1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Migracja usług między panelami Klienta

Dyskusja w 'Udostępnienie nowego Panelu Klienta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika Grzesiek, 26 Maj 2018.

  1. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    26 maja 2018 został uruchomiony oficjalnie już nowy serwis WWW i panel administracyjny home.pl. Nowy serwis WWW domyślnie zastąpił poprzednią jego wersję.
    Nowa wersja panelu administracyjna aktualnie działa równolegle z jego poprzednią wersją. Poprzedni panel służy obsłudze usług zarejestrowanych przed 26 maja 2018 roku, nowy panel domyślnie obsługuje usługi zarejestrowane po 26 maja.
    Logowanie do nowego i poprzedniego panelu administracyjnego, realizowane jest przez witrynę www.panel.home.pl gdzie działający mechanizm identyfikuje Klienta na podstawie podanego loginu (nazwa usługi dla starszej wersji, adres e-mail dla nowszej wersji) i loguje do właściwego dla niego panelu administracyjnego.

    Docelowo usługi widoczne w poprzedniej wersji Panelu Klienta zostaną przeniesione do jego nowszej wersji. W sprawie migracji usług będziemy kontaktowali się z Wami w najbliższym czasie.

    Co oznacza migracja?

    Nowy i stary Panel Klienta to dwa różne środowiska zarządzania usługami, ale usługi w nim dostępne są identyczne. Aby usługi widoczne w poprzedniej wersji panelu były dostępne w nowej wersji, konieczne jest ich przeniesienie przez administratorów home.pl. Przeniesienie nie ma wpływu na konfigurację usług, a jeśli będzie konieczne wprowadzenie zmian, będziemy kontaktowali się indywidualnie w sprawie poszczególnych usług.

    Czy mam dostęp do nowego panelu?

    Dostęp do nowego Panelu Klienta ma każdy, kto zarejestrował usługi po 26 maja 2018 roku w ramach nowego serwisu home.pl - www.home.pl Tym samym utworzył "nowe konto" z dostępem do nowego panelu. Następnym krokiem będzie przeniesienie usług z poprzedniego panelu. Jeśli jest to pierwsza rejestracja Klienta w home.pl, oczywiście nowy panel administracyjny pozostaje jedynym, domyślnym panelem zarządzania usługami.

    Szczegóły dot. przenoszenia usług będziemy podawali na bieżąco. Jeśli na tym etapie masz jakieś pytania, pozostaw je w komentarzu pod tym postem.
     
    Ostatnia modyfikacja: 28 Maj 2018
  2. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    onelogin:
    Kod:
    
    Połączenie nie jest bezpieczne
    
    Właściciel witryny www.onelogin.home.pl niepoprawnie ją skonfigurował. Program Firefox nie połączył się z nią, aby chronić użytkownika przed kradzieżą informacji.
    
    Więcej informacji…
    
    Automatyczne zgłaszanie podobnych temu błędów (pomaga Mozilli identyfikować i blokować niebezpieczne strony)
    
    
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @TheL faktycznie, poprawiłem adres też, logowanie odbywa się tradycyjnie pod panel.home.pl i onelogin.home.pl nie mniej adres WWW przekazałem do sprawdzenia.
     
  4. mcl

    mcl Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    No to moje pytanie brzmi kiedy mogę spodziewać się przeniesienia moich usług ze starego do nowego panelu? W piątek wykupiłem hosting nieświadom tego całego bałaganu i teraz nie mogę do niego podpiąć domeny zakupionej kilka miesięcy wcześniej...
     
  5. maniuss93

    maniuss93 Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    1
    Witam,

    Bałagan to zdecydowanie mało powiedziane. Zacznijmy od tego iż mam mnóstwo problemow z waszymi usługami w nowym panelu. Zaczynając od tego ze wchodząc w zakładkę "Rejestracja usług" wyrzuca mnie do strony https://home.pl/? .
    Kolejna rzecz to przeniosłem domenę z usługi Hosting www na sklep internetowy, wszystko było by ok gdyby domena przeszła z certyfikatem SSL, który zakupiłem półtora tygodnia temu i był przepisany tej domenie. Pani która odpowiedziała mi w formularzu kontaktowym ( jedyna odpowiedz która uzyskałem dziś od państwa ) to iż takiej usługi nie posiadam mimo ze posiadam i napisała ze mogę skorzystać z darmowego certyfikatu ponieważ korzystam z sklepu profesjonalnego i na tym kontakt się urwał. Oprócz tego nie mogę zmienić adresu sklepu w konfiguracji sklepu - mimo iż sklep działał na tej domenie jako strona niezabezpieczona argumentując ze sklep na tej domenie nie jest (tymczasowe przekierowanie na bezpieczny adres sklepu). Poczta nie działa kompletnie. Kontakt to totalna porażka, parę wysłanych mieli - zero odpowiedzi. Messanger tragedia, ktoś odczytał odznaczył jako nieprzeczytana potem znowu odczytał i nie raczył nawet napisać ani słowa. Zakupiłem Pomoc Premium ale to kolejna wasza porażka ponieważ żeby porozmawiać przez chat trzeba się zalogować przez stary panel - który jest niedostępny w moim przypadku. Nie rozumiem po co robicie taki bałagan? Skoro nowa strona jest niedopracowana to po co ja udostępniacie? Kończy mi się cierpliwość i chyba szybciej będzie wykupić usługi od innej firmy i skonfigurować sklep od nowa niż czekać na odpowiedz od państwa oczywiście ze zwrotem pieniędzy za wszystkie usługi u państwa wykupione.
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @maniuss93 tematem sklepu i pomocą z tym związaną zajmie się zespół e-commerce @PrzemekK @PawelS i wołam ich celem konsultacji. Co pozostałych kwestii, jeśli zacząłeś ten wątek na formularzu kontaktowym niech tak zostanie, podaj numer sprawy, postaram się rzucić okiem i w miarę możliwości przyśpieszyć realizację.

    Jeśli chodzi uwagi i sugestie oczywiście przekażemy je do odpowiednich działów celem analizy, jeśli zaobserwowałeś jakiś błąd, skorzystaj w przyszłości z dedykowanej kategorii na forum. Jesteśmy otwarci na takie uwagi, dlatego, że cały projekt nowego home.pl od początku realizowany jest z Klientami firmy.

    Co do migracji i zmiany - rozumiemy, że mogą pojawiać się pytania ale i ograniczenia, np. wynikające z dostępu do dwóch paneli administracyjnych, jednak proces przenoszenia skonstruowany jest tak, aby zachować ciągłość działania usługi a zarazem możliwie jak najszybciej umożliwić Klientom dostęp do nowych rozwiązań, więc tu pozostaje mi tylko prosić o cierpliwość a w sytuacjach wymagających szybkiej reakcji - dzwoń i zgłaszaj.
     
  7. mcl

    mcl Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Ale ile ma trwać ten proces? Dzień? Tydzień? Miesiąc?! Bo cierpliwości to mi w tej chwili zostało może na następne 24h...
     
  8. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @mcl jeśli konto jest zarejestrowane na te same dane abonenta, proces powinien rozpocząć się automatycznie lub informacja zostanie od razu przekazana do administratorów, celem wykonania migracji ręcznie (co także przewidujemy dla wybranych usług lub kiedy wymaga tego ingerencja admina). natomiast jeśli dane są różne, migracja będzie realizowana w późniejszym terminie. Więc tu kwestia sprawdzenia danych. Najprościej będzie jeśli podeślesz zgłoszenie na formularz kontaktowy i podasz dane obu kont (login do starego panelu i do nowego) Konsultant sprawdzi status i odpowiednio pokieruje sprawę, jeśli np. migrację możemy wykonać od razu. Tematem spornym na chwilę obecną jest nie tyle migracja co migracja z cesją a więc kiedy dane obu kont są różne, ale i tu możemy wykonać po prostu migrację na osobne dane (2 konta) tak abyś już mógł w pełni konfigurować usługi. Wyślij zgłoszenie a jeśli temat się przedłuży ponad 24h podaj jego numer nawet tutaj.
     
  9. mcl

    mcl Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    0
    Wielkie dzięki @Grzesiek za konkretną odpowiedź. Wysyłam w takim razie zgłoszenie.
     
  10. maniuss93

    maniuss93 Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    1
    Numer sprawy otrzymalem dopiero dzisiaj - XYKP-99173-918 natomiast nic sie nie dzieje. Zalezy mi na tym by domena otrzymala certyfikat SSL. Nie wazne czy bedzie to darmowy roczny, ktory przysluguje do sklepu profesionalnego czy ten ktory wczesniej zakupilem. Zalezy mi na czasie wiec prosilbym zeby to bylo w miare mozliwosci zrobione jak najszybciej poniewaz czekam od niedzieli. Na reszcie problemow mi nie zalezy wiec mozecie je zrobic teraz lub jak ogarniecie troche ten balagan.
     
  11. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Widziałem że 6 czerwca otrzymałeś odpowiedź. Jeśli masz nadal jakieś pytania, kontynuuj korespondencję via email.
     
  12. Darek_Z

    Darek_Z Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    Mam podobny problem do @mcl

    Stary panel a w nim hosting z przypiętymi domenami. Kilka miesięcy temu dokonano na nim cesji wszystkich usług na nowego właściciela.

    Nowy właściciel posiada jednak nowy panel ze swoim hostingiem i tu chce przepiąć swoje domeny. Wiadomo, nie da się.

    Wysłałem w tej sprawie zgłoszenie JZEK-64383-585. Pani Kasia odpisała:
    "W takiej sytuacji proszę o odpięcie domen od posiadanej usługi serwera ( starego). Po dokonaniu zmiany proszę o wiadomość zwrotną, abyśmy mogli zweryfikować czy istnieje możliwość szybszego wykonania migracji."

    Jedna z domen to żywy serwis i absolutnie nie mogę sobie pozwolić na taki luksus. Proszę o wsparcie gdyż hosting na starym panelu wygasa za parę dni,a nowy właściciel nie chce go dalej utrzymywać.
     
  13. Darek_Z

    Darek_Z Nowy użytkownik

    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    0
    W dniu dzisiejszym przeprowadzono "moją" migrację na nowy panel. Jest świetny, nareszcie wszystkie moje usługi znalazły się w jednym miejscu i przyjemnie się nimi zarządza.

    Jednak ciernista droga, która doprowadziła mnie do tej nirwany, to inna historia... Ale nie będziemy tu smęcić, czas na podziękowania!

    Dziękuję Administratorom forum, pracownikom home.pl, za wybitne wsparcie w tej sprawie. Osiem dni minęło od mojej prośby (poprzedni post) o pomoc i zero odpowiedzi...

    Dziękuję Pani Kasi (poprzedni post "proszę o odpięcie domen od posiadanej usługi"), za dobrą radę. Gdybym jej posłuchał, wystrzeliła by mój biznes w kosmos...

    Dziękuję infolinii, za wspaniałą muzykę. Gdyby nie ona, 90minut oczekiwania na połączenie z konsultantem byłoby horrorem...

    Dziękuję konsultantowi, za ciepłe słowa otuchy, że moje męki zakończą się w przeciągu jednej godziny...

    Dziękuję kolejnemu konsultantowi, który 27 godzin później spowodował, że obietnica pierwszego konsultanta stała się faktem...

    Dziękuję Ci home.pl, że po 15-tu latach współpracy pokazaliście mi, gdzie moje miejsce...
     
  14. ajies

    ajies Spryciarz

    Wiadomości:
    45
    Docenione treści:
    3
    Stary panel jest bardzo czytelny, w nowym jest za dużo grafiki, nie o estetykę chodzi, a o linki i opcje.
     
  15. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Nowy Panel to nie tylko grafika ale też pełne RWD. To właśnie z tego powodu wiele stron internetowych wydaje się dziś bardzo prostymi, przesadnymi konstrukcjami z niewielką ilością treści. Nie mniej 5 lat temu jak zmienialiśmy panel, były podobne komentarze. Nowy Panel Klienta nie ma żadnego związku z poprzednim, to nowoczesne rozwiązanie, które zarówno nam jak i Klientom i właścicielom kont, w końcu da dostęp do setek nowych rozwiązań. Przede wszystkim zarządzania wszystkimi usługami z jednego miejsca.

    Jeśli masz jakieś sugestie dot. rozwoju Panelu Klienta lub jego działania, daj znać na forum w sekcji Sugestie.
     

Poleć forum znajomym