1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

SUGESTIA dodatkowa waluta

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika artlive, 19 Listopad 2017.

  1. artlive

    artlive Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    Mam sklep w dwóch wersjach językowych
    PL-(domyślny) waluta zł(domyślna) i ANG- waluta EUR

    powiedzmy, że mam produkt "xxx" dodany w wersji polskiej i cena jest ustawiona na 1500 zł. Produkt jest tak widoczny w sklepie: XXX- 1500zł

    teraz chciałem umieści ten sam produkt w wersji angielskiej
    (opcji jest kilka:dodawanie nowego produktu, duplikowanie produktu, edycja produktu i zapisanie dla innej wersji), ogólnie trzeba zdecydować czy chcemy wspólne ID czy nie.

    Teraz sedno:
    stworzyłem nowy produkt "xxx" dla wersji ANG, chciałem mu nadać cenę zbliżoną do 1500zł (po przewalutowaniu) czyli powiedzmy 355 euro. Po wybraniu waluty euro i zapisaniu produkt jest widoczny w sklepie tak: XXX- 1505,82zł (€355.00)
    z czego kwota w euro jest ledwo widocznym szarym kolorem, prawie jej nie widać...


    1. Jak ustawić, żeby walutą domyślną dla wersji sklepu ANG było euro, nie zł?
    2. Jeśli dla wersji językowej nie da się ustawić osobnej waluty domyślenj, to jak do produktu przypisać cenę, żeby widniało tylko euro? (żeby wyświetlała się tylko jedna cena, nie dwie jednocześnie)

     
  2. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl

    Wiadomości:
    973
    Docenione treści:
    108
    @artlive obecnie nie ma takiej możliwości zawsze będzie widoczna waluta domyślna, a później waluta dodatkowa.
    Przesyłam fragment css, który pozwoli zmienić kolor tej ceny w nawiasie:
    Kod:
    .product .price em.default-currency {
        color: #d0d0d0;
    }
     
  3. artlive

    artlive Początkujący

    Wiadomości:
    7
    Docenione treści:
    0
    czy jest w takim razie możliwość zaokrąglenia kwoty w zł, jeśli ustalam że ma być konkretna kwota w euro?
    np 355E to 1505,00zł lub 1506,00zł zamiast 1505,83zl? lub nawet całkowite nie wyświetlanie kwot w formacie po przecinku?

    Jeśli chodzi o powyższy kod CSS, przed wejściem w produkt dodatkowa waluta jest w tym samym kolorze co domyślna.
    Natomiast po wejściu w produkt jest na szaro. Fragment poniżej dopiero pomaga.

    Kod:
    #box_productfull .basket .price em.default-currency{
        color: black;
    }
     
    Ostatnia modyfikacja: 21 Listopad 2017
  4. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl

    Wiadomości:
    973
    Docenione treści:
    108
    @artlive obecnie niestety nie ma innej metody na zaokrąglenie ceny.
    Pomysł został przekazany do działu rozwoju aplikacji i zostanie wprowadzony, ale wymaga to czasu.
     
  5. burtin

    burtin Stały bywalec

    Wiadomości:
    43
    Docenione treści:
    3
    obawiam się, że kolega będzie musial zrobić nowe produkty dla angielskiej wersji językowej... niestety, clickshop przy sprzedaży na różne kraje w różnych cenach jest kompletnie nie przystosowany, niestety...
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @burtin gdyby wszystkie platformy oferowały wszystko to samo to nie było by mowy o konkurencji. Jeśli wymagania użytkownika rosną co do wprowadzenia indywidualnych rozwiązań, warto zastanowić się czy sklep nie doszedł do momentu, w którym warto zainteresować się przygotowaniem indywidualnego mechanizmu sklepu wg. ściśle określonych wytycznych. To jest oczywiście rozwiązanie w sytuacji, w której potrzebujemy personalizować mechanizmy. Natomiast osobną kwestią jest też obciążenie mechanizmu sklepu poprzez wprowadzanie rozwiązań działających w taki a nie inny sposób. Można wyświetlać wszystkie ceny na karcie produktu, albo można zachęcić do zmiany wersji językowej i pokazać to samo. Dwie różne metody wyświetlenia ceny w walucie, ale i dwa różne mechanizmy, które będą wpływały na działanie sklepu.
     
  7. burtin

    burtin Stały bywalec

    Wiadomości:
    43
    Docenione treści:
    3
    @Grzesiek proszę nie bronić czegoś, czego obronić się nie da. Tutaj nie chodzi o konkurencję ale o rzeczach bardzo oczywistych. W dobie otwartej Europy i sprzedaży na całym kontynencie nieodzownym jest zaproponowanie klientowi (sprzedawcy) rozwiązania w postaci możliwości ustalania cen dla danego kraju. Nie mówię tu o osobnych sklepach na dany rynek. Co do innych rozwiązań, bądź rozwiązania skrojonego wg potrzeb, owszem rozglądam się i na pewno forumowiczów o tym poinformuję.
     
    wojo46 i haribo lubią to.

Poleć forum znajomym