1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

ROZWIĄZANE Jedna domena podpięta do dwóch dostawców poczty

Dyskusja w 'Usługi dodatkowe oraz panel administracyjny' rozpoczęta przez użytkownika lolek, 21 Kwiecień 2020.

  1. lolek

    lolek Praktyk

    Wiadomości:
    30
    Docenione treści:
    2
    Witam!
    Mam zarejestrowaną domenę w home.pl i podlinkowaną do konta Office 365 (Microsoft Exchange Lite) konta pocztowe we własnej domenie.

    Czy jest możliwość podpięcia tej samej domeny do innego dostawcy poczty (ProtonMail) i posiadanie równocześnie kont pocztowych w obu serwisach ?(oczywiście różnych nazw)
     
  2. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    W teorii możesz przekierować pocztę rekordem MX na dwa, trzy czy cztery serwery poczty, ale nie będzie to działać jak sobie wyobrażasz.
    Przy takiej konfiguracji wiadomości mogą wpadać na serwer, który odpowie najszybciej, albo losowo, albo na przemian. W efekcie część wiadomości będzie na jednym serwerze, a część, na drugim. Podobnie z wysłanymi - będą tylko na tym serwerze, z którego zostaną wysłane. Chyba, że zastosujesz jakiś dodatkowy system synchronizacji.
    Albo potrzebujesz jakiegoś własnego DNSa i serwerów, które spełnią Twoje wymogi, a tu już potrzeba minimum serwera/-ów VPS.

    IMO taka konfiguracja to trochę sztuka dla sztuki i może przynieść więcej problemów niż pożytku.

    E: chyba, że jest jakaś szczególna konfiguracja, co na to pozwala, to też się chętnie dowiem.
     
  3. lolek

    lolek Praktyk

    Wiadomości:
    30
    Docenione treści:
    2
    Witam i dzięki za odpowiedź. Napisałem do pomocy technicznej z proton mail i dostałem prawie taką samą odpowiedź. W teorii jest to możliwe ale w praktyce będą problemy. Sugerowali żeby domena była podpięta tylko do jednego dostawcy.
    Czyli raczej zostane z Office 365 i dokupię kolejne skrzynki.
    Jeszcze raz dzięki pozdrawiam
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Powyżej otrzymałeś odpowiedzi i sądząc po ostatnim komentarzu wnioskuję, że jedynym problemem jest potrzeba dodania nowych skrzynek. Tylko czemu chciałeś je utrzymywać poza Office 365? Czy te osoby nie mają mieć pełnego dostępu do zasobów Office? Alternatywą było by utworzenie poczty w subdomenie, np. dla określonej grupy pracowników którzy z jakiego powodu nie używają Office. Nie mniej z drugiej strony warto może iść krok dalej i zastanowić się (polecam rozmowę z naszym zespołem Marketplace) jak jeszcze lepiej wykorzystać Office 365 w firmie aby każde konto było warte rozszerzenia licencji.
     

Poleć forum znajomym