1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Poczta Poprawa funkcjonalności w Nowej Poczcie home.pl

Dyskusja w 'Sugestie i zgłoszenia' rozpoczęta przez użytkownika dsg.data, 18 Grudzień 2015.

  1. dsg.data

    dsg.data Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    1
    Witam
    Być może źle szukałem ale nie znalazłem nigdzie poruszonego tematu wyszukiwarki - choć znalazłem wpis że jest to dla Panstwa priorytet.
    Mam na mysli sposób wyszukiwania jak w poprzedniej poczcie z funkcjami jak AND lub OR.
    Było to pomocne przy porządkowaniu poczty - np w ostatnim czasie nasiliły się reklamy zamochodów więc wpisanie do wyszukiwarki
    audi AND seat AND peugeot AND... w starej poczcie szybko umozliwia wyłuskanie wiekszej ilości niechcianych maili potem zaznaczenie wszystkich i wysłanie do spamu
    w nowej poczcie nie działa ta funkcja :(

    Inną sprawą jest kwesti reguł antyspamowych - znalazłem zapis że newslettery, maile z list mailingowych itp nie sa traktowane jako spam.
    W zasadzie słusznie - ale czy to wystarczy że napisze w tytule "newsletter" i już mnie antyspam nie rusza ?
    Ja mam wiekszość NIECHCIANEJ poczty z jakiś newsletterów w które nigdy się nie zapisywałem a wypisywanie się ze wszystkich jest idiotyczne bo trzeba wtedy potac mail który trafia do następnej bazy rozsyłajacych spam, więc takie ograniczenie filtru wydaje się nonsensem...

    W kwestii spamu - czy mozna utworzyć (może istnieje) gdzieś lista odrzucanych maili - w jakimś logu itd...
    W związku ze słabo działającym filtrem od roku bardziej natarczywy spam umieszczałem na czarnej liście jakogo domeny i sub domeny
    Ostatnio nawet dodałem z rozpedu serwer home.net.pl - bo dostawalem od jeden z firm po 3 maile dziennie z ofertą, a prośby o zaprzestanie nie docieraly. teraz się więc zastanawim od kogo jeszcze nie przychodza do mnie maile - może zablokowałem też z rozpedu inne ważne dla mnie kontakty bo korzystają z tego samego serwera ??
     
    Ostatnia modyfikacja: 18 Grudzień 2015
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    home.net.pl usuń, ale sprawdzając nagłówki wiadomości, możesz sprawdzić adres IP nadawcy. W przypadku serwerów w home.pl, każdy klient hostingu (poza Personal Email) ma swój unikalny adres IP. Więc powinno to skutecznie przyblokować jedną z osób. Jeśli dodatkowo stwierdzasz, że spam nie spełnia kryteriów poprawności (brak informacji, kto, na jakiej podstawie, jak się wypisać, mailing powtarza się) możesz to zgłosić na www.home.pl/kontakt - przez formularz. Takie zgłoszenia weryfikujemy jak najbardziej i reagujemy na nie, szczególnie gdy pojawiają się informacje od Klientów (tak jak Ty o tym piszesz).

    Niestety reguła z adresem IP nie sprawdzi się zawsze, szczególnie jeśli klienci czy to u nas, czy innych operatorów, mają np. jeden adres IP dla puli serwerów. Więc trzeba z tym uważać.

    W pierwszej kwestia AND, OR - przekazuję dalej do sprawdzenia, co możemy z tym zrobić. W przypadku wyszukiwarki w Pomocy możesz dodawać kolejne frazy do wyszukania, będą one się pojawiały na liście po lewej stronie jako osobne pozycje zawężające lub rozszerzające wyniki wyszukiwania.

    Jeśli chodzi o samo traktowanie wiadomości jako SPAM - systemy antyspamowe wbrew pozorom działają dobrze (ale nie tak, jak chcieli by tego zawsze użytkownicy). Najlepszym przykładem jest odwołanie się do darmowych skrzynek email dostępnych w sieci, gdzie zabezpieczenia antyspamowe są bardzo inwazyjne i bardzo dokładnie weryfikują treści maili, budując na ich podstawie kolejne reguły. Na takie coś mogą sobie pozwolić operatorzy darmowych kont czy też płatnych, którzy w pewien sposób określili te zasady w regulaminach świadczenia usług (świetne zabezpieczenia Gmaila, a dokładnie, system filtrowania wiadomości).

    My tą część zostawiliśmy klientom, dając dostęp do czarnej i białej listy nadawców, a dalej opcji SPAM. I ponownie napiszę to, nie każda wiadomość spamowa jest spamem, a dbają o to firmy, które wysyłają mailingi. Pomijam już fakt, że żyjemy w czasach SPAMU który jest na każdym kroku. Serwer nie jest w stanie ocenić, że dana wiadomość jest spamem, a nie newsletterem do którego się zapisałeś. Oczywiście, prościej było by zablokować wszystko i dodawać tylko reguły na zasadzie: od dziś subskrybuję XX i pozwalam CI serwerze na przepuszczenie tych wiadomości :) Ale to by o tym pamiętał.
     
  3. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
  4. dsg.data

    dsg.data Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    1
    Jak bym chciał wpisywać każdy adres z rzekomego newsletter na czarną listę - to bym to zrobił, ale nie mam czasu poświęcać godziny tygodniowo na uzupełnianiu czarnej listy

    Oczekuję zwykłej funkcjonalności jaką miałem w hostingu w starej Netii, po kliknięciu na "to jest spam" RZECZYWISTE nagłówki były automatycznie przenoszone do czarnej listy.
    A antyspam miał trzy poziomy szczelności :
    1. poziom - wiadomość była w skrzynce odbiorczej z dopisanym nagłówkiem SPAM
    2. poziom - wiadomość trafiała do skrzynki SPAM
    3. poziom - wiadomość była odrzucana
    Co jest takiego trudnego do wykonania takiej funkcji ?
    A dodatkowo po kliknięciu na przycisk SPAM mogłoby się wyświetlić okno dialogowe z propozycjami dodania któregoś lub wszystkich adresów z nagłówka do czarnej listy

    Inni potrafili to zrobić 10 lat temu, a home ciągle przoduje z ilością spamu w skrzynkach, a na infolinii dostaję takie same rozwiązania jak powyżej: proszę sobie znaleźć właściwy adres z nagłówka i dodać do czarnej listy.
    Na posiadanych 55 kontach mailowych miesięcznie jest kilka tysięcy niechcianych wiadomości - musiałbym dodać w firmie dodatkowy etat do obsługi czarnej listy.
    Nie takich rad oczekuję od home
     
  5. casar

    casar Profesjonalista

    Wiadomości:
    507
    Docenione treści:
    135
    Przecież jest przycisk oznaczania jako SPAM, którego użycie powoduje aktualizację filtrów - było gdzieś w komunikatach czy na blogu.
     
  6. dsg.data

    dsg.data Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    1
    Słyszał dzwon, ale nie wiedział gdzie on...
     
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/j...iami-antyspamowymi-w-nowej-poczcie-home-pl/#3
    • Funkcja oznacz jako spam w Poczcie home.pl
    W chwili obecnej wiadomości oznaczone w ten sposób jako SPAM, przenoszone są do folderu SPAM, a informacje o nadawcy a więc adres e-mail jak i adres z pola return-path, przekazywane są dalej do mechanizmu anty-spam, który na podstawie zgłoszeń, aktualizuje się. Proces ten nie działa jednak od razu po każdorazowym zgłoszeniu, jest to raczej globalny system, w którym aktywność każdego użytkownika poczty, przełoży się na docelową postać globalnej listy niechcianych nadawców.

    Tworząc systemy, funkcjonalności antyspam, trzeba jednak rozdzielić to co działa globalnie od tego co działa lokalnie na skrzynce. Pomysł operatora Netia, wydaje się skuteczny, rozszerzył on działanie przycisku o kopiowanie i umieszczanie adresu od razu na czarnej liście. I takie pytanie a zarazem pomysł już przekazałem do kierowników produktu, co my w tym zakresie planujemy lub co nas powstrzymuje aby to zrobić.

    Z drugiej strony działa wspomniany globalny system, który sprawdza się od wielu lat, a tej chwili jest jeszcze bardziej skuteczny. Co może jednak zakłócić jego pracę? Faktyczne odróżnienie tego co jest spamem, od tego co spamem jest dla pojedynczego użytkownika.

    Wiele firm, w tym oferujących np. bezpłatne konta e-mail ma rozbudowane mechanizmy antyspamowe, mocno gryzące się z polityką prywatności. Stąd są skuteczne, ale nie zapewniają ochrony Twoich danych, tworząc mechanizmy także na podstawie treści. Aby "uczący się" system miał możliwość rozwoju, potrzebuje wielu zmiennych, których nie każda firma może mu dostarczyć "od tak sobie".

    Przekazałem pomysł i pytania do kierowników produktu, z prośbą o komentarz. Gdy tylko uzyskam nowe informacje, a przede wszystkim oficjalne stanowisko w tej sprawie, na pewno się z Tobą/Wami podzielę na forum.

    W chwili obecnej przycisk OZNACZ JAKO SPAM + czarna lista nadawców to jedyne rozwiązanie. Ewentualnie reguły wiadomości.
     
  8. ajies

    ajies Spryciarz

    Wiadomości:
    45
    Docenione treści:
    3
    Najprościej by było, gdyby home.pl dodało do opcji antyspamowych filtrowanie po dowolnym nagłówku. Wtedy można by było zablokować
    X-Mailer:
    i wpisać popularne programy spamujące typu phpmailer, admailer,
    odsieje to ponad 80% spamerów

    Jeśli ktoś sobie zamawia newsletter, to niestety adres nadawcy musiałby sobie wpisać na białą liste.
     

Poleć forum znajomym