1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ODRZUCONE Stan dostępności - informacja o ilości produktów

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika Kowb, 13 Październik 2015.

  1. ala

    ala Praktyk

    Wiadomości:
    33
    Docenione treści:
    5
    Wracam do tematu. Czy w dalszym ciągu nie możemy sprzedać Klientowi większej ilości towaru niż mamy na stanie informując go o wydłużonym okresie oczekiwania? Co w tym jest indywidualnego? Konkurencja miała taką opcję 5 lat temu w najprostszym sklepie. Mam 1 sztukę towaru na stanie i to jest informacja DLA MNIE. Klient chce kupić 5 szt - dostaje info: "na stanie mamy 1 sztukę. Realizacja Twojego zamówienia może się nieco przeciągnąć" - ALE KUPIĆ MOŻESZ I NIE MUSISZ Z TEGO POWODU OPUSZCZAĆ KOSZYKA. Dosłownie tylko tyle potrzeba. Czy to naprawdę nie jest możliwe do zrobienia? Proszę o info, bo jest to dość istotna sprawa. Klienci uciekają...
     
    Trzy Marchewki lubi to.
  2. papux

    papux Laureat

    Wiadomości:
    402
    Docenione treści:
    114
    Przecież masz opcje pozwalaj na zakup większej ilości niż w magazynie. Co do informacji klienta to ustawiasz akcje ustalone w mejlach.
     
  3. ala

    ala Praktyk

    Wiadomości:
    33
    Docenione treści:
    5
    mam w sklepie 1 produkt. Jeśli w konfiguracja --> sprzedaż --> zakupy ustawię "pozwalaj na zakupy większej ilości produktów niż jest w magazynie" na NIE, to logiczne - da się zamówić tylko 1 produkt. Jeśli ustawię na TAK - to owszem, jest możliwość zamówienia większej ilości, ALE:
    1) Klient nie dostaje informacji (a powinien) po przejściu do koszyka, że czas realizacji jego zamówienia może się wydłużyć, bo sklep nie ma takiej ilości na stanie
    2) nie ma możliwości wyłączenia z możliwości zakupu większej ilości produktów, które są obecnie w promocji - czyli nie chcę aby sprzedawały się produkty w obniżonej cenie w ilości większej niż są na stanie, ale wszystkie pozostałe produkty w cenie regularnej powinny mieć opcję sprzedaży większej ilości niż jest na stanie ALE z informacją dla Klienta o dłuższym terminie realizacji.
     
    Trzy Marchewki lubi to.
  4. papux

    papux Laureat

    Wiadomości:
    402
    Docenione treści:
    114
    To już wyższa szkoła zarządzania towarem. Raczej przeciętne sklepy nie oferują tak rozbudowanych opcji.
    W clickshopie takich konfiguracji nie osiągniesz.
     
  5. ala

    ala Praktyk

    Wiadomości:
    33
    Docenione treści:
    5
    Czyli „pozwalać na zakup większej ilości niż w magazynie” ale „za wyjątkiem produktow będących w promocji” się nie da? I raczej nie liczyć na zmianę? ☹️
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @PawelS @LukaszC rzucicie okiem, wydaje mi się ze temat koszyka i dodatkowych komunikatów był już wielokrotnie przerabiany. Jeśli jeden z produktów ma wydłużony czas realizowani, to koszyk powinien o tym informować. Z drugiej strony @ala wchodzimy na temat bardzo głębokiej personalizacji mechanizmów, a jeśli oczekujesz takich rozwiązań, to od tego są sklepy pisane od zera pod Klienta. Ceny także są pisane pod Klienta.

    Poczekaj na chłopaków z ecommerce, w mojej ocenie i na bazie doświadczenia, czasami nie trzeba zmieniać mechanizmu działania samego sklepu, co mechanizm sprzedaży jaki chce się osiągnąć aby nie generować zbędnych kosztów.
     
  7. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team home.pl

    Wiadomości:
    973
    Docenione treści:
    108
    @ala można dodać do opisów stanów dostępności informacje o wydłużonym czasie dostawy. Stan dostępności ma progi aktywacji pozwalające zmieniać status automatycznie.
    W przypadku dodania takiej informacji do koszyka zmieniasz plik tpl basket/index.tpl
     

Poleć forum znajomym