1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

W TRAKCIE Adresy serwerów pocztowych (SMTP, IMAP) zgodnie z nazwą domeny

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika Krzysiek Snow, 12 Grudzień 2018.

  1. Krzysiek Snow

    Krzysiek Snow Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    4
    Dzień dobry,

    przez ostatni miesiąc działało mi wszystko prawidłowo ;), ale dziś miałem zmiany w usługach (podpięcie sklepu pod domenę i konfiguracja, żeby strona działała z przedrostkiem www, bo działała tylko bez www).

    O co chodzi? Podczas konfiguracji skrzynek pocztowych TB i aplikacja w telefonie wykrywała bez problemu ustawienia pocztowe zgodnie z domeną poczty np. marek@mojadomena.pl, darek@mojadomena.pl, sklep@mojadomena.pl itd. to dla wszystkich takich kont konfiguracja serwerów pocztowych SMTP i IMAP była mojadomena.pl, po podpięciu rekordu A (czyli sklep do domeny) teraz muszę wszystkie skrzynki przestawić na serwer123456.home.pl

    Oczywiście na infolinii pierwsza sprawa to proszę ustawić serwer123456.home.pl, i nie możliwe, że działało z nazwą domeny, no ale to nocna zmiana mi udzielała tej informacji, więc spróbuje dzwonić w dzień :)

    Pytanie brzmi, co mam przestawić, żeby skrzynki widziały adresy SMTP, IMAP zgodnie z domeną po @, a nie taka komedia z wypisywaniem serwer123456.home.pl

    Jestem 100% że działało mi z podawaniem domeny, bo samo wykryło i nie było problemów. Skrzynki są też pozakładane bez zmian na docelową domenę mojadomena.pl, nie są założone w opcji wszystkie domeny.

    ps. nie wiem czy pytanie powinno być w dziale domeny czy w e-mail, jeśli źle umieściłem, przepraszam i proszę o przeniesienie do prawidłowego działu :)
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Na forum działa zaspół e-commerce, który zapewne za chwilę udzieli Ci odpowiedzi. Jeśli chcesz przyśpieszyć temat, skontaktuj się z nami telefonicznie i wybierz temat rozmowy - sklepy internetowe. Połączysz się z zespołem e-commerce.
     
  3. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    Mogło Ci działać po adresie domeny, jeśli domena była przypisana do usługi z pocztą (np. jakiś hosting) w home.pl, ale przestało działać kiedy dokonałeś przekierowania rekordu A na jakiś inny serwer (np. zewnętrzny). Wtedy powinieneś używać nazwy systemowej serwera lub innej domeny/subdomeny przypisanej do usługi poczty, ale bez skonfigurowanego przekierowania rekordu A.
     
    Krzysiek Snow lubi to.
  4. Krzysiek Snow

    Krzysiek Snow Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    4
    Dziękuję za zainteresowanie tematem.

    Wyglądało to tak: na początku zakupiłem serwer (Hosting Biznes Apache) wraz z domeną. Na serwerze była prosta strona www i założone skrzynki mailowe.
    Następnie zakupiłem sklep i miałem go w wersji testowej. Później nadszedł czas na podpięcie sklepu pod domenę, która przekierowywała wcześniej na www.
    I właśnie przez rekord A został podpięty sklep do domeny przez obsługę sklepu, ja próbowałem to zrobić przez panel, żeby przypisać domenę do usługi sklep, ale miałem z tym problemy. Jeśli podesłać jakieś zrzuty ekranu które pomogą przeanalizować problem, to proszę o informację. Ja w między czasie próbuję to załatwić przez infolinię.
     
  5. Krzysiek Snow

    Krzysiek Snow Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    4
    Dowiedziałem się tyle, że jeśli miałem podpiętą domenę bezpośrednio pod serwer to MX bez problemu sobie radził z przekazywaniem nazwy domeny do email bo miał przekierowanie na domenę, a ta była podpięta do serwera więc to się jakoś zapina razem (masło maślane być może, ale dlatego mniej więcej to działa). Jeśli mam zrobiony Rekord A na usługę sklepu, która jest od home ale jest poza moim serwerem (SaaS), to MX musi wskazywać na serwer123456.home.pl i rzekomo nie da się zrobić aliasu do przekierowania. To powiedział Pan z działu od sklepu, pozostaje dzwonić na dział hostingów i domen.

    Dla mnie to trochę komediowe rozwiązanie, bo przy konfiguracji poczty telefon ani program pocztowy tego nie rozpoznaje, że jest serwer123456.home.pl tylko szuka po domenie, z jednej strony (teoretycznie) wykonuje się to raz, ale z drugiej strony jest to upierdliwe, bo oprócz przekazania pracownikom maila i pierwszego hasła, trzeba podawać konfigurację serwerów pocztowych.
     
  6. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    O tym właśnie napisałem. I tak będzie zawsze i u każdego dostawcy oferującego MX w używanej domenie, kiedy przekierujesz domenę rekordem A gdzieś indziej. I niestety programy sobie z tym nie poradzą.
     
    Ostatnia modyfikacja: 12 Grudzień 2018
    Krzysiek Snow lubi to.
  7. Krzysiek Snow

    Krzysiek Snow Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    4
    Oprócz ustawionego wcześniej MX mojadomena.pl 10 serwer123456.home.pl,
    Pani na infolinii ustawiła MX mail.mojadomena 10 serwer123456.home.pl.

    Miało to tak jakby aliasować adresy serwerów pocztowych, że przy konfiguracji do mojadomena.pl wystarczyłoby dodać prefix mail.

    Rozwiązywałoby to sprawę połowicznie, ale na pewno łatwiej tak konfigurować skrzynkę wpisując mail.mojadomena.pl niż padawać serwer123456.home.pl (przy czym cyferki są inne :))

    Aktualnie nie działa. Mimo, że minęły ponad 2 godziny, więc DNS powinny się rozgłosić.

    Swoją drogą przy dwóch wpisach CNAME

    CNAME *.mojadomena.pl. mojadomena.pl. 3600
    CNAME www.mojadomena.pl. mojadomena.pl. 3600

    bez problemu przekierowuje mi na stronę z www na bez www, ale jak jest cokolwiek.mojadomena.pl to już nie przekierowuje. Czy coś tu jest nie tak?
     
  8. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    IMO lepiej byłoby przypisać adres mail.mojadomena.pl jako subdomena do serwera, zamiast tworzyć rekord.
     

Poleć forum znajomym