Witam. Problem jest następujący. Chciałbym utworzyć zestaw produktów składający się z np. 5 produktów. Cały zestaw miałby być tańszy niż 5 x pojedynczy produktu. Od razu powiem, że nie chodzi mi o to, aby to był zestaw, który ja przygotuje z dostępnych 15 podobnych produktów (akurat tyle mam w tym przypadku). Klient miałby mieć możliwość złożenia samemu 5 dowolnych produktów z 15 dostępnych. Chciałbym, aby klient miał możliwość dodania powtarzających się produktów. Próbowałem z wariantami, ale sklep się wysypuje, za dużo wariantów (5 wariantów x 15 produktów x możliwość kombinacji). Przy użyciu funkcji "Utwórz zestaw" nie ma możliwości wyboru przez klienta dowolnych 5 produktów, tylko mogę zaproponować konkretne produkty, co w moim przypadku totalnie nie ma sensu. Za dużo kombinacji. Czy ktoś rozwiązał taki temat? Czy może jest funkcja w sklepie, której jeszcze nie zauważyłem? Poniżej screen, na którym widać dokładnie o co mi chodzi. To rozwiązanie (warianty) w teorii powinno działać, ale tworzy mi do każdej możliwej kombinacji nowy produkt i sklep się wysypuje.
Warto sprawdzić również tzw. warianty niemagazynowe w eSklepie, ale nie jestem pewny czy zdadzą one egzamin we wskazanym przypadku. @JakubW może Ty będziesz mógł to sprawdzić dla @PrzemekCK
@PrzemekCK Czyli chciałbyś osiągnąć efekt, żeby klient przy zestawie produktów mógł wybrać pięć smaków wśród dostępnej puli piętnastu smaków. Można coś takiego osiągnąć, ale: 1) będzie z tym trochę zabawy, 2) może spowodować dodatkowe tematy do rozwiązania. Możesz zbudować zestaw, który ma dodany jeden produkt z jedną grupą wariantów, która prezentuje się następująco: W ramach jednej grupy dodajemy pięć cech (jako osobnych produktów), a w tych cechach 15 wartości (jako dostępnych smaków w tych produktach). Po utworzeniu tej grupy i powiązania jej z produktem, a produktu z zestawem, na karcie produktu mam taki efekt: Takim sposobem ja jako kupujący, w ramach jednego zestawu promocyjnego mogę dodać do koszyka pięć produktów z puli dostępnych piętnastu smaków. Ja jako sprzedający w zamówieniu widzę jakie produkty i jakie smaki klient dodał do koszyka. Od frontu wygląda to fajnie, tylko trzeba wszystkie te elementy w poprawny sposób opisać, ale tu pojawia się jedna kwestia. Otóż wszystko to są warianty niemagazynowe, które nijak mają się do faktycznych produktów w sklepie internetowym. Musieliśmy utworzyć "fikcyjne" produkty na potrzeby zestawu, które mają swoje faktyczne odpowiedniki w sklepie internetowym. W przypadku scenariusza, kiedy wyląduje mi w sklepie zamówienie na produkty z tego zestawu, nie zaktualizują mi się stany magazynowe tych konkretnych produktów, co potem może spowodować chaos w zarządzaniu magazynem - klient poprzez zestaw kupił produkty, których nie mam już na stanie. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę cenę - zdefiniowanie cen wariantach oraz w produkcie nie mają wpływu na cenę całego zestawu, więc cena zestawu musi być sumą wszystkich pięciu produktów (skoro klient i tak będzie musiał wybrać pięć). W mojej opinii największy mankament tego rozwiązania to brak powiązania stanów magazynowych produktów w zestawie z ich odpowiednikami sprzedawanymi osobno. Mam nadzieję, że trochę naświetliłem temat