1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Prośba o pomoc Emaile wchodzą do home.pl po 2 godz

Dyskusja w 'Poczta home.pl' rozpoczęta przez użytkownika ajies, 1 Sierpień 2019.

  1. ajies

    ajies Spryciarz

    Wiadomości:
    45
    Docenione treści:
    3
    Witam,
    Kontrahenci wysyłają nam emaile i po godzinie telefonuja, czy zapoznaliśmy się z treścią, a my tego emaila nie mamy.
    Email wchodzi do skrzynki po ok. 2 godzinach. Badam nagłówki emaili i z Australii:
    Thu, 1 Aug 2019 18:21:49 +1000 (AEST) - wyszło z Australii
    Thu, 1 Aug 2019 12:49:06 +0200 - weszło na home.pl
    z Niemiec:
    Thu, 1 Aug 2019 10:25:58 +0200 - wyszło z Niemiec
    Thu, 1 Aug 2019 12:29:19 +0200 - weszło do home.pl

    i niestety tak mamy z ponad połową emaili od różnych nadawców. Ktoś może wie jaka jest tego przyczyna i o co tu chodzi ?
     
  2. machum93

    machum93 Znawca

    Wiadomości:
    225
    Docenione treści:
    28
    Sprawdził bym czy nie masz ustawionych jakiś dziwinych wpisów w czarnej liście (zabezpieczenia antyspamowe home) oraz czy nie posiadasz jakiś przekierowań.
     
  3. ajies

    ajies Spryciarz

    Wiadomości:
    45
    Docenione treści:
    3
    akurat te przykłady które wysłałem, to tych nadawców mam na białej liście
     
  4. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    a jak sprawdzasz pocztę? POP3 albo przez Gmaila?
     
  5. ajies

    ajies Spryciarz

    Wiadomości:
    45
    Docenione treści:
    3
    POP3 i czasem poczta.home.pl

    emaile przychodzące na home.pl przekierowywane są na listę mailingową ustawioną w panel.home.pl , jeśli to ma znaczenie, to adresów na liście jest 3, wszystkie w ramach naszego konta i naszej domeny
     
  6. machum93

    machum93 Znawca

    Wiadomości:
    225
    Docenione treści:
    28
    Sprawdził bym logi MTA czy nie masz jakiś błędów przy wysyłce wiadomości (lista mailingowa). Jak masz dostęp do logów przez SSH to możesz to sam sprawdzić, jeżeli nie to kontakt z pomocą techniczną.
     
  7. LorK

    LorK Przyjaciel forum Beta-tester

    Wiadomości:
    1 064
    Docenione treści:
    96
    jakby były błędy to emaile raczej by nie dochodziły wcale. Jeśli jest to powtarzalne to sądzę, że przyczyna jest gdzieś indziej.

    co ile POP3 sprawdza pocztę?
    Przestaw swojego klienta na IMAP lub sprawdzaj pocztę tylko przez stronę WWW (nie używając klientów POP3).

    Opisany przez Ciebie przypadek wygląda jak ten zgłoszony przez mojego klienta. On odbiera pocztę z home.pl przez gmail (który POP3 wybiera pocztę z serwerów co określony czas). Też mi zgłasza, że poczta do niego bardzo długo "idzie", tylko u niego jest to chyba 30 minut.
     
  8. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    A ja bym polecił sprawdzić nagłówki takiej wiadomości - tam wszystko jest - skąd wyszło, dokąd przyszło i o której godzinie.

    Jak masz problem z ich interpretacją, to podeślij na priv nagłówki.
     
  9. ajies

    ajies Spryciarz

    Wiadomości:
    45
    Docenione treści:
    3
    Tak. Nagłówki sprawdzone kluczowe elementy podane w pierwotnym poście, więc jaka może być przyczyna tego, że emaile chodzą 2 godziny ?
     
  10. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    W tego typu przypadkach wina leży najczęściej po stronie serwera nadawcy lub hostów pośredniczących. Godzina nadejścia wiadomości w home.pl jest godziną nawiązania połączenia z wcześniejszego hosta. Co się działo wcześniej trudno określić, jedynie nagłówki pokazują, gdzie wiadomość spędziła więcej czasu.

    To co wstawiłeś w pierwszym poście jest moim zdaniem zbyt ubogie w szczegóły - powinny być jeszcze hosty pośrednie na drodze wiadomości.

    W home.pl nie ma zabezpieczenia, które powodowałoby czasowe opóźnienie dostarczenia wiadomości (coś jak GreyListing np.).
     
  11. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    W tym zakresie nie spotkałem się jeszcze aby miało miejsce opóźnienie w dostarczaniu poczty, ale faktycznie spotkałem się z tym aby poczta wychodząca była opóźniana, np. gdy na serwerze nadawcy serwer poczty po prostu zakolejkuje wysyłkę wiadomości.

    Jeśli masz przynajmniej jedną konkretną wiadomość, z datą i godziną jej dostarczenia do home.pl, możemy od reki nawet podczas rozmowy telefonicznej sprawdzić logi poczty dla niej i zobaczyć o której faktycznie została ona do nas dostarczona. Natomiast jak wspominali przedmówcy, nagłówki wiadomości zdradziłby nam więcej informacji. Tak samo logami dysponuje nadawca, który może prześledzić aktywność do chwili wysłania wiadomości.
     
  12. ajies

    ajies Spryciarz

    Wiadomości:
    45
    Docenione treści:
    3
    wysłałem 2 wiadomości eml przez formularz kontaktowy po zalogowaniu do panel.home.pl w dniu kiedy napisałem pierwszy wątek. Nie mam auto-odpowiedzi z BOK o nadaniu numeru sprawy. Po zalogowaniu do panelu nie ma też historii korespondencji, ale to już wyjaśniałeś, ze zrezygnowaliście z tego co jest z mojego (klienta) punktu widzenia znaczące obniżenie jakości usług home.pl
     

Poleć forum znajomym