesiek wydaje się, że jestem coraz bliżej mojego rozwiązania, jednak nadal potrzebuję rady
    Ustawiłam 3 gabaryty:
    A - brak gabarytu: koszt wysyłki 15,17 i 19
    B- 205x105: koszty wysyłki 73 zł
    C- 200x100: koszt wysyłki 0 zł

    A - Firma Kurierska DPD
    B - Drabiny
    C - Darmowa dostawa

    Dalej ustawiam
    A+B = dostawa, cena 70 zł
    A+ C = dostawa, cena 0 zł

    Tylko problem się pojawia dla produktów A, bo w kosztach dostawy wyświetlają się do wyboru wszystkie 3 opcje (czyli A, B i C) i wiadomo Klient wybierze darmową dostawę przez co będę stratna.
     
  12. majsteronline

    majsteronline Kandydat

    Wiadomości:
    103
    Docenione treści:
    3
  13. majsteronline

    majsteronline Kandydat

    Wiadomości:
    103
    Docenione treści:
    3
    @Mariusz może mogę na Ciebie liczyć jak rozwiązać mój problem?
     
  14. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Sprawdzam u specjalistów jak mogę Ci pomóc. Proszę o cierpliwość (numer zapytania: FEEDBACK-1182).
     
    majsteronline lubi to.
  15. majsteronline

    majsteronline Kandydat

    Wiadomości:
    103
    Docenione treści:
    3
    Dzięki za info czekam cierpliwie.
     
  16. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @majsteronline Jeżeli dobrze rozumiem po całym wątku to chcesz uzyskać sytuację, w której:
    • produkt A (ma mieć darmową dostawę)
    • produkt B (ma mieć koszt dostawy)
      mają móc się dodać do koszyka i...co dalej?
    Generalnie zawsze działać to będzie tak, że:
    • jeśli w koszyku masz produkt A, dla którego ustawiasz darmową dostawę, to zadziała prawidłowo - w koszyku dostawa będzie za 0 zł,
    • jeśli w koszyku masz produkt A i B (jeden ma mieć darmową dostawę, drugi ma mieć normalną, płatną dostawę) to sklep ZAWSZE pokaże, że dostawa kosztuje X (a nie jest darmowa).
    W związku z Twoim zgłoszeniem zgłosiłem do zespołu rozwoju pomysł, aby można było ustawić co sklep ma zrobić w sytuacji kiedy w koszyku jest produkt z dostawą za 0 oraz drugi, z dostawą za (jako konfigurowalne ustawienie - czy zastosować darmową dostawę dla całego zamówienia, czy policzyć koszt dostawy produktów) [numer zgłoszenia: HOME-319].

    Niestety nie mogę podać jakiegokolwiek terminu potencjalnych zmian na tym etapie. Musimy to jeszcze przeanalizować.
     
  17. majsteronline

    majsteronline Kandydat

    Wiadomości:
    103
    Docenione treści:
    3
    @Mariusz może ja coś źle ustawiam.

    Jak mam w koszyku tylko produkt A to jest darmowa wysyłka.
    Jak mam w koszyku produkt B to jest koszt dostawy 15,17,19 zł

    Natomiast jak w koszyku mam produkt A i B to mój Klient ma wybór, albo darmowa dostawa albo płatność...
    Ustawiam zgodnie z Waszą sugestią wg gabarytów.
     
  18. majsteronline

    majsteronline Kandydat

    Wiadomości:
    103
    Docenione treści:
    3
    @Grzesiek i @Mariusz czy w temacie wysyłek coś się dzieje?
    Uzbrajam się w cierpliwość, za każde info będę wdzięczna...
     
  19. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Zgłoszenie zostało przekazane do naszego zespołu, sugestia została zaakceptowana i czekamy na jej realizację. Nie możemy podać żadnego terminu ani więcej informacji. Może to potrwać nawet parę miesięcy.
     
  20. majsteronline

    majsteronline Kandydat

    Wiadomości:
    103
    Docenione treści:
    3
    @Mariusz napisałeś:

    Generalnie zawsze działać to będzie tak, że:
    • jeśli w koszyku masz produkt A, dla którego ustawiasz darmową dostawę, to zadziała prawidłowo - w koszyku dostawa będzie za 0 zł,
    • jeśli w koszyku masz produkt A i B (jeden ma mieć darmową dostawę, drugi ma mieć normalną, płatną dostawę) to sklep ZAWSZE pokaże, że dostawa kosztuje X (a nie jest darmowa).
    Chodzi mi o drugi przypadek.
    Jeśli mam w koszyku produkt A i B (jeden ma darmową dostawę, a drugi normalną, płatną) to mnie wyskakuje w fazie testowania, że jak jako klient dokonuje zakupu to mam wybór, czy chcę darmową dostawę czy chcę zapłacić.
    Jako klient oczywiście wybiorę darmową dostawę.
    Może ja coś źle ustawiam?
     

Poleć forum znajomym