1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

SUGESTIA Możliwość wymiany punktów na produkt w koszyku

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika papux, 31 Październik 2016.

  1. papux

    papux Laureat

    Wiadomości:
    402
    Docenione treści:
    114
    Witam.
    Ostatnio przerabiam program lojalnościowy i system rabatowy działa bez zarzutu przydzielając rabaty w koszyku klienta przy podliczaniu zamówienia.

    Mnie jednak interesuje wymiana punktów na produkty i tu zaczynają się schody. Gdyż klient musi wchodzić na swoje konto jakoś specjalnie wymieniać produkty które nie trafiają do jego koszyka.

    Moja sugestia jest taka.
    Prosił bym o zrobienie dodatkowego przycisku przy produkcie w koszyku z nazwą "wymień za punkty" wtedy jasno i wyraźnie system odejmuje kwotę uzbieraną przez klienta w koszyku i zamówienie ładnie się zamyka.
    Oczywiście przycisk będzie się pojawiał przy produktach które spełniają wartość wymiany.

    Strasznie głupie jest zgłaszanie produktu i jego akceptacja. Wolę aby klient miał wszystko automatycznie przeliczony w koszyku i dany produkt trafił w zamówieniu nie za tyle ile kosztuje tylko z oznaczeniem wymieniony za punkty.
    Po za tym obecna forma nie daje klientowi żadnego wyboru. Raz kliknięty produkt trafia bezpośrednio do wymiany a klient nie ma możliwości edycji wymiany produkty tak jak ma tą możliwość w koszyku gdzie przed finalizacją zamówienia może produkt usunąć.

    Do tego brakuje opcji kiedy dany produkt może zostać wymieniony.
    np. tylko wtedy kiedy w koszyku znajduję się 3 krotność wartości wymienionych punktów tak żeby klient nie robił darmowych zamówień tylko za punkty.

    Mam wrażenie że ta forma wymiany jest strasznie zaniedbana.

    Czy jest taka dodatkowa opcja możliwa?
     
    Ostatnia modyfikacja: 31 Październik 2016
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Nie ma takiej opcji i w dużej części taki system podyktowany jest też kwestiami związanymi z rozliczeniem produktów. Kolejna kwestia to mechanizm zliczania punktów, czy ma brać produkty dodane do koszyka i pkt przydzielone za nie, czy jedynie punkty na koncie klienta. To już mocno rozbudowuje system, nie wspominając później o udostępnieniu np. danych do faktury z czy też bez produktu z programu lojalnościowego, itd. Wspomniałeś o wymianie za punkty w koszyku, a co w sytuacji gdy klient skorzysta z regulaminowego zwrotu produktu? Itd.

    Program wygląda jak wygląda i ma na celu wymianę punktów za zakupy... jeśli chodzi o pomysł, oczywiście sugestia ląduje u kierownika, bo jest to jakiś pomysł. Nie mniej przerabialiśmy to kilka razy i nie jest to takie proste, rodzi to po prostu kolejne pomysły lub rozbudowę systemu, a także problemy które musimy przewidzieć od strony administratora (rozliczenie). To tak piszę trochę na zaś, nie odbieraj tego jako negowanie, bardziej jako moje prywatne przemyślenie.
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    FEEDBACK-932
     
  4. papux

    papux Laureat

    Wiadomości:
    402
    Docenione treści:
    114
    Dzięki wielkie.
    Rozumiem zawiłość problemu nie mniej jednak mądre głowy mogą nad tym pomyśleć i udoskonalać
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    ha! najlepszą bazą pomysłów, są użytkownicy :) jeśli znajdziesz złoty środek, to też odezwij się do nas :)
     
  6. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @papux wydaje mi się, że taka modyfikacja wymaga sporo "głęboko-idących" zmian i sporo nakładu pracy. Kierownik produktu na podstawie naszego zgłoszenia, przesłał zapytanie do osób odpowiedzialnych za rozwój sklepu Click Shop, poczekajmy na ich odpowiedź.
     
  7. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    Sorry, ale znam problem od ładnych kilku lat i wcale nie uważam, żeby były tu problemy "nie dające się rozwiązać".
    Jakie punkty brać pod uwagę? Te same, które teraz są brane pod uwagę w punktach dających stały rabat.
    Jak rozliczać? Bardzo prosto - punkty stanowią rabat tudzież opust.
    Co jeżeli klient skorzysta z prawa zwrotu? A co ma być? Zwraca zrabatowany produkt i należy mu się zwrot pieniędzy w kwocie jaką zapłacił.
    Jeszcze jakieś trudności? :)
     
  8. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    W ramach zgłoszenia: FEEDBACK-932 mogę poinformować, że dla programu lojalnościowego rozpisywane są zmiany, m.in. wprowadzające możliwość wymiany w koszyku. Najbardziej prawdopodobny termin wprowadzenia to: pierwszy kwartał 2018.
     
  9. Adriano

    Adriano Użytkownik

    Wiadomości:
    57
    Docenione treści:
    6
    Czy temat wymiany produktu za punkty w koszyku został porzucony ?
     
  10. papux

    papux Laureat

    Wiadomości:
    402
    Docenione treści:
    114
    Wymiana produktów jest już dostępna od jakiegoś czasu.
    (Nowy panel)
    Panel sklepu>>Zwiększaj sprzedaż>>Program lojalnościowy
     
  11. Adriano

    Adriano Użytkownik

    Wiadomości:
    57
    Docenione treści:
    6
    Ale dodając produkt do koszyka nie można ani przed dodaniem zdecydować czy będzie wymiana ani nie można tego uczynić w koszyku, w koszyku jest tylko link lista produktów dostępnych za punkty po kliknięciu mamy listę wszystkich produktów z opcją wymień, ale niestety nie działają kategorie ani też wyszukiwarka więc aby znaleźć produkt którego szukamy trzeba przeglądać kilkadziesiąt stron co jest nonsensem. Chyba że ja czegoś nie wiem jak to zrobić inaczej ?
     

Poleć forum znajomym