W TRAKCIE Zapytanie o produkt - ustawienia wysyłki oraz identyfikacji

Dyskusja w 'Zmiana wyglądu sklepu i edycja zaawansowana' rozpoczęta przez użytkownika najtanszegadzety.pl, 28 Styczeń 2016.

  1. najtanszegadzety.pl

    najtanszegadzety.pl Stały bywalec

    Wiadomości:
    38
    Docenione treści:
    0
    a czy istnieje mozliwość zrobienia tak aby e-maile przychodziły od nadawcy (adresu e-mail) wpisanego w formularz ? dot. "zapytaj o produkt"
     
  2. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @najtanszegadzety.pl - funkcja odpisywania na pytania o produkt została przed chwilą przez ze mnie sprawdzona. W moim testowym sklepie wszelkie odpowiedzi wysyłane są na adres e-mail wpisany przez użytkownika w formularzu kontaktowym. Co prawda otrzymuję pytanie o produkt z adresu e-mail sklepu, ale po kliknięciu na przycisk "Odpowiedz", przygotowana odpowiedź wysyłana jest już na adres e-mail klienta.

    Szablon wiadomości e-mail odpowiedzialny za funkcje pytanie o produkt znajduje się w Panelu sklepu: Zawartość -> Wiadomości email -> Pytanie o produkt. Możesz w tym miejscu zmienić treść oraz ustawienia wysyłanej wiadomości e-mail.

    Domyślne ustawienia funkcji pytanie o produkt powinny powodować, że po kliknięciu przycisku "Odpowiedz", np. w webmailu lub programie pocztowym, to przygotowana odpowiedź zostanie wysłana na adres e-mail klienta, zamiast na adres e-mail nadawcy, z którego przyszła wiadomość.
     
  3. najtanszegadzety.pl

    najtanszegadzety.pl Stały bywalec

    Wiadomości:
    38
    Docenione treści:
    0
    wlaśnie mi zależy że w od: był adres sklepu - mianowicie mój CRM rozpoznaje w ten sposób klientów i przyporządkowuje ich do kontrahentów.
     
  4. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    W takiej sytuacji nie da rady. Wiadomość ze sklepu, a dokładniej zapytanie o produkt musi być wysłane z adresu e-mail sklepu. W przeciwnym wypadku wysyłka nie będzie dostarczana, ponieważ nasze zabezpieczenia antyspamowe będą wyłapywały taką wiadomość e-mail jako wiadomość podszywającą się pod adres e-mail klienta.

    Najprościej mówiąc: system sklepu może wyłapywać wiadomości niby wysłane z adresu e-mail klienta jako spam, może być to potraktowane jak próba podszycia się pod adres e-mail klienta. Dlatego w nagłówkach wysyłanych wiadomości dodawany jest parametr "reply-to", który powoduje, że po kliknięciu na przycisk "Odpowiedz", wysyłka odpowiedzi realizowana jest na adres e-mail klienta.

    Podsumowując, z uwagi na kwestie techniczne, wiadomość z zapytaniem o produkt nie może być wysyłana bezpośrednio jako z adresu e-mail klienta.
     
  5. najtanszegadzety.pl

    najtanszegadzety.pl Stały bywalec

    Wiadomości:
    38
    Docenione treści:
    0
    ok rozumiem a dodatkowe pola w tym formularzu (obecnie jest imie i nazwisko, e-mail i treść) a dodatkowo np. numer tel.
     
  6. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    Dodanie nowego pola do formularza nie jest takie proste jak się wydaje. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem będzie dodanie informacji w postaci sugestii, aby użytkownicy wysyłący zapytanie o produkt, podawali numer telefonu w treści wysyłanego zapytania. Najprościej możesz to zrobić w panelu sklepu: "Konfiguracja" -> "Ustawienia regionalne" -> "Języki". Przejdź następnie do edycji języka polskiego i kliknij zakładkę "Frazy" po lewej stronie. Wyszukaj odpowiednią frazę, np. "Odpowiedz zostanie wysłana na podany adres e-mail" i ją odpowiednio zmodyfikuj (przykład poniżej).

    numer-telefonu.png
     
  7. najtanszegadzety.pl

    najtanszegadzety.pl Stały bywalec

    Wiadomości:
    38
    Docenione treści:
    0
    zrobiłem tak w templatce, ale nie jest zupełnie fajne bo.. widac to potem w i informacji o wysłanym e-mailu - i tego nie umiem zrobić - może ktoś pomoże bo pewnie coś w kodzie pomieszałem
     

    Załączone pliki:

  8. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    musiałbyś to w klasę z warunkiem dodać, a to jednak więcej roboty niż się wydaje.
     
  9. najtanszegadzety.pl

    najtanszegadzety.pl Stały bywalec

    Wiadomości:
    38
    Docenione treści:
    0
    @TheL dużo ? czy tak bardzo dużo - nie ukrywam że to ważne dla nas :)
     
  10. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    W sklepie innego rozwiązania nie znajdziesz, z ciekawości sam pomysł został przekazany do kierownika produktu, aby umożliwić rozbudowę tych formularzy.

    Przyszedł mi do głowy pomysł w stylu: dodanie zewnętrznego formularza, który by zaciągał ze sklepu np. product name ze strony, na której by został użyty. W ten sposób zbudowałbyś formularz wg. własnego uznania, a ten zaciągałby jakiś jeden/dwa lub kilka parametrów, niezbędnych do identyfikacji produktu. Nie mniej sklep nie przewiduje sam w sobie tak głębokiej "integracji" aby wysłanie zapytania od razu było możliwe do przekierowania na zewnątrz.

    Ewentualnie dodać produktom w nazwie jakieś elementy np. 001, które podczas zapytania o produkt i wysłania wiadomości z formularza, były by po prostu filtrowane na w Twojej aplikacji. Dodanie stałego elementu dla grupy produktów.

    W tym zakresie jednak pomoc wykracza daleko poza nasze wsparcie. Może pytanie do agencji interaktywnej?
     
  11. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    Tak jak @Grzesiek napisał, to są spore ingerencje w templatki i nie tylko. O ile samo ukrycie napisu to kwestia znalezienia odpowiednich rzeczy w kodzie i zrobienie ifów określających kiedy dany styl ma się pojawiać i może być to dość czasochłonne, to już rozbudowa formularza to bardzo poważna sprawa. Jeśli przechwycisz kod produktu możesz zbudować własny skrypt generujący formularz i i przesyłający te dane pomijając formularz sklepowy. Nie jest to jednak sprawa na forum.
     
  12. najtanszegadzety.pl

    najtanszegadzety.pl Stały bywalec

    Wiadomości:
    38
    Docenione treści:
    0
    @TheL a może napisz do mnie na priv (kb@najtanszegadzety.pl) - i pomozesz mi pare spraw zalatwić - widzę że znasz się na temacie ;p
     

Poleć forum znajomym