Od dwóch dni borykamy się z problemami z jedną z naszych skrzynek pocztowych. Skrzynka skonfigurowana jest na IMAPie na wielu komputerach. Działa to bezproblemowo od kilku lat. Wczoraj pojawiły się błędy w komunikacji z serwerem home.pl jak niżej !2017-12-07, 15:14:09: IMAP - The server didn't reply anything to TImapDownloadFolderContentsAutoIdleRescan_Task command in 90 seconds Od tej pory jest loteria tj: -wiadomości pobierają się czasami i bardzo wolno -wiadomości wysyłają się czasami i bardzo wolno -problem dotyczy tylko jednej skrzynki (nie przepełniona) Wykonano dla sprawdzenia -nie ma gubienia pakietów po drodze -wszystkie komputery mają tą samą konfigurację co do tej pory (niezmienną od lat) -sieć LAN pracuje prawidłowo -brak wirusów i innych podobnych -home.pl poinformowane ale poza reindeksacją skrzynki nic nie zrobiono -nie ma znaczenia łącze do 80Mbit czy światło 600Mbit - efekt ten sam Kończą nam się pomysły. Klient "The Bat!"
1) Jak masz ustawionego klienta? SSL serwera, SSL dla domeny czy bez szyfrowania? 2) Zmienialiście może firewalla? 3) sprawdź traceroute z danego komputera do waszej domeny lub home.pl Najlepiej jakimś WinMTR (lub coś podobnego), które może działać w tle i cały czas. Mimo, że macie 600Mbit, może macie słabe "dojście" do Home? 4) IMAP czasem słabo działa gdy jest dużo wiadomości. Jeśli możesz to sprawdź czy przeniesienie wiadomości z danego folderu do innego rozwiążę problem. 5) Klientaoczty macie ustawionego w trybie "przechowuj wiadomości na dysku lokalnym"? 6) czy opcja "Przetwarzaj oznaczone nagłówki" jest dostępna w The Bat? Mój O2016 też czasem nie pobiera wiadomości, które odczytam na telefonie - sporadyczne uruchomienie tej opcji rozwiązuje problem.
szyfrowanie SMTP - 465 szyfrowanie IMAP - 993 Nie sprawdzaliśmy ... jeden zgubiony pakiet po 30minutach przenieśliśmy większość ... bez zmian nie wszystko online Nie widziałem. U nas nic się nie zmieniło i nic nie wykryliśmy po 48h aby się zmieniło ... poza tym iż widać że w kanale SMTP serwer home.pl przestaje odpowiadać i kończy się to komunikatem IMAP - The server didn't reply anything to TImapDownloadFolderContentsAutoIdleRescan_Task command in 90 seconds a w tym czasie ilość maili które chcą być wysłane narasta doprowadzając do korków nie wysłanych wiadomości i problemów z ich odbieraniem bo przecież pula połączeń do serwer jest ograniczona
The Bat ma możliwość pobierania na dysk? Może wtedy nie będzie musiał synchronizować folderu z elementami wysłanymi? Próbowaliście bez SSL? Skoro mówisz, że nie zmienialiście konfiguracji a działa coraz gorzej i gorzej to może ilość wiadomości wysłanych przekracza możliwości programu/serwera. Może macie zbyt agresywnie ustawiony czas co jaki program sprawdza pocztę - zwłaszcza, że robicie to z kilku komputerów. Jeśli Home nic nie poradzi, to ja bym przetestował innego klienta, np. Thunderbirda.
The Bat! na dysku zapisuje tzw bufor każdego z katalogów na serwerze IMAP. Jest to taki cache który zawsze można opróżnić i on wtedy program ponownie pobierze pocztę z serwera. Czasy ...tak ustawione są agresywnie tj sprawdzanie poczty co 30sek. Nie sadze aby serwer home i jego rozwiązanie było mało wydaje bo dotychczasowej moje wrażenia nie potwierdzają tego. Baaa. Kilka lat temu poświęciłem kilka tygodni na przetestowanie wszystkich rozwiązań IMAP u wiodących polskich dostawców. Tylko na serwerach home.pl działało to najszybciej tzn. znakowanie i parkowanie maili między wieloma komputerami. Zresztą jest jakieś dobre połączenie z Orange do home.pl bo przy światłowodzie 600Mbit mamy transfery jak przy LANie 100Mbit. Dochodzą realnie do 8-10MB/sek. W The Batcie mamy bardzo dużo ustawionych automatycznych zadań, filtracji itp. Nie sądzę aby jakikolwiek inny program sobie z tym poradził. Udało mi się znaleźć rozwiązanie na "korki" w wysyłce mail. Po sprawdzeniu okazało się że w katalogu "Wysłane" z dnia dzisiejszego jest pusto. Są tylko maila w wczoraj. Jest to nie możliwe. Wykasowałem ten katalog na serwerze i stworzyłem go od początku. Teraz maile wychodzą bardzo szybko. Działa to tak jak powinno. Natomiast błąd The server didn't reply anything to TImapDownloadFolderContentsUserInterfaceRescan_Task command in 90 seconds cały czas pozostał ... nierozwiązany.
Witam Miałem dokładnie ten sam problem. Okazało się, że uszkodził się jeden mail i gdy usunałem go z serwera wszystko ruszyło.
Sprawdziłem podany przez Ciebie komunikat błędu w wyszukiwarkach internetowych i wyświetliło mi sporo wyników z rosyjskojęzycznych for internteowych, np.: http://forum.norma4.net.ua/programnoe-obespechenie/78807-the-bat-ne-vidit-imap-papki.html Wygląda to na problem związany z programem pocztowym Tha bat!. Sugerowałbym sprawdzić czy uzyskasz pomoc od oficjalnego supportu aplikacji The bat!
Miałem dokładnie to samo i tak jak napisał użytkownik seba (https://forum.home.pl/threads/imap-problemy-z-komunikacja-z-serwerem-home-pl.2936/#post-18746) wina prawdopodobnie leży w uszkodzonym mailu. Ja sobie poradziłem z nim w następujący sposób: 1. zalogowałem się do panelu przez WWW 2. przeniosłem wszystkie maile w skrzynce odbiorczej do stworzonego tam folderu "test" (nazwa obojętna - nie ma znaczenia - grunt, żeby nie było żadnego maila w głównym folderze skrzynki odbiorczej - w podfolderach mogą być) 3. przeniosłem wszystkie maile w wysłanych do stworzonego folderu "test" (nazwa obojętna - nie ma znaczenia - grunt, żeby nie było żadnego maila w głównym folderze wysłanych - w podfolderach mogą być) 4. kliknąłem prawym klawiszem myszy na każdym folderze osobno i wybrałem "właściwości" - jeżeli licznik maili pokazał, że coś tam jest, a nie możesz przeczytać ich to znaczy, że coś się zadziałało w nim 5. jak natrafisz na taki folder to znowu prawy klawisz myszy i opcję "wykonaj czyszczenie" i "usuń wszystkie wiadomości" (*) 6. na dobrą sprawę w ten sposób przejechałem wszystkie foldery (skrzynkę odbiorczą, wysłane, robocze, spam i kosz), żeby być pewnym, że niczego nie ma Punkt 5 powtarzałem dla wszystkich folderów, w których wystąpiło to co w punkcie 4. (*) Sprawdziłem opcję "usuń wszystkie wiadomości" i wbrew nazwie czyści on tylko te maile, które są widoczne w kolumnie z wiadomościami - nie rusza podfolderów. Ale dobrze, żebyś to jakoś sam sprawdził - u mnie tak było zarówno w przypadku skrzynki firmowej, jak i prywatnej, ale jak to się mówi strzeżonego... Druga rzecz, którą zauważyłem, co może generować ten błąd to sposób wysyłki maili przez The Bat! Nie wiem czy da się to inaczej skonfigurować czy nie, ale każda wysyłana wiadomość najpierw trafia do folderu "do wysyłki", a dopiero po wysłaniu przenoszona jest do "wysłanych". U mnie problem wystąpił bardzo szybko po tym jak przypisałem folder "do wysyłki" do folderu imapowego "drafts". Od momentu jak mam przypisane tylko foldery "wysłane" do "sent" oraz "kosz" do "trash", a także zmieniłem foldery, które ma synchronizować - nie mam żadnego problemu. pozdrawiam
Witam wszystkich, Zakończyłem naszą awarię i przeczytałem co sugerowaliście. U nas wystąpiło wszystko po trochu co radziliście tj: - zredukowaliśmy ilość maili bo docierała do 500000 - jedną z przyczyn były uszkodzone maile na katalogach SENT i DRAFTS - po przeniesieniu większość do archiwum problem częściowo ustąpił (ale na początku robiłem dokładnie tak jak sugerowałeś metiuPL tj przez interfejs www) -kolejnym problemem były rożne przypisania na stacjach klienckich lokalnych folderów SENT, DRAFTS, TRASH to katalogów na serwerze w konfiguracji IMAP - na jednych komputerach było to ustawione a na innych nie. Ogólnie to w rozbudowanym The Bat'cie brakuje ograniczeń dostępu do konfiguracji programu dla użytkowników końcowych. -to poprawienie ustawień prawie całkowicie wyeliminowało duble ale jeszcze się zdarzały. Skontaktowaliśmy się z producentem The Bat'a który sugerował dokładnie to co napisałeś metiuPL czyli aby The BAt! nie synchronizował lokalnego katalogu na poczcie z folderem DRAFTS na serwerze bo przy wielodostępie inni klienci the Bat! mogą to pobierać i wysyłać. Tak było u nas. Jednak nie mogliśmy sobie pozwolić na coś takiego ponieważ jeżeli odpowiadamy na maile np. na wieczór i odkładamy ich automatyczną wysyłkę na rano to inni nie wiedzieli by czy na mail jest gotowa odpowiedź czy nie a tak rano mogli to sprawdzić w folderze Drafts. Aby to pozostawić a zdublowane odpowiedzi usunąć wyłączyliśmy opcję "Równocześnie wysyłaj i odbieraj pocztę" którą to mieliśmy włączoną. -do poprawy działania przyczyniły się też porządki w automatycznym filtrowaniu poczty gdzie mamy sporo automatycznych reguł. Po tych zmianach problem zginął. Komunikat "TImapDownloadFolderContentsUserInterfaceRescan_Task command in 90 seconds" ściśle związany jest z błędnymi/uszkodzonymi mailami i/lub błędnym umieszczaniem maili w katalogach The Bat! SENT, DRAFTS, TRASH przy błędnej konfiguracji synchronizacji IMAP. Dziękuje wszystkim za pomoc.