1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Masowe zmiany atrybutów, producentów - poszukiwanie narzędzia

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika rash2ed, 5 Lipiec 2017.

  1. rash2ed

    rash2ed Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    0
    Cześć sklepowicze!

    Poprzednie wątki o podobnym temacie powstały zanim ktoś wpadł na pomysł wyłączenia Click Studio.

    Problem stary jak click shop - mnóstwo produktów, które chciałbym lepiej kategoryzować. Wymyśliłem sobie, że swoje produkty będę dzielił po kraju pochodzenia i... ściana. Atrybuty fajnie skonfigurowane, teraz trzeba je tylko ładnie sparować w produktach. Do głowy mi nie przyszło, że sklep za 1.500 zł będzie blokował możliwość masowego ładowania ustawień.

    A może to tylko niedopatrzenie... Czy jest narzędzie do przypisywania atrybutów do produktów w sposób masowy, odpowiednio ustawioną csv? Oficjalnie dozwolony profil takiego pola nie posiada.

    Z góry dziękuję za pomoc?
     
  2. Brzoza

    Brzoza Zaglądacz Beta-tester

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    5
    @rash2ed istnieje opcja żeby masowo przypisywać atrybuty do produktów, pojawiła się całkiem niedawno. W zakładce Aplikację znajdziesz narzędzie o nazwie "Import wariantów i atrybutów", za jego pomocą można przypisać atrybuty i warianty z pliku .csv do produktów na sklepie.
     
    Mariusz lubi to.
  3. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @rash2ed sprawdź proszę zaproponowane rozwiązanie przez powyższego użytkownika i daj znać tutaj na forum czy udało Ci się masowo zmienić atrybuty.
     
  4. rash2ed

    rash2ed Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    0
    Technicy musieli przygotować aplikację. Wcześniej nie dało się jej zainstalować na stronie sklepu.

    Wieczorem będę opracowywał csv do uploadu. Format pliku wymaga nieco pracy offline. Dam znać wieczorem jaki był efekt.
     
  5. rash2ed

    rash2ed Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    0
    Z tego co widzę, to problem z działaniem aplikacji wiązał się z moimi złymi ustawieniami certyfikatu SSL.
     
  6. rash2ed

    rash2ed Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    0
    Przygotowałem dane pod upload.

    Narzędzie zatrzymuje się na etapie przygotowania importu (komunikat: "W trakcie importu, 0 z 1269 przetworzono")

    Proszę o podpowiedź, czy dobrze rozumiem budowę pliku csv (na podstawie przygotowanego przykładu w aplikacji):
    upload_2017-7-5_20-22-49.png
    A - odnośnik dla systemu Atrybuty (A)
    1 - kod produktu
    monitory - kategoria produktów
    rodzaj - nazwa grupy atrybutów
    lcd - atrybut

    W moim przypadku linia uploadu w csv wygląda następująco:
    A225;"Porcelana";"Pochodzenie=Bawaria"

    Oczywiście poprzedzone nagłówkiem:
    product_code;"attributes_group";"attributes"

    Czy ktoś z Państwa umiałby wskazać powód zawieszania się aplikacji?
    Ekran nie zmienia się 15 minut, po czym oczywiście następuje wylogowanie z systemu sklepu.
     
  7. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @rash2ed prosimy o przesłanie pliku CSV za pośrednictwem formularza kontaktowego (https://home.pl/formularz-email) do naszego Biura Obsługi Klienta. Plik CSV zostanie przesłany następnie przez naszych konsultantów do specjalisty ds. Click Shop, który sprawdzi dla Ciebie wskazany plik CSV.
     
  8. rash2ed

    rash2ed Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    0
    Temat nie jest zakończony. Plik cały czas jest sprawdzany przez techników Home.
     
  9. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    może głupie ale wyczyść cache sklepu, z importem miałem już kilka razy tak, że stawało i się nie ruszało, a po wyczyszczeniu działało.
     
  10. rash2ed

    rash2ed Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    0
    Minął już tydzień od kontaktu z Biurem Obsługi Klienta. Numer sprawy założony. BOK nie zdołał jeszcze skleić maila z informacją o przebiegu zgłoszenia, pomimo pytań o sprawę zgłaszanych telefonicznie.

    Dzięki @TheL za podpowiedź, niestety zmian nie widać po czyszczeniu cache.
     
  11. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @rash2ed podeślij mi proszę numer sprawy za pomocą wiadomości prywatnej lub wklej ją tutaj w temacie wiadomości. Sprawdzę dokładnie jak sprawa wygląda.
     
  12. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @rash2ed dziękuję za przesłanie numeru sprawy w wiadomości prywatnej. Powinieneś otrzymać odpowiedź już na swoją skrzynkę e-mail. Proszę o weryfikacje, a ja póki co ustawiam temat jako rozwiązany. W razie pojawia się wątpliwości, proszę o kontynuowanie wątku przez e-mail.
     
  13. rash2ed

    rash2ed Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    0
    Przed zamknięciem tematu proszę o odpowiedź na mój post z 5 lipca dotyczący rodzaju danych w pliku csv. Zwłaszcza pozycja z przykładu "monitory" jest dla mnie zagadkowa - attributes_group


    Samo ładowanie udało się odblokować.
     
  14. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    próbka z pliku:
    Kod:
    "product_code;""attributes_group"";""attributes"""
    "A225;""Porcelana"";""Pochodzenie=Bawaria"""
    "A263;""Porcelana"";""Pochodzenie=Śląsk (Górny)"""
    "A294;""Porcelana"";""Pochodzenie=Śląsk (Dolny)"""
    "A295;""Porcelana"";""Pochodzenie=Śląsk (Dolny)"""
    "A325;""Porcelana"";""Pochodzenie=Polska"""
    a tak powinno być:
    Kod:
    "product_code";"attributes_group";"attributes"
    "A225";"Porcelana";"Pochodzenie=Bawaria"
    "A263";"Porcelana";"Pochodzenie=Śląsk (Górny)"
    "A294";"Porcelana";"Pochodzenie=Śląsk (Dolny)"
    "A295";"Porcelana";"Pochodzenie=Śląsk (Dolny)"
    "A325";"Porcelana";"Pochodzenie=Polska"
     
  15. rash2ed

    rash2ed Zaglądacz

    Wiadomości:
    11
    Docenione treści:
    0
    uprzejmie proszę o odpowiedź na postawione przeze mnie pytanie, a nie kopiowanie odpowiedzi, której udzielenie Waszemu zespołowi zajęła półtorej tygodnia.

    Zestaw atrybutów nazywa się: "Pochodzenie"
    atrybut: "pochodzenie"

    Komunikat z obrazku pojawia się zarówno w przypadku wpisania "Porcelana", jak i "Pochodzenie" w drugą kolumnę pliku.

    Jaką teoretyczną wartość mam tam zamieścić?
     

    Załączone pliki:

  16. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Sprawdziliśmy ponownie plik, poprawiliśmy go i puściliśmy import raz jeszcze - wykazało 1269 pozycji. Efekt w załączeniu (taka sama odpowiedź dla każdego produktu w sklepie). Jeśli posiada Pan inny, świeższy plik - to proszę podeślij mi go w wiadomości prywatnej, abyśmy mogli również sprawdzić kolejny plik (numer sprawy: CSMNT-1130).

    Ustawiam temat na forum, że nadal jest "W trakcie".
     

    Załączone pliki:

  17. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @rash2ed w przesłanym przez Ciebie pliku (dostałem plik w ramach wiadomości prywatnej na forum) nazwa kolumny z nazwą grupy atrybutów to:
    Kod:
    attributes_groupproduct_code
    Prawidłowa nazwa to:
    Kod:
    attributes_group
    Wystarczy poprawić i będzie wgrywać się poprawnie.
     
  18. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Temat ustawiam jako rozwiązany, użytkownik tworzący ten temat potwierdził w formie wiadomości prywatnej, że udało znaleźć się przyczynę zgłoszonego błędu.
     

Poleć forum znajomym