ROZWIĄZANE sumowanie kosztów dostawy i płatności w koszyku

Dyskusja w 'Panel sklepu' rozpoczęta przez użytkownika mirkas21, 7 Marzec 2016.

  1. mirkas21

    mirkas21 Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    Witam,
    Po wrzuceniu produktu do koszyka i dalej Złóż zamówienie, na ekranie "Zawartość Twojego koszyka" pojawia się po lewej stronie Dostawa (dostępne opcje z kosztami dostawy), a w drugiej kolumnie Płatność (również dostępne opcje - przelew, pobranie z odpowiednimi kwotami).
    Po wybraniu odpowiedniego rodzaju dostawy (Kurier, Poczta Polska) i formy płatności (PayU, przelew, pobranie) - w miejscu Koszt dostawy pojawia się suma opłat, które znajduja sie przy wybranych pozycjach (dostawa i płatność).

    Pytanie:
    Jak można usunąć ( w jakim miejscu) pojawiające się kwoty obok dostępnych form dostaw?
    Jak uruchomić dostawę Paczkomaty? - Jest dostępna w Dostawie, aktywna, lecz nie widać jej w miejscu Koszt dostawy po wrzuceniu produktu do koszyka.

    Pozdrawiam
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    Aby dana forma dostawy czy też płatności była aktywna, muszą być ze sobą powiązane, a więc: aktywować formę płatności dla krajów, potem aktywować formę dostawy i w wybranej formie dostawy wskazać, jakie formy płatności są obsługiwane. Upewnij się także co do warunków, np. min. waga, kwota zamówienia itp. czy przypadkiem coś nie blokuje opcji uruchomienia paczkomatu.

    Jeśli chodzi o koszty dostawy w koszyku, chcesz po prostu ukryć kwoty? Podaj adres sklepu.
     
  3. mirkas21

    mirkas21 Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    Dzieki za odpowiedź :)
    Adres sklepu wkrainiezabawy.pl .
    Nie chodzi mi o ukrycie cen, ale o to, zeby się nie sumowały.
    W przypadku małego przedmiotu, czyli bez ograniczeń gabarytu:
    Przy wybraniu Kuriera i płatności PayU jest ok. Przy zmianie płatności na przelew lub za pobraniem koszt po stronie dostawy i płatności się sumuje :-(

    Paczkomaty sa ograniczone tylko gabarytem 41x38x64, ale opcja dostawy paczkomat nie pojawia sie dla żadnych produktów, nawet małych.

    Pozdrawiam
    mirkas21
     
  4. mirkas21

    mirkas21 Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    Nie mogę za bardzo grzebac w ustawieniach Paczkomatu bo wysyłkę realizuje hurtownia z którą mam integrację.
     
  5. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    W ustawieniach kosztów dostawy, masz sekcję Obsługiwane płatności. Zaznaczasz poszczególne płatności.

    jeśli po prawej stronie podasz kwoty, to taka kwota lub % zostanie doliczony. Wykasuj to. Tego używa się np. jak masz pobranie, a więc: dostawa Poczta Polska, 10 zł, zaznaczasz Pobranie i doliczasz + 5 zł. Wtedy, PP kosztuje 10 zł a jak Klient weźmie za pobraniem to zapłaci 15 zł.

    Cennik ustalasz po lewej w sekcji Koszty dostawy.
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    Gabaryty działają nieco inaczej. Gabaryty umożliwiają na sztywno przypisanie wybranych form dostawy do wybranych produktów. Utworzyłeś Paczkomaty, ale ustawiłeś im gabaryt. A gabarytu nie przypisałeś do produktów. Pytanie czy w ogóle jest to konieczne.

    Tworzysz gabaryt np. A, przypisujesz go że Gabaryt A obsługiwany jest tylko przez Kuriera. Potem na karcie produktu, każdego osobno, ustawiasz że ten produkt jest gabarytem A, albo nie jest.

    Mechanizm działa tak: konfigurujesz formy dostawy i formy płatności, dla każdej formy dostawy aktywujesz wybrane formy płatności, a więc np. zamawiając kuriera, możesz zapłacić przelewem, przez PayU albo za pobraniem, ale np. wybierając odbiór osobisty, wybierasz tylko płatność przelewem albo na miejscu itp.

    Do tego formy płatności jak i dostawy można przypisywać krajom lub regionom, a więc PP zadziała tylko w Polsce, a np. Kurier (oczywiście w wybranej kwocie, bo możesz dodać 10 różnych dostaw kurierem) w wybranym kraju i za granicą.

    Gabaryty przypisujesz produktom, nie wszystkim, np. wybranym, płyta granitowa. Ponieważ jest to produkt niestandardowy, to aby nie bawić się w wymiary, wagi, zaznaczasz że płyta granitowa to gabaryt X, gabaryt X obsługiwany jest tylko przez Mirka z dostawczakiem. A mirek z dostawczakiem jest jedną z form dostawy.
     
    Ostatnia modyfikacja: 8 Marzec 2016
  7. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    I ostatnia kwestia, Paczkomat ograniczony jest wymiarami paczki, ok, ale wymiary nie są brane pod uwagę przy definiowaniu przesyłki. Tylko waga, ilość sztuk w koszyku lub wartość zamówienia. Więc musisz to sobie odpowiednio rozplanować. Hurtownia na pewno ma to po prostu uśrednione i albo Ci podpowiedzą albo sam to będziesz musiał zrobić.

    Pytanie, czy Ty w ogóle coś wysyłasz sam czy wszystko wysyła za Ciebie hurtownia? Spróbuje na podstawie w/w informacji skonfigurować to sam, jeśli będziesz miał wątpliwości, napisz na forum, ale wtedy już konkretnie rozpisz: np. wysyłam za pomocą X, Y, Z, X to poczta polska, więc małe rzeczy wysłam listem a duże paczką. Kurier to zawsze paczka, a Paczkomat to też paczka. Ale wysyłam duże kartony, np. 10 paczek puzzli, itp. Wtedy po prostu razem to zaplanujemy.

    Działaj i pisz.
     
  8. mirkas21

    mirkas21 Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    Wszystko wysyła hurtownia. Przy Paczkomacie hurtownia podała max gabaryt paczki jako 41x38x64. Większe produkty sa wysyłane kurierem.

    pozdrawiam
    mirkas21 - Mirka :)
     
  9. mirkas21

    mirkas21 Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    Juz Paczkomat działa. Miałeś rację - był zablokowany gabarytem. Po usunięciu go wszystko, co jest potrzebne przy wyborze Paczkomatu (po podaniu kodu pocztowego) działa :))
    Dziękuję za super podpowiedzi. To dla mnie całkiem nowe rejony działalności....
    mirkas21
     
  10. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    Opcji jest naprawdę dużo, analogicznie możesz tworzyć kopie tych samych przesyłek, np. Pocztę Polską (forma dostawy 1) uzależniona od wagi, potem znów dodać Pocztę Polską (forma dostawy 2) uzależnione od ilości, potem trzeci raz z gabarytem, za każdym razem tworząc inne koszty. System będzie sam sobie zliczał całość i proponował klientowi wszystkie formy dostawy, dla których zostaną spełnione warunki. Nie ma miejsca na błędy.

    Jeśli chodzi o hurtownię, to będziesz musiał to jakoś zaplanować, a więc np. po wadze albo wartości zamówienia lub ilości. Sam wiesz co sprzedajesz i jakie to może mieć wymiary, nawet jeśli są to drobiazgi to bezpieczniej będzie zawyżyć ich rozmiar, niż dopłacać do wysyłki.

    No nic, jak coś jesteśmy w kontakcie.
     
  11. mirkas21

    mirkas21 Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    Mam kolejne pytanie dotyczące produktów, jakie nie mogą być dostarczone do paczkomatów.
    Wśród produktów, jakie będę sprzedawać są takie, które będa dostarczane wprost z magazynów producentów. Paczki takie wysyłane są tylko i wyłącznie kurierem. Przy opisach produktów sa wówczas oznaczenia: #A1, #B1, #D1, #E1, #F1 .

    Czy mozliwe jest napisanie takiej komendy typu:
    Jeśli w (opis produktu)
    jest #A1 lub #B1 lub #D1 lub #E1 lub#F1 to wtedy wyłącz dostawę Paczkomaty24 ?

    Jeżeli jest taka mozliwość, gdzie należy ją umieścić?
    To pozwoliło by na to, że dla klienta, który kupuje produkt tego typu nie jest dostępna dostawa do Paczkomaty24, a pozostaje tylko Kurier. I o to chodzi.

    pozdrawiam
    mirkas21
     
  12. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    Nie ma takiej opcji jak to opisujesz, trzeba to po prostu zrobić powielając formy dostawy i dodając gabaryty, np. masz Kuriera i Paczkomaty i one obsługują wszystkie typy przesyłek.

    W ustawieniach każdej formy dostawy, możesz ale nie musisz wskazywać gabaryt który obsługuje, jest też opcja BEZ GABARYTU, wtedy tworzysz sobie np. Kurier 2 i zaznaczasz aby obsługiwał przesyłki albo tylko zwykłe, albo tylko gabarytowe (wskazujesz nazwy gabarytów) albo i takie i takie na raz (pamiętaj, słowo gabaryt nie jest używane tu jako rozmiar, tylko jako... znacznik produktu).

    Powielasz formę dostawy Kurier, nazwijmy go Kurier 2.

    Wybranym produktom dodajesz gabaryty, np. Gabaryt 1, Gabaryt 2.

    I teraz tak, ustalasz że w sklepie działa Kurier, Kurier 2 i Paczkomaty. W ustawieniach Kurier 2 wskazujesz, że ta forma dostawy obsługuje tylko Gabaryt 1 i Gabaryt 2. Kurier i Paczkomaty bez zmian i przyjmijmy że to jest Twoja forma dostawy tego co Ty wysyłasz.

    Klient kupuje produkt, jeśli jest to produkt z gabarytem (a więc np. produkt z hurtowni), aktywuje mu się tylko Kurier 2 (np. z innymi kosztami czy coś). Jeśli wybierze produkt bez gabarytu, to aktywuje mu się zwykły Kurier i Paczkomat.

    Trudniej będzie za to sumować produkty, gdzie 1 obsługiwany jest przez Twojego kuriera, a drugi przez Kuriera hurtowni. A więc klient dokona zakupu 2 produktów i efektem będzie albo BRAK formy dostawy, albo wybór jednej z form dostawy (Twojej albo hurtowni). Oczywiście jest wyjście, możesz wtedy utworzyć Kurier 3, zaznaczyć mu aby ta forma obsługiwała dostawę BEZ GABARYTU oraz Z GABARYTEM i naliczyć opłatę x2, czyli za Twojego kuriera i za kuriera Hurtowni. Klient zwariuje :D

    Wtedy klient kupuje produkt z gabarytem, otrzyma 2 formy dostawy: Kurier 2 oraz Kurier 3, wybierze sobie tańszy (dla 1 produktu). Jeśli kupi 2 produkty (wysyłany od Ciebie i od hurtowni) wtedy otrzyma jedną formę dostawy - Kurier 3. Jeśli kupi 1 produkt bez gabarytu, to otrzyma Kurier i Kurier 3 (kurier obsługuje wszystkie typy, a kurier 3 obsługuje i takie i takie).

    Temat z gabarytami zadziała tak samo jak to o czym piszesz, a więc reguła że jeśli jest X, to ma być Y. Tylko pytanie, co gdy klient kupi 2 produktu, z czego jeden wysyłasz ty a drugi hurtownia. Technicznie my to rozwiążemy jak wyżej, ale jak zareaguje na to klient?

    Przez analogię ograniczasz Paczkomat, a więc albo nie aktywujesz gabarytów w ustawieniach paczkomatu, albo przypisujesz im inne gabaryty. Kombinacji jest naprawdę dużo. W/w instrukcja powinna Ci więcej wyjaśnić, albo dać obraz tego jak sobie rozrysować/rozpisać dostawy.

    Jestem online cały czas, pisz. @mirkas21
     
  13. mirkas21

    mirkas21 Bywalec

    Wiadomości:
    16
    Docenione treści:
    2
    Rzecz w tym, że ja nie wysyłam żadnych produktów od siebie. Wszystkie idą z hurtowni. Problemem jest jednoznaczne przekazanie informacji o kosztach dostawy klientowi, żeby później nie było problemów i zwrotów, czy rezygnacji z zakupu (zakupiony i zwrócony produkt będzie wracał do mnie. :-( Paczkomat jest w miarę tani, kurier droższy. Jeżeli klient będzie się sugerował ceną, to wybierze tańszy sposób dostawy bo jest pokazany jako dostępny. To ja będe musiała pokryć różnicę w kosztach dostawy, bo hutrownia z tym sie do mnie zwróci. Przedłuży to tez zapewne czas dostawy i będzie zamieszanie.
    Chodzi więc o to, żeby wybierając jakiś produkt klient miał pokazane odpowiednie dla tego produktu mozliwości dostawy. Nikt nie wsadzi roweru do paczkomatu....
    Produktów mam 1,5 tys :) od maskotek - do rowerów.
    Oczywiście mozna poinformowac o tego typu sprawach w info o Kosztach dostawy, czy Jak kupować, ale kto czyta te info w całości?
    Problem z niejednoznacznych opcji dostawy w czasie zakupu dotknie mnie, jak dostanę zwroty. Trzeba będzie wynając magazyn... :-(
     
  14. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    Ok, to zmienia postać rzeczy, dlatego że w tym momencie Ty nic nie wysyłasz, a więc zostaje utworzyć system dostawy oparty tylko o kwestie rozmiarów przesyłki, czy też jej wagi. Czyli hurtownia wysyła inpostem lub kurierem. Myślę sobie, że dobrze by było zwrócić się do nich z pytaniem jak wygląda ich cennik i jak oni to liczą, potem przenieść go do siebie. Skoro oni to wysyłają to oni wiedzą najlepiej.

    Jeśli chcesz się bawić sama, zobacz: formy dostawy mogą być uzależnione od Wagi, ilości lub wartości zamówienia. Mogą zawierać też limity dot. maksymalnej Wagi i kwoty zamówienia. Mogą dodatkowo być powielane wielokrotnie. Mogą być też przypisane do konkretnych produktów (gabaryty). Z tym musisz poradzić sobie sama, bo wiesz najlepiej co czym wysłać (zresztą podobnie jak ponad 6000 właścicieli sklepów Click Shop oraz setki tysięcy właścicieli sklepów innych platform).

    Co do zwrotów itp. to nie pomogę Ci, bo nie wiem jak taki system działa od strony sprzedawcy. Mnie jako klienta interesuje w ogóle opcja zwrotu. Czy hurtownia nie może przyjmować zwrotów? Musisz poszukać w sieci informacji w jaki sposób użytkownicy to rozwiązują, taki system dystrybucji. Tu niestety ja Ci nie pomogę, chyba, że inni użytkownicy sklepów (a jak widzisz jest tu ich sporo) coś doradzą - załóż nawet osobny temat na forum typu: drodzy użytkownicy jak działa u Was system sprzedaży z hurtowni itp. Nie widzę przeszkód. Ale to jest pytanie organizacyjne.
     

Poleć forum znajomym