Witam, Kontrahenci wysyłają nam emaile i po godzinie telefonuja, czy zapoznaliśmy się z treścią, a my tego emaila nie mamy. Email wchodzi do skrzynki po ok. 2 godzinach. Badam nagłówki emaili i z Australii: Thu, 1 Aug 2019 18:21:49 +1000 (AEST) - wyszło z Australii Thu, 1 Aug 2019 12:49:06 +0200 - weszło na home.pl z Niemiec: Thu, 1 Aug 2019 10:25:58 +0200 - wyszło z Niemiec Thu, 1 Aug 2019 12:29:19 +0200 - weszło do home.pl i niestety tak mamy z ponad połową emaili od różnych nadawców. Ktoś może wie jaka jest tego przyczyna i o co tu chodzi ?
Sprawdził bym czy nie masz ustawionych jakiś dziwinych wpisów w czarnej liście (zabezpieczenia antyspamowe home) oraz czy nie posiadasz jakiś przekierowań.
POP3 i czasem poczta.home.pl emaile przychodzące na home.pl przekierowywane są na listę mailingową ustawioną w panel.home.pl , jeśli to ma znaczenie, to adresów na liście jest 3, wszystkie w ramach naszego konta i naszej domeny
Sprawdził bym logi MTA czy nie masz jakiś błędów przy wysyłce wiadomości (lista mailingowa). Jak masz dostęp do logów przez SSH to możesz to sam sprawdzić, jeżeli nie to kontakt z pomocą techniczną.
jakby były błędy to emaile raczej by nie dochodziły wcale. Jeśli jest to powtarzalne to sądzę, że przyczyna jest gdzieś indziej. co ile POP3 sprawdza pocztę? Przestaw swojego klienta na IMAP lub sprawdzaj pocztę tylko przez stronę WWW (nie używając klientów POP3). Opisany przez Ciebie przypadek wygląda jak ten zgłoszony przez mojego klienta. On odbiera pocztę z home.pl przez gmail (który POP3 wybiera pocztę z serwerów co określony czas). Też mi zgłasza, że poczta do niego bardzo długo "idzie", tylko u niego jest to chyba 30 minut.
A ja bym polecił sprawdzić nagłówki takiej wiadomości - tam wszystko jest - skąd wyszło, dokąd przyszło i o której godzinie. Jak masz problem z ich interpretacją, to podeślij na priv nagłówki.
Tak. Nagłówki sprawdzone kluczowe elementy podane w pierwotnym poście, więc jaka może być przyczyna tego, że emaile chodzą 2 godziny ?
W tego typu przypadkach wina leży najczęściej po stronie serwera nadawcy lub hostów pośredniczących. Godzina nadejścia wiadomości w home.pl jest godziną nawiązania połączenia z wcześniejszego hosta. Co się działo wcześniej trudno określić, jedynie nagłówki pokazują, gdzie wiadomość spędziła więcej czasu. To co wstawiłeś w pierwszym poście jest moim zdaniem zbyt ubogie w szczegóły - powinny być jeszcze hosty pośrednie na drodze wiadomości. W home.pl nie ma zabezpieczenia, które powodowałoby czasowe opóźnienie dostarczenia wiadomości (coś jak GreyListing np.).
W tym zakresie nie spotkałem się jeszcze aby miało miejsce opóźnienie w dostarczaniu poczty, ale faktycznie spotkałem się z tym aby poczta wychodząca była opóźniana, np. gdy na serwerze nadawcy serwer poczty po prostu zakolejkuje wysyłkę wiadomości. Jeśli masz przynajmniej jedną konkretną wiadomość, z datą i godziną jej dostarczenia do home.pl, możemy od reki nawet podczas rozmowy telefonicznej sprawdzić logi poczty dla niej i zobaczyć o której faktycznie została ona do nas dostarczona. Natomiast jak wspominali przedmówcy, nagłówki wiadomości zdradziłby nam więcej informacji. Tak samo logami dysponuje nadawca, który może prześledzić aktywność do chwili wysłania wiadomości.
wysłałem 2 wiadomości eml przez formularz kontaktowy po zalogowaniu do panel.home.pl w dniu kiedy napisałem pierwszy wątek. Nie mam auto-odpowiedzi z BOK o nadaniu numeru sprawy. Po zalogowaniu do panelu nie ma też historii korespondencji, ale to już wyjaśniałeś, ze zrezygnowaliście z tego co jest z mojego (klienta) punktu widzenia znaczące obniżenie jakości usług home.pl