Witam, Jestem klientem od ponad 10 lat, ale pierwszy raz spotykam się z taką arogancką odpowiedzią na infolinii oraz traktowaniem. Mianowicie w związku z tym, iż usługa jest "wygasająca" wyłaczono mi dostęp po SSH! Mimo, że usługa jest opłacona jeszcze 14dni, to HOME odcina dostęp i twierdzi, że nie za to płaci klient w tym pakiecie. To jest dodatkowa funkcja, którą mają prawo wyłączyć i pozbawić klienta dostępu do usługi po SSH 28dni przed wygaśnięciem usługi. Moim zdaniem takie praktyki nadają się do UKOiK oraz UKE. W jaki sposób teraz można połączyć się bezpiecznie z serwerwem celem aktualizacji plików????? To jest ta gwaranacja bezpieczeństwa w cenie? Moim zdaniem to przegięcie.... oraz niezgodność umowy z przedstawianą ofertą i mam nadzieje, że inni to przeczytają nim się zdecydują.
nie wyłączono dostęp tylko zmieniły się porty, o czym home.pl informowało drogą mejlową z wyprzedzeniem. BEz paniki " Zmiana portu z 22 na 22222 Dotyczy połączeń wykonywanych przez protokół SSH Cześć, ze względów bezpieczeństwa od 19.02.2019 zmienia się port, z którego korzystasz podczas połączeń wykonywanych przez protokół SSH w home.pl. Dotychczas był to port 22. Nowy port ma numer 22222. Zmiana pozwoli na: ✓ zwiększenie bezpieczeństwa (nowy port będzie cechował się mniejszą podatnością na ataki, m.in. brute force), ✓ zwiększenie wydajności. Jeśli do tej pory udostępniałeś/-aś dostęp do swoich usług np. informatykowi - warto powiadomić go o zmianie."
Proszę podać tytuł tego maila, bo jedyny jaki otrzymałem to zmiana w poczcie. Druga sprawa to dlaczego Pani na infolinii informuje o czymś zupełnie innym.
Ad 1. "[Komunikat techniczny] Zmiana portu z 22 na 22222 dla połączeń przez SSH" z dnia 15.02.2019 Ad 2. tu już nie pomogę gdyż nie jestem pracownikiem home.pl
ad1. nie mam takiego maila, ostatni jaki otrzymałem "[Komunikat techniczny] Aktualizacja poczty home.pl (webmail) – zobacz, co się zmieni" 24.01 Druga sprawa to wysyłanie tak istotnych zmian 4 dni przed przełączeniem nie jest poważne, jeśli ktoś poważnie myśli o Waszej usłudze.
@molder zapoznałem się z wątkiem i przekazałem informację do zespołu nadzorującego prace konsultantów. Ze względu na charakter forum, proszę Cię jednak o wyjaśnienie w czym dokładnie w tej chwili mogę Ci pomóc? Jeśli masz uwagi dot. pracy naszego zespołu lub chciałbyś wyjaśnić kwestie brakującego komunikatu na Twojej skrzynce e-mail, sugeruję przesłać do nas zgłoszenie, np. za pomocą formularza kontaktowego. Jeśli uważasz, że sytuacja powinna został zgłoszona jako reklamacja, zrób to. Jesteśmy do Twojej dyspozycji całą dobę i nasi pracownicy postarają się wyjaśnić to najszybciej jak będzie to możliwe. Jeśli masz pytania techniczne dotyczące obsługi SSH oraz serwera, problemy z płatnością, napisz. Proszę jednak o doprecyzowanie w czym dokładnie możemy Ci pomóc? Forum nie przewiduje autoryzacji do konta w związku z powyższym nie wszystko mogę dla Ciebie sprawdzić a tym bardziej pisać o tym na forum publicznym, zwłaszcza, jeśli dotyczy to Twojego konta i jego zawartości.
@molder witaj na naszym forum! Najprawdopodobniej mailing odnośnie zmiany portów SSH został wysłany do użytkowników, którzy często korzystają SSH (sprawdzamy logi i na tej podstawie przygotowujemy listę wysyłkową). Myślę, że jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna braku takiego komunikatu na Twojej skrzynce.
@molder Dziękujemy za opinię i przepraszamy jeśli poczułeś się wprowadzony w błąd przez konsultanta. Obsługa SSH nie została wyłączona, a jedynie przeniesiona na inny numer portu (zgodnie z tym co napisał don_musico). Zweryfikowałem wysyłkę wiadomości technicznej w tej sprawie i Twój adres rzeczywiście nie zmieścił się w naszej bazie docelowej, w której umieściliśmy użytkowników korzystających z SSH w ostatnich tygodniach. Jeszcze raz zachęcam do skorzystania z nowego portu w konfiguracji SSH. Dołożymy starań, aby kolejna informacja tego typu była wysyłana do szerszej bazy użytkowników.
@Mariusz, @Adam dzięki za wyjaśnienie sytuacji. Taka właśnie informacja powinna do mnie dotrzeć w odpowiedzi a nie stosowana spychologia. Jeśli ktoś lub coś zawiniło należałoby chociażby zwyczajnie przeprosić, a nie zrzucać klienta na tzw. kolokwialnie mówiąc "drzewo". Szkoda, że jako klient otrzymuje także zupełnie sprzeczne informacje zwrotne i widać najskuteczniejsze jest forum. Aby nie być gołosłownym cytuję otrzymane odpowiedzi: #VUDS-24947-376: "Przyczyną niedogodności w połączeniu przez SSH jest zmiana portu z 22 na 22222 ." - i tutaj chyba brakuje dodania "dziękuję za uwagę". #FNAK-67546-692: "Uprzejmie informuję, że usługa w stanie wygasania posiada pewne ograniczenia. Faktycznie, połączenie po SSH nie jest możliwe. Rozumiemy tą niedogodność i w takiej sytuacji odblokowaliśmy Panu tę funkcję. Jednakże o godz.: 23:59 powrotem zostanie zablokowana. Proszę o informację, kiedy będzie Pan wykonywał pracę na serwerze, abyśmy mogli Panu włączać te funkcję do czasu opłacenia serwera." Zatem mamy dwie przyczyny, ale druga z nich jest dla mnie zaskakująca, bo jako klient wybrałem wariant usługi z SSH, za co zapłaciłem, a jak widać nie mogę korzystać w całej rozciągłości okresu abonamentowego, bo mi się to ogranicza (!?!). Dziwne praktyki, i jednocześnie dające wiele do myślenia czy nie zgłosić tego do UKiOK. Natomiast wśród handlowców 0 refleksji mimo odnotowywanych problemów z usługą, która kosztuje nie mało patrząc na konkurencję.
@molder dziękuję za informacje i podanie ID wątków. Przekazałem je do zespołu nadzoru jakości w Biurze Obsługi Klienta. Przeanalizujemy je dokładnie i przekażemy odpowiedni feedback do naszych konsultantów.