1. Forum używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

SUGESTIA Wyszukiwanie w wiadomościach oraz szybkość

Dyskusja w 'Obsługa skrzynki e-mail w Poczcie home.pl' rozpoczęta przez użytkownika dsg.data, 6 Marzec 2016.

Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.
  1. dsg.data

    dsg.data Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    1
    Ciągle musimy korzystać w firmie ze starej poczty !
    1. nowa niezależnie od systemu, łącza itd ładuje się zdecydowanie wolniej.
    Przy całodziennej pracy tylko z pocztą - gdzie ileś tam ludzi otwiera łącznie 2000 wiadomości - na każdej stacona sekunda na załadowanie jest to 30 minut straconego czasu..
    Czy kiedyś będzie to działać szybciej ?
    2. W starej poczcie wyszukiwarka wiadomości rozumiała operatory AND, OR przez co wyszukanie wielu podobnych wiadomości lub jednej specyficznej zajmowało moment, obecnie bez tej funkcjonalności to dla nas kolejne minuty straconego czasu.
    Po wprowadzeniu nowej poczty dzwoniłem na infolinię, zapewniono mnie że ta funkcja wróci, niestety minęło wiele czasu, w międzyczasie wyłączono skrót do starej poczty z panelu logowania a nowa poczta jak kulała tak kuleje...
    Dobrze że link do starej poczty zachowałem i korzystamy z niej...
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @dsg.data mechanizm wyszukiwarki z tego co wiem jest w trakcie aktualizacji, jednak ze względu na ilość kont, zajmie to jeszcze chwilę czasu. Postaram się ustalić więcej szczegółów dot. samych zmian.

    Co do działania Nowej Poczty, czy możesz nagrać zrzut ekranu/film i wrzucić go na YouTube jako niepubliczny, podsyłając link?

    Nowa Poczta a Stara Poczta home.pl to są 2 różne mechanizmy, których porównywanie nie ma większego sensu. Aby móc rozwijać system, trzeba wprowadzić do niego poprawki lub całkowicie go zmienić. Nowa Poczta, a piszę to jako użytkowników kilku systemów, i naszego OX, Gmaila, Microsoft Exchange uważam, że niczym nie różni się w prędkości działania od tego co oferują podobne, rozbudowane systemy obsługi poczty.

    Faktycznie, logowanie do poczty trwa zdecydowanie dłużej i to jest kluczowy element nad którym pracujemy, ale jej działanie? Nie traktuj tego jako kontrargument, absolutnie, po prostu proszę Cię abyś pokazał nam jak to wygląda z Twojej strony.
     
  3. dsg.data

    dsg.data Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    1
    "Nowa Poczta a Stara Poczta home.pl to są 2 różne mechanizmy, których porównywanie nie ma większego sensu"
    Doprawdy?
    Skoro ciągle pracuję na starej to z czym mam porównywać nowa pocztę?
    Co tu nagrywać?
    Na starej poczcie wyświetlam naraz po 250 tematów to akurat średnio tydzien pracy i przejście do dwustu trzydziestego maila z przed 5 dni to kwestia przesunięcia suwaka z boku, kliknięcie i po sekundzie mam treść na ekranie.
    W nowej poczcie nie mogę sprawnie wyszukiwać bo wyszukiwarka ciągle nie działa w pełni, a zresztą często szuka się maila.nie do końca pamiętając kto go przesłał, dokładnie kiedy i jakie były słowa e temacie, wtedy przesunięcie do 230tego maila trwa... Ile to sam możesz sprawdzić, jak szybko w nowej poczcie przerzucisz 230 tematów szukając tego jednego... Spróbuj i napisz proszę czas przesunięcia suwaka do 250 wiadomosci, i porównaj że stara pocztą
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @dsg.data Masz w 100% rację i trudno podważyć fakt, że faktycznie przejście do starszej wiadomości, za pomocą Nowej poczty trwa więcej czasu niż w przypadku starego systemu, jednak nie wynika to z działania aplikacji (jej szybkości, szybkości serwerów itp.) co budowy mechanizmu, w tym przypadku wyświetlania - stronicowania.

    Nie mniej są to nadal dwa różne mechanizmy. Dwie różne technologie. Kryje się za nimi nie tylko zmiana ale i postęp, podobnie jak przeszliśmy z projektowania prostych witryn html, np. na CMS typu WordPress. Do tej pory w sieci działają strony oparte o prosty kod html, które ładują się błyskawicznie, ich użytkownicy są zadowoleni z takiego rozwiązania, ale od strony administracyjnej, witryny te są pasywne. Trudne do rozbudowania i rozwinięcia. Nowe systemy są równie efektywne, szybkie i wydajne, ale oferują inny system zarządzania treścią. Analogicznie jak w przypadku poczty.

    Dlatego porównując oba system, warto pamiętać z czego wynikają różnice i co za sobą niosą. Dlatego jeśli faktycznie obserwujesz bardzo wolne działanie poczty, to chcielibyśmy to po prostu zobaczyć aby dalej szukać przyczyny, jeśli jednak problemem jest tylko i wyłącznie fakt, że starapoczta wyświetla 250 wiadomości na raz, a nowa wymusza odświeżanie kolejnych pozycji, to tak, tak ten system działa i faktycznie cofnięcie się 300 maili wstecz będzie trwało dłużej. Nadal jest to jednak system web, nastawiony na oszczędność transferu, czas odczytu oraz dostęp do możliwie największej liczby narzędzi, z poziomu przeglądarki a nie aplikacji stacjonarnej.

    Oczywiście to o czym tu dyskutujemy, zostało już przekazane do kierownika produktu. System poczty web jest dla nas bardzo ważnym elementem.
     
    Ostatnia modyfikacja: 7 Marzec 2016
  5. dsg.data

    dsg.data Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    1
    Dziękuję i doceniam starania, ale takie tłumaczenie jest nieco śmieszne jak dawna informacja w kasie PKP:
    "z powodu usprawnienia systemu sprzedaży biletów - obsługa może trwać dłużej, prosimy o wyrozumiałość"

    Czyli jak rozumiem POSTĘP "made by home.pl":
    - zalogowanie do poczty trwa dłużej,
    - interfejs pracuje wolniej,
    - wiadomości pojawiają się po 30 tematów potem czekamy kilka sekund na następne 30
    - nie ma wiele funkcji które były w starej poczcie,
    ogólnie jest gorzej, ale jest lepiej bo mamy nowy mechanizm, i nową wydajniejszą technologię!

    dlatego wyłączamy starą pocztę która była szybka, sprawna z wieloma funkcjami więc odstawała od nowoczesnych technologii które charakteryzują się że pracują wolno, mają mnóstwo bajerów i dlatego nie działają, zawieszają się

    tylko czekać aż postęp tak nas wyprzedzi, że poczta przestanie całkiem działać...
     
  6. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @dsg.data Zalogowanie do poczty trwa dłużej i jest to jeden z priorytetów, nad którymi nasze zespoły techniczne pracują. Niedogodność dotyczy szczególnie godzin szczytu.

    W odniesieniu do tego co opisałeś, jest to w zasadzie jedyna rzecz, którą można faktycznie zaobserwować i którą my także widzimy.

    Pytanie z mojej strony jak długo trwa logowanie do poczty po Twojej stronie i ogólnie o jakim czasie mówimy, pisząc "długo"? Analogicznie dotyczy to interfejsu, wolno czyli co dokładnie masz na myśli, poproszę o jakąś prezentację np. video tego o czym piszesz.

    Napisz proszę także jakich elementów brakuje w stosunku do starej poczty.

    Poniżej zamieszczam nagranie interfejsu Nowej Poczty home.pl w przeglądarce Chrome. Połączenie sieciowe od wiodącego operatora telewizji i internetu dostarczającego rozrywkę do domów i przeciętny komputer do prac biurowych. Materiał nagrany z prędkością 1x czyli tak jak to wyglądało. Poczta prywatna, warunki domowe, po godzinach :)

    https://forum.home.pl/filmy_instrukcje/dla-klienta/chrome.mp4

    Nie czyściłem pamięci cache, bo jak rozumiem w Twoim przypadku, gdy korzystasz z poczty cały czas, nie ma znaczenia czy pamięć jest wyczyszczona czy nie. Ze swojej strony dodam tylko że większość poczty uruchamiam z poziomu aplikacji desktopowych, więc w pamięci niewiele jest informacji. Sytuacja nieco inaczej wyglądała na IE, gdzie logowanie trwało zdecydowanie dłużej, ale obsługa identycznie. Więc ponawiam pytanie, o jakim spowolnieniu rozmawiamy oraz czy możesz nam to pokazać oraz opisać z jakich przeglądarek korzystasz, czy jakieś narzędzia pracują w tle, np. antywirusy, programy narzędziowe itp.
     
    Ostatnia modyfikacja: 7 Marzec 2016
  7. dsg.data

    dsg.data Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    1
    "Więc ponawiam pytanie, o jakim spowolnieniu rozmawiamy oraz czy możesz nam to pokazać oraz opisać z jakich przeglądarek korzystasz"
    nie wiem czy może nie napisałem wyraźnie ale OK, jeszcze raz wyłuszczę:
    RODZAJE SPOWOLNIEŃ
    1. spowolnienie z ładowania ekranu logowania około 50-100% dłużej (stara to do 0,5sek, nowa to 1sek)
    2. spowolnienie po kliknięciu na "zaloguj" dużo dłużej, nie wiem od czego to zależy, czasami bywało że czekałem 10 sekund, koleżanka z biura obok skarży się że u niej to trwa dłużej niż 15,20 sek, często nie czeka dalej, ale ładuje stara pocztę która wchodzi natychmiast
    3. spowolnienie z tytułu przewijania wiadomości:
    stara poczta praktycznie od razu widzę 250 wiadomości,
    nowa poczta co 30 wiadomości kręci kółkiem i dostaje zadyszki, czasami to jest 0,5sek, czasami 2sek
    4. spowolnienie w szukaniu konkretnego maila z tytułu czytelności
    stara poczta na jednym ekranie (1920x1080) od razu widzę 34 maile wraz z datą, rozmiarem, nadawcą, tematem, prorytetem, załącznikiem, statusem, priorytetem i etykietą
    nowa poczta na ekranie ma maks 23 tematy, bo ktoś uznał że jak się zlikwiduje czytelną tabelę a zamiast niej da się białe tło i wielką czcionkę to będzie przyjemniej
    no i poco zaśmiecać niepotrzebnymi informacjami o wielkości wiadomości itp

    PRZEGLĄDARKI
    Wszyscy raczej w firmie korzystają z Chroma

    ANTYWIRUSY, PROGRAMY RÓWNOLEGŁE
    Norton 360, Office 2013, gdzieniegdzie u kogoś jest Libre Office, no i zależnie od stanowiska programy CAD i księgowe

    BRAKUJĄCE elementy w stosunku do starej poczty ?
    tu jestem zaskoczony że ktoś kto pracuje w home.pl nie wie czym różni się stara poczta od nowej
    1. czytelność (patrz wyżej)
    2. informacje na temat wiadomości w liście (patrz wyżej)
    3. operator OR w wyszukiwarce
    4. wyszukiwanie wg 15 kryteriów które były w starej poczcie ,
    5. kolorowanie wierszy (są tylko flagi)

    Nagrałem nawet film, ale nie mogę go tu zamieścić bo za dużo tam moich pruwatnych danych widać a nie mam czasu bawić się w pikselowanie czy inne obrabianie filmu...
     
    Grzesiek lubi to.
  8. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
  9. dsg.data

    dsg.data Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    1
  10. Stau

    Stau Majster

    Wiadomości:
    340
    Docenione treści:
    98
  11. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Dziękuję za sugestie i uwagi.
     
  12. dsg.data

    dsg.data Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    1
    Jeszcze jedno, taka sytuacja:
    wchodzę na nową pocztę - widze w skrzynce odbiorczej około 30-50 wiadomości (też komuś przeszkadzał licznik i wyrzucił go z nowej poczty - to apropo's jak by ktoś nie wiedział czym różni się nowa poczta od starej). Zaś licznik folderu SPAM pokazuje 120
    Loguje się na starą pocztę - wiadomości 260, w spamie 150
    Wylogowuje się i ponownie wchodze do nowej poczty - są wszystkie wiadomości

    To też efekt postępu i nowej technologii z którą musimy się pogodzić aby była nam lepiej, wygodniej i wspaniale ?
     
  13. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    Czy problem ten występuje z każdym kolejnym logowaniem? A więc rozpoczynasz dzień od sprawdzenia poczty, otwierasz Nową Pocztę i widzisz że wiadomości jest za mało? Codziennie tak samo? Czy też po jednorazowym przelogowaniu się na starą pocztę i powrocie na nową, problem znika trwale?

    Synchronizacja następuje po protokole IMAP i jest to połączenie z serwerem poczty, nie starą pocztą. Stara i Nowa poczta są to aplikacje do obsługi poczty na serwerze, więc ich wzajemne powiązania nie powinny mieć znaczenia w tej sytuacji (pomijam powiązania między ustawieniami, podobnie jak program pocztowy <-> klient poczty web).

    Jeśli problem wraca np. codziennie, otwórz skrzynkę, sprawdź najeżdżając kursorem myszy na folder jaka jest ilość wiadomości. Korzystaj z poczty normalnie, sprawdź po kilku minutach czy ilość ta zmieniał się. Ewentualnie skorzystaj z przycisku IMAP. Musimy zobaczyć to o czym piszesz, z ciekawości zalogowałem się na kilka kont z mojego serwera i nie ma różnicy, dlatego tym bardziej potrzebujemy więcej informacji.

    Czy zgłaszałeś ten problem na BOK?
     
  14. dsg.data

    dsg.data Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    1
    Nie, to sytuacja którą zauwazylem po raz pierwszy dziś rano, i na razie się nie powtórzyła. Przewijając wiadomosci przewinalem do dołu strony i byłem zdziwiony że nie ładują się następne wiadomości, ani nie obraca się kółko oznacza oznaczające ładowanie. Spojrzałem na licznik spamu i zauważyłem że jest mniej niż było wcześniej. Zalogowałem się więc przez stara pocztę a tam ok. Wróciłem do nowej ponownie się logujac i już było ok.
    Na razie nie ma co szukać problemu, ale pomyślałem że warto o tym wspomnieć, abyście mieli to na uwadze.
     
  15. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    OK. Śledzimy temat, wiem o co chodzi. Tak jakby aplikacja przestawała nagle wczytywać dane (przerwana synchronizacja). Zapewne F5 rozwiąże ten problem, ale poruszę ten temat w zespole technicznym. Dzięki za sprostowanie.
     
  16. TheL

    TheL @Lider VIP Beta-tester

    Wiadomości:
    2 403
    Docenione treści:
    535
    tak jak @Stau zauważył możesz też zainstalować innego webmaila, a są one bardzo szybkie (opis na forum) może akurat jeden z nich przypadnie Ci do gustu.
     
  17. dsg.data

    dsg.data Bywalec

    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    1
    Tak...
    Po raz trzeci otrzymuję propozycje o zmianie klienta poczty, więc po raz kolejny odpowiadam:
    1. Mamy stara pocztę która spełnia 99%potrzeb więc poco kombinować. Wystarczy aby postepowi informatycy jej nie zepsuli lub nie wyłączyli.
    Poza tym:
    2.
    Na serwerach mamy kilkadziesiąt 30-50 kont pocztowych i 26 domen. Jak sobie to wyobrażacie? Ze będę jeździł po Polsce i uczył obsługiwać ludzi pocztę.?
    3. Skoro mam zainstalować sobie własnego klienta, to czemu nie zaproponujecie abym skorzystał z innego hostingodawcy?
     
  18. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy home.pl

    Wiadomości:
    3 660
    Docenione treści:
    333
    @dsg.data pragnę tylko zwrócić małą uwagę, że TheL, który jest użytkownikiem i klientem, jedynie zasugerował Ci jedno z rozwiązań. Stanowisko naszej firmy przedstawiłem Ci wyżej i proszę abyś był cierpliwy.

    Powtarzam także, że stara poczta i nowa poczta to dwa różne mechanizmy, 2 różnych autorów. Stara poczta zostanie wyłączona, ponieważ została uruchomiona jej nowa wersja. Jak najbardziej obie wersje różnią się od siebie. Potwierdzam także, że nowa poczta przechodzi jeszcze zmiany i z pewnością będzie aktualizowana, celem dalszego rozwoju. Każda Twoja uwaga i sugestia została przekazana do weryfikacji i będzie rozpatrywana w kontekście użyteczności jak i poprawności działania.

    W chwili obecnej czekamy na start aktualizacji nowej poczty. Jest to kwestia kilku godzin, w najgorszym wypadku dni (uruchomienie i zakończenie było planowane na ten tydzień). Pozdrawiam.
     
Status tematu:
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Poleć forum znajomym